Gå til innhold

Xbox 360 får norsk lanseringsdato (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det snakkes om at Xbox 360 kommer med en såkalt "HD AV-kabel". Hva mener de egentlig med dette? Jeg har en Panasonic ae700 som er HD-kompatibel. Vil den kabelen det her snakkes om kunne brukes med denne, og vil den være lang nok? Hva slags grensesnitt er det egentlig snakk om? HDMI? Component?

Lenke til kommentar

Dette kan bli spennende; leste at de kom til å prise den ekstremt aggressivt spesielt i Japan; det var snakk om en pris allerede ved lansering på under 2.500 for pakken som inkluderer harddisk!

 

Snakker om å gå rett i strupen på Sony som jo har signalisert (muligens bare for å forvirre konkurrentene) at PS3 kommer til å bli en dyr maskin...

 

Ellers er jeg faktisk litt småbekymret for potensielle leveringsproblemer og vurderer å forhåndsbestille en. Det vil jo være den eneste next-gen konsollen på markedet i lang tid, og mange tenker nok som så at de kjøper 360'en nå og eventuelt supplerer med PS3 senere hvis den viser seg å være merkbart bedre. MS har vært veldig flinke med timingen og har i tillegg lagt seg på en særs god pris (både PS2 og Xbox kostet jo langt mere ved lansering enn 360 kommer til å gjøre).

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle sony si at ps3 vil bli dyr for å forvirre?

Er ikke det rimelig opplagt da? For å få MS til å prise Xbox 360 høyere selvfølgelig. Siden de selger med tap så er jo hver eneste krone ekstra de kan ta inn ved hjelp av prisen på selve konsollen gull verdt.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Husker ikke hva jeg betalte for NES, SNES, PS2, N64 den gang i tiden, var nok ikke jeg som kjøpte de men foreldrene ;)

 

Men med en pris på hele 3000 kr på en konsoll, der jeg sikkert må punge ut over 1000 kr for 2 spill... Blir nok ingen 360 på meg.

 

Microsoft er smarte og lanserer det midt i adventstida, og det blir nok mange som får den til julegave. Men ettersom de kjøper den som julegave kommer de nok til å bomme litt og kjøpe den billige versjonen :p (og ende opp med å kjøpe masse ekstrautstyr senere)

Lenke til kommentar
Woho!

 

Får se om det blir PS3 eller 360 etterhvert som tester kommer.. :)

PS3 kommer jo ikke før et halvt år etter, så det er nok stor fare for at det blir en XBOX 360. Kanskje det blir en PS3 i tillegg når den kommer..

synd at jeg ikke har så mye penger..først xbox360 til lanseringspris..og når den er blillig om 6mnd skal du ha ps3 til lanseringspris.. :w00t:

Lenke til kommentar
Dette kan bli spennende; leste at de kom til å prise den ekstremt aggressivt spesielt i Japan; det var snakk om en pris allerede ved lansering på under 2.500 for pakken som inkluderer harddisk!

Korleis er prisforskjellen mellom Norge og Japan? 2500 der nede blir ikkje 2500 her vel?

 

2500 for den i Norge hadde vært ekstremt billig, den blir sikkert over 3000.

Lenke til kommentar

Det er vel snakk om i underkant av 3500,- for 'full pakke' her i landet - god pris det og med tanke på alt man får med. Men i Japan har de altså priset den samme pakken til under 2500,- for å prøve å få innpass i større skala enn de klarte med den forrige Xboxen.

 

Fra VG: Prisen i Japan blir også vesentlig lavere i Japan enn i Europa: 37.900 yen pluss skatt er det japanerne må ut med - rundt 2.200 norske kroner.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290347

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...