Gå til innhold

Høyttalere uten tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette lurte jeg også på. Helt trådløse, som i batteridrevne? Eller er det bare overføring av lydsignalene som gjøres trådløst?

 

Edit:

Each of the independent rear speakers can be placed anywhere within 8.5 meters (28 feet) of the speaker system control center, requiring only a power outlet; no unsightly speaker wires running around the room, yet no compromise on quality.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Dette blir ikke aktuellt for meg. Hvorfor ikke benytte ledninger til lyd når de først må ha ledning likevel? Dessuten lurer jeg på om det er digital eller analog overføring av signal.

Jeg ser det som en selvfølge at det er digital overføring. (spraking ala AM-radio eller FM er vel ikke særlig ønskelig.)

 

Jepp, litt trist at "trådløst" ikke er trådløst, men da slipper man i hvertfall å tenke på batterier. Jeg synes ikke det er teknisk unnerlegent å slippe å tenke på batterier, selv om man må finne en passende stikkontakt på andre siden av rommet. Det var bare litt uventet i og med jeg regnet med at trådløst var helt trådløst og ikke delvis trådløst, eller skal vi si "trådredusert" ;)

Lenke til kommentar
Det der så evig jalla ut. Får ikke blitt "Super"bra lyd når ting skal være trådløst uansett hvordan man vrir på det. :thumbdown:

Hvorfor så negativ? Vet du noen tekniske detaljer som vi andre ikke vet? I så fall fortell i vei.

 

Hvis overføringen er digital hele veien f.eks med optisk eller coax ut fra PCen (=digitalt) til det de fremre høytalerene så avhenger jo lyden der av kvaliteten på høytalerene, DA-konvertoren, filtre og forsterkeren der. Hvis det digitale signalet sendes uforandret over til bakhøytalerene og forbindelsen er god så er det jo de samme faktorene som gjelder der. Altså er ikke overføringen i seg selv kvalitetsforringende.

 

Men som sagt: Hvis du har tekniske detaljer som vi andre ikke har så må du gjerne dele de med oss. :)

Lenke til kommentar
Det der så evig jalla ut. Får ikke blitt "Super"bra lyd når ting skal være trådløst uansett hvordan man vrir på det. :thumbdown:

Hvorfor så negativ? Vet du noen tekniske detaljer som vi andre ikke vet? I så fall fortell i vei.

 

Hvis overføringen er digital hele veien f.eks med optisk eller coax ut fra PCen (=digitalt) til det de fremre høytalerene så avhenger jo lyden der av kvaliteten på høytalerene, DA-konvertoren, filtre og forsterkeren der. Hvis det digitale signalet sendes uforandret over til bakhøytalerene og forbindelsen er god så er det jo de samme faktorene som gjelder der. Altså er ikke overføringen i seg selv kvalitetsforringende.

 

Men som sagt: Hvis du har tekniske detaljer som vi andre ikke har så må du gjerne dele de med oss. :)

.. i rest my case, well put!

 

Settet var spennende ja, det viser iallefall en utvikling MOT trådløse høyttallere, selv om vi ikke er helt i mål enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...