Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er virkelig en lekker spiller. (En kamerat av meg har en slik) Den er så pen av man automatisk behandler den som skjørt glass :-)

 

Et spørsmål litt på siden: Er det mulig å skifte harddisk på disse? F.eks å oppgradere fra 20GB-modellen om noen år når det sikkert er mulig å kjøpe 120GB 1,8" disker.

Lenke til kommentar

Har hatt 30GB versjonen i en drøy måned nå. Mildt sagt knallfornøyd!

Fantastisk lyd med Koss Porta pro headsettet.

 

Se her for mer utfyllende anmeldelse: http://www.iaudiophile.net/content.php?review.24

Og her for nyheter og software/firmware oppdatering: http://www.iaudiophile.net/news.php

 

PS: Det finnes også en iAudio M5, som er samme enheten uten fargeskjerm, og dermed billigere og uten den nesten unødvendige film-funksjonen. :)

Endret av maedox
Lenke til kommentar
PS: Det finnes også en iAudio M5, som er samme enheten uten fargeskjerm, og dermed billigere og uten den nesten unødvendige film-funksjonen. :)

Sannsynligvis blir ikke M5 tatt inn til norge siden prisforskjellen er minimal.

 

Bør vel også nevne at X5 finnes i en versjon med 35 timers batterikapasitet vs 14 timer. Den heter da X5L. Det ble vel ikke nevnt i testen. Denne er 4 mm tykkere og veier i underkant av 40 gram mer.

Lenke til kommentar
morsomt at den kan overgå ipod på funksjoner og filformat støtte men samtidig koste mindre :p

 

en annen morsom ting med iaudio spillerne er at dem kan ha en solid ekstern skjerm koblet til. alle "fjernkontrollers" mor så å si ;)

kan du koble den til eksterne skjermer ? eg har x5 og meiner at det ikkje går..

Lenke til kommentar

Jeg har iAudio 30 X5L 30GB og den er helt KONGE..:)

Synes ikke den er spesielt stor selv om denne har større batteri. Dog er ikke dette mp3spillern til å drive løpetrening med..

 

Det bør nevnes at man med siste beta firmware kan laste filer over den "andre" usbporten dvs den usbporten som er til å laste filer fra kameraer. Da trenger man ikke å bruke den "slitsomme oppkoblingen mot pc"... (Man kunne jo evnt. kjøpt krybben og da hadde vel slitet vært minimalt..?)

 

Dessuten er listen over støttede kameraer stadig voksende etterhvert som firmwaren blir oppdatert... apropo skal siste firmwaren kunne vise fram bilder av RAW-format fra Canon...sterkt...:)

Endret av Simm
Lenke til kommentar

 

en annen morsom ting med iaudio spillerne er at dem kan ha en solid ekstern skjerm koblet til. alle "fjernkontrollers" mor så å si ;)

kan du koble den til eksterne skjermer ? eg har x5 og meiner at det ikkje går..

Han mener sikkert fjernkontrollen med LCD skjerm som kan kjøpes som ekstrautstyr.

bingo, rett og slett en lcd skjerm med clips bakpå som er kobla til selve enheten med en kabel. lillebror m3 hadde ingen skjerm på selve enheten så der var den vedlagt i eska, og kan også brukes på de nyere.

 

greit nok, vi snakker da bare om en svart/hvit lcd men med samme størrelse som den som er fastmontert ;)

 

noe som betyr at en ikke trenger å krangle med mindre kontroll bare fordi en ønsker å bruke fjernkontrollen heller den å grave fram hele klossen :p

Lenke til kommentar

 

Et spørsmål litt på siden: Er det mulig å skifte harddisk på disse? F.eks å oppgradere fra 20GB-modellen om noen år når det sikkert er mulig å kjøpe 120GB 1,8" disker.

hadde vært inntresant.

Burde jo være fullt mulig. Det er en standard 1,8" 4200 rpm disk inni der. Tilkoblingen er da sannsynligvis den samme og et bytte burde være rimelig simpelt å utføre.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen "standard" 1.8" disk... noen (Toshiba) har ide kontakten på kortsiden, andre (Hitachi) har den på langsiden. Det er også forskjell på tykkelsen. Singleplatter versjoner er typish ~7mm tykke, dualplatter ~9mm... Det er faktisk ikke umulig at 60GB versjonen av X5 er tykkere enn 20GB versjonen.

 

Ellers er det snakk om at Rockbox skal portes til X5, da blir det en enda bedre firmware tilgjengelig, som støtter bl.a gapless. Det er utrolig at flere spillere ikke støtter gapless. (Nei Steve Jobs, det skal ikke være 2 sekunder pause mellom alle sporene på The Wall!)

 

Det er også en stor ulempe (for meg) at X5 ikke støtter ID3-navigering. Bruker kun ID3-tags på min spiller (Rio Karma) for å navigere og foretrekker dette fremfor katalog/filbasert navigering. Edit: Det skal dog komme ID3-database støtte i en ny firmware versjon, hvis ryktene stemmer.

 

Ellers er det fint å se at det etterhvert kommer spillere som kan måle seg med Karma i musikkfunksjonalitet, selv om ingen forbigår den enda -- enda Karma faktisk er 2 år! gammel.

Endret av The Real Cartoon
Lenke til kommentar

Maedox: Det finnes som sagt flere utforminger av 1,8" disker, men jeg tviler ikke på at det er fullt mulig å bytte den ut rent teknisk med en nyere modell.

 

Men jeg tror det er et annet problem: At firmwaren ikke kjenner igjen disken eller at firmwaren automatisk oppretter en partisjon som er akkurat like stor som på den gamle disken. Evt. at deler av firmwaren ligger på selve disken så disken må klones for at spilleren ikke skal miste firmwaren. (Det samme trikset er benyttet på en del eldre bærbare PCer for å spare en biosbrikke. Når diskene kræsjet så var maskina steindød og krevde en ny disk med firmwaren forhåndsinnstallert for å fungere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...