Gå til innhold

Nytt skjermdesign fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående den skjermen på bildet: Den armen må jo gjøre at skjermen tar veldig mye plass bakover og dermed ikke kan settes nært en vegg. Jeg likte med andre ord ikke den armen.

 

PS. Hadde ikke Samsung noe lignende på en serie 15" og 17" skjermer for 3-4-5 år siden? Jeg synes å huske de så ganske lik ut. (de var sikkert ikke like fleksible men)

 

Ellers så har jeg ikke så mye tro på det med CRT-TVer som har kortere billedrør. Jeg hadde en PC-skjerm med ekstra kort billedrør for fire år siden og den var tydelig mye mer uskarp i hjørnene enn tilsvarende skjermer som hadde lengre billedrør.

Lenke til kommentar
Angående den skjermen på bildet: Den armen må jo gjøre at skjermen tar veldig mye plass bakover og dermed ikke kan settes nært en vegg. Jeg likte med andre ord ikke den armen.

 

PS. Hadde ikke Samsung noe lignende på en serie 15" og 17" skjermer for 3-4-5 år siden? Jeg synes å huske de så ganske lik ut. (de var sikkert ikke like fleksible men)

 

Ellers så har jeg ikke så mye tro på det med CRT-TVer som har kortere billedrør. Jeg hadde en PC-skjerm med ekstra kort billedrør for fire år siden og den var tydelig mye mer uskarp i hjørnene enn tilsvarende skjermer som hadde lengre billedrør.

Tror ikke armen blir noe stort problem, virker som den kan legges sammen, men sokkelen skjermen står på derimot så noe fryktlig stor ut.

Lenke til kommentar
Tror ikke armen blir noe stort problem, virker som den kan legges sammen, men sokkelen skjermen står på derimot så noe fryktlig stor ut.

Kanskje den kan inneholde en slim DVD-brenner ? :dribble:

 

102 tommer Plasma skjerm dere! :dribble: !

Full HD oppløsning er forresten 1980x1080 i følge en rask google. Dvs. et høyde-breddeforhold på 1,8333.. 102 tommer = 259cm altså godt å vel 2,5 meter i diameter. Etter litt kjapp triognometri så betyr det et bilde på 227 x 124 cm. Hvis vi så regner om til pixeltetthet så får vi at hver pixel er så stor som 1,15 x 1,15 mm. Tja, det er jo faktisk ikke så aller verst. Det er jo omentrent samme pixeltetthet som på billige 37" og 42" plasmaskjermer.

Lenke til kommentar
Tror ikke armen blir noe stort problem, virker som den kan legges sammen, men sokkelen skjermen står på derimot så noe fryktlig stor ut.

Kanskje den kan inneholde en slim DVD-brenner ? :dribble:

 

102 tommer Plasma skjerm dere! :dribble: !

Full HD oppløsning er forresten 1980x1080 i følge en rask google. Dvs. et høyde-breddeforhold på 1,8333.. 102 tommer = 259cm altså godt å vel 2,5 meter i diameter. Etter litt kjapp triognometri så betyr det et bilde på 227 x 124 cm. Hvis vi så regner om til pixeltetthet så får vi at hver pixel er så stor som 1,15 x 1,15 mm. Tja, det er jo faktisk ikke så aller verst. Det er jo omentrent samme pixeltetthet som på billige 37" og 42" plasmaskjermer.

:w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
Full HD oppløsning er forresten 1980x1080 i følge en rask google.
Pirke, pirke. 1080i/p er 1920x1080 som gir et sideforhold på 16:9 slik at skjermene er kompatible med dagens anamorfiske signaler (fra DVD-spiller, konsoller o.s.v.).

 

Når det gjelder de nye flatskjermene så ser det ut som at størrelse er alt. De fleste skjermen kjører på 1024x768 som ikke engang kan vise en 720p-sending i full oppløsning. Og så kom de ut med 1365 X 768 som gjør at et 720p-bilde må skaleres "litt" for at det skal vises. Synes at de burde heller konsentrere seg om å få til billigere skjermer som støtter 1920x1080p slik at TVen faktisk er HD-ready.

Endret av Zaarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...