Gå til innhold

- Spill er ikke ubetydelige leker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult å se at det ikke bare er meg som kjøper overprisa, glossy magasiner, hehe. Har lest EDGE fast siden issue nitti-ettellerannet. Flere burde gjøre det. EDGE is the shit... Selv om de kan være noe snobbete, kommer ingen andre i nærheten av det de holder på med.

Morsomt å se trynet til redaktøren, han er jo en rimelig sky kar har jeg fått inntrykk av.

 

Virker forresten som EDGE er på vei ut av hyllene i Narvesen? Stadig vanskeligere å finne...

Lenke til kommentar
Kanskje gamer.no kan lære litt av dem med tanke på å anmelde spill? De har jo holdt på i 12 år av en grunn.

Hvis vi også hadde hatt 2-3 personer plassert i en lokal redaksjon til en hver tid, hele dagen, så kunne vi også gjennomført anmeldelsene våre slik Tony Mott skisserer. Men slik er ikke situasjonen vår nå, og da må vi gjøre det beste vi kan. Men det betyr ikke at vi ikke diskuterer en karakter eller anmeldelse i forkant av publisering, vi har bare ikke mulighet til å gjøre det så omfattende som et magasin med 4-6 personer lett tilgjengelig i samme lokaler. Det forstår du sikkert :-)

 

Eller er det andre ting du tenker på?

Lenke til kommentar

Syntes det er litt rart at du umiddelbart tolker replikken min som en slags negativ kritikk. Jeg insinuerer ikke at dere gjør en slett jobb, eller ikke bruker alle tilgjengelige ressurser for å tilfredstille deres lesere.

 

Dere skriver noen av de beste spillomtaler i landet (selv om de er kortere enn før), så forslaget bygget mer på oppbygnig og stil. Jeg mente ikke at dere skulle kopiere Mott og co, men inspireres av de. Gamer.no har sin stil og Edge har sin.

 

 

Hvis noen sier til Leif Ove Andsnes at han sikkert kan lære noe av André Previn, tror jeg ikke han tolker det negativt.

 

PS. Jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Syntes det er litt rart at du umiddelbart tolker replikken min som en slags negativ kritikk.

Da misforstod du meg. Jeg ville bare forklare hvorfor vi ikke kunne gjennomføre anmeldelser akkurat slik, i tilfelle det var det du mente vi kunne lære av dem. Ellers er vi alltid åpen for forslag og konstruktive tilbakemeldinger, og vi nyter mye inspirasjon av Edge, samt innspill fra lesere :-)

Lenke til kommentar

EDGE på trykk og Gamer på nett, kan livet bli bedre :love:

Uansett, Gamer gjør en super jobb, beste spillsiden på nettet.

Er ofte å surfer rundt og leter etter siste stoff/nytt, kan nevne at Gamer som regel er først ute og går mer i detaljer enn andre som kun skriver en setning om ditt og datt...

Dessuten synes jeg det ville vært dumt på en måte om Gamer skal "kopiere" litt av stilen til EDGE, da blir det personlige preget borte og alt blir bare likt :no:

nej... keep up the good work som Homer Simpson sa, eller var det en annen? hm :whistle:

Lenke til kommentar
Bra intervju. Litt rart at jeg ikke har sett dette bladet i noen bladsjappe (selv på flyplasser, der har man jo nesten alt). Kan man kun få dette bladet ved å abbonere?

I følge Narvesen sine hjemmesider har de dette til salgs i mange av sine kiosker. Du kan blandt annet søke deg frem til nærmeste utsalgssted der. :thumbup:

Mao. du kan ikke abbonere siden da taper narvesen penger :whistle:

Lenke til kommentar

Noe edge og spill har felles er et øye for estetikk. Godt gameplay er viktig, men pene spill er også bra. Edge har siden de startet vunnet priser for godt design. Se på et edge blad sammenlignet med andre så vil du alltid se at forsiden er ren ryddig og fokusert.

 

Så jeg må si jeg savnet litt spm om det. Hvordan designet av bladet er inspirert av spill. Og hvordan det å satse på et pent designet blad har hjulpet edge å få den posisjonen det har i dag.

 

Kanskje nestegang dere intervjuer dem...?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Dette var en interessante artikkel. Alltid fint å se hvordan gründerne og de store innen enhver sjanger tenker og oppfører seg.

 

Men som en annen bruker sa det, han virket noe arrogant, den godeste Mott.

 

Og en siste ting som var litt rart med mott: Han anstrengte seg virkelig for å konstatere at kyniske og avanserte ting var ikke noe han var helt glad i.

 

Ellers så må jeg jo si at begrunnelsen hans for at de ikke skrev journalistnavnene var noe rar. En ting er jo at de "ikke ønsker å gjøre journalister til stjerner", og at "fokusen skal være på spill" men, for min egen del, så skriver jeg jo en del ting (musikkanmeldelser) for spot.no (er usikker på om jeg får lov å nevne navnet på slike ting på forumet til HW.no). Jeg vet at andre på den siden har fått jobbtilbud på bakgrunn for de de har gjort for spot.no, og det gjør at noen er interessert i å skrive for denne nettsiden. Greit nok, så jobber vi gratis, og mr mott sier at hans journalister for bedre betaling enn det som er vanlig, men selv om det er vel og bra hadde jeg jo likt å kunne se navnet mitt på trykk, for kanskje å få en fast jobb som journalist noen andre steder.

 

Jeg søkte jo i min tid på stilling som spillanmelder her på gamer.no også, og selv om det ikke gikk så kjempebra, så vil jeg jo si det at selv om jeg hadde fått noen kronasjer for jobben ville jeg også gjerne hatt navnet mitt på trykk. En del av motivasjonen det liksom...

Lenke til kommentar

Humm. Alldrig lest "Edge" så jeg kan ikke uttale meg om det, men syntes at det var merkelig at Edge "for mange er bibelen" eller hva det stod. Sikkert en bra publikasjon, men dersom de etter 12 år ikke har mer en 30 000 pr måned, så synest jeg det er litt merkeligt.

 

Leste PC Gamer UK i mange år (kan ikke sammenlignes med PC Gamer USA eller andre land) og elsket deres artikler. De hadde faste skribenter, og man kunne derfor bli kjent med hvilke spill og typer av spill hver enkelt foretrakk. Dermed kunne man "justere" poengene et spill fikk basert på erfaring. F.eks. at journalist a har veldig lik smak som meg, så om han gir et spill 90% så er det god kjangs for at jeg hadde gjort det samme...

 

Synest det er et viktig argument for hvorfor en journalist skal ha navnet sitt med.. det gir liksom artikkelen litt mer "verdi" for meg som leser, men det er jo bare min mening da. :)

Lenke til kommentar

Begynte å lese Edge da jeg var i militæret. Er et utrolig bra blad. Lett verdt de 100+ kronene det koster.

 

Synes det er litt dumt å fokusere på annmeldelsene til Edge som det viktigste, da men... Er alt annet i bladet jeg synes er det som gjør bladet verdt penga. Mange gode artikler om spillutvikling, nyheter, konferanser mm. Er dette som gjør Edge så mye bedre enn alle andre. Keep it up, Edge! :thumbup:

Lenke til kommentar

Edge var bibelen for meg, og de første årene der (leste fast fra #10) fremstår som ekstra gylne hver gang jeg blar i et nummer derfra. Jeg erfarte at de ofte hadde rett i å vurdere ned spill andre (jeg leste "alle" på 90tallet) hypet opp, og en bra karakter i Edge var en gang ensbetydende med kjøp.

 

Nå har det skjedd ett eller annet da, staben er endret, markedet er endret, jeg har endret meg...men rundt årtusenskiftet syntes det ikke vare somd et samme gamle. Har fortsatt å kjøpe da, men er nok anmeldelsene jeg skipper mest nå; de kommer jo stort sett så immari mye etter nett og konkurrenter og siden jeg får fra Narvesen og ikke direkte, ja da er de utdatert.

 

Planlegger dog ikke å slutte å kjøpe..

 

PS. Selvsagt er mr. Mott arroogant - han er jo britisk! :)

Men :w00t: fra meg til han siden han skrev bra i Super Play før Edge!

Lenke til kommentar

Jeg savner gode, gamle "Databladet".

 

Det hadde i hvert fall en helt fantastisk grad av humor. Humoren mangler i altfor mange spillpublikasjoner, både på Gamer.no og helt sikkert i Edge (uten at jeg har lest det for ofte). Greit nok at Edge-folkene ikke skal behandle spill som ubetydelig leketøy, men det er heller ingen grunn til å behandle det som vin, bil eller pavens begravelse.

 

Mer humor i spillpressen, takk!

Lenke til kommentar
Jeg savner gode, gamle "Databladet".

JA! Det var kanskje ikke den mest kreative navnsettingen, men du verden for et artig blad det var. JEg tror de utgavene jeg har liggende på loftet hjemme hos foreldrene mine sikkert har blitt lest en 10-20 ganger eller noe, bare på grunn av det rent skriftlige.

 

Men igjen, det kan være jeg får et annet syn på det om jeg leser de igjen. En annen fordel med databladet var at det var "billig", og man fikk vel heller ikke med sånn kjip demo-cd som bare kostet ekstra?

Lenke til kommentar

Aldri CD-er i Databladet, nei.

 

De pleide alltid ha en side i bladet som het "Trashcan". Der plasserte de alt vrøvlet, meningsløshetene og den fremragende humoren (hvis du deler den typen humor) som de ikke fikk plass til i resten av bladet. En gang hadde de et helt sort bilde med tittelen "Vet du hvor dette er? Skriv svaret i et brev og send det til månen."

 

Du må bare le av sånt. :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...