Gå til innhold

WinFS Beta 1 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Who the fuck cares" sier nå jeg. Jeg bruker huet å HUSKER hvor jeg har lagra ting jeg, men dette blir sikkert fint for blondiner å andre brødhuer som bare lagrer ting helt tilfeldig på PC'n sin.

Hvis du har en Mine Dokumenter mappe med noen tusen filer kan det være ganske vanskelig å holde orden på alt. Har du aldri vært nødt til å lete etter noe?

Lenke til kommentar
"Who the fuck cares" sier nå jeg. Jeg bruker huet å HUSKER hvor jeg har lagra ting jeg, men dette blir sikkert fint for blondiner å andre brødhuer som bare lagrer ting helt tilfeldig på PC'n sin.

Hvis du har en Mine Dokumenter mappe med noen tusen filer kan det være ganske vanskelig å holde orden på alt. Har du aldri vært nødt til å lete etter noe?

Det er ikke lurt å ha flere tusen filer i mine dokumenter. Der bør det være minst mulig. Viktige filer bør lagres på egen partisjon.

Lenke til kommentar
Det er ikke lurt å ha flere tusen filer i mine dokumenter. Der bør det være minst mulig. Viktige filer bør lagres på egen partisjon.

Du forstod hva jeg mente. :roll: Dessuten er det ikke slik at de fleste lagrer dokumenter på en egen partisjon.

Jeg mente en egen partisjon utenom systempartisjonene til viktige filer, ikke bare dokumenter. Og hvis noen har tusenvis av dokumenter så bør det absolutt ikke ligge i "mine dokumenter".

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare litt mer om hvordan det skal fungere?

 

Jeg skjønner ikke helt når det sies at det skal bygges opp som en database fra grunnen av, men at det ikke skal erstatte NTFS men "komme på toppen av det".

 

Er det så at NTFS ligger i bunnen (med det vanlige mappehierarkiet) og at databasen vil fungere som en slags ekstra filallokeringstabell ? Slik at når man søker på noe så går det veldig kjapt men hvis man vil lete seg frem gjennom et mappehierarki og kanskje velge samhørende deler av mappehierarkiet så kan man det. Eller fjernes mappehierarkiet fullstendig?

 

Hvis hele mappehierarkiet fjernes så kan MS avskrive meg som WinFS-bruker med det samme.

 

Et annet problem blir vel også kompatibiliteten med Linux og andre OS. Noe som kan bli et økende problem etter at viritualisering kommer for fullt og folk vil aksessere filene sine uansett hvilket OS de bruker for øyeblikket. Selv NTFS har jo ennå ikke fått noen skikkelig (skrive) støtte i Linux så vidt jeg vet. (mulig jeg er litt utdatert på det siste utsagnet ;) )

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...