Gå til innhold

De feteste MP3-telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det avanserte Symbian OS operativsystemet gjør 6680 lite egnet for nybegynneren. Telefonen er heller ikke spesielt brukervennlig når det kommer til bruken som mp3-spiller.

Dette avanserte operativsystemet gir også brukeren til å innstallere egne mp3-spillere etter eget ønske, som gir brukeren muligheter langt utenfor hva andre telefoner kan tilby. Dette bør altså være et pluss.

 

I likhet med mange andre telefoner i testen, mangler 6680 egne knapper for å starte musikkspilleren og skifte mellom sanger.

Man kan selv bestemme hva man bruker de 2 soft-tastene til. Man kan altså bestemme selv om man vil ha en direkte snarveisknapp eller ikke. Det bør da være en positiv ting at man kan bestemme selv, ikke en negativ ting at man ikke blir tvunget til å ha mp3-knapp.

 

Dessverre er det ikke mulig å bruke andre øreplugger enn de Siemens har lagt ved.

Joda, slikt finner man på internett.

 

Et minus ved M75 er at den er veldig upraktisk å bruke som musikkspiller. Den robuste innpakningen gjør den til en fet klosse av en telefon, som ligger dårlig i hånden.

Dette er jo noe man kan skjønne bare ved å se på den. Derfor burde dere heller tatt med CX75 i testen, som er samme mobil med annet skall.

 

 

Ellers en fin test. Visste selvfølgelig svaret før jeg åpnet artikkelen, men er nok vel fortjent :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ser ikke helt hvordan noen kan mene at noen av disse telefonene skal kunne ta opp noe kamp mot ipod.

Av den enkle grunn at man har 2 i 1.

Man har med seg 500 sanger og mp3-spiller+telefon i en dings uten å måtte dra på en mp3-spiller i tillegg.

Vel å merke en mp3-spiller uten radio om du har iPod mini.

da burde man i det minste nevne segmentet man sikter seg inn mot,eksisterer da mange ipod modeller. ta opp kampen mot f.eks ipod shuffle,det er definitivt mulig,ipod mini og oppover er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg har Qtek 8020 og bruker telefonen utenproblemer til andre ting mens jeg hører på musikk (8100 har samme hardware som 8020). Så akkurat det poenget i konklusjonen må da være feil. Og det andre poenget om å bruke andre headset, herregud, gjør dere noen som helst research før dere lager en konklusjon. Bare å køpe en standard 2.5mm til 3.5mm stereojack overgang hos Movida for 59kr. Jeg bruker ganske tungdrevne SonyV700 dj headset med Qtek 8020 uten problemer.

 

Spiller spill på Qtek'en, mens Windows Media Player går i bakgrunnen. Jeg har en K750 telefon også, den blir meget treg så fort det kommer inne en melding mens jeg hører på musikk. Så vidt jeg vet så har K750 og W800 identisk innmat.

 

Telcontar

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar
Telefonen er enkel å bruke, og har egne knapper for å starte og stoppe musikkspilleren samt justere volumet. Andre operasjoner må gjøres med tastelåsen av.

 

Man kan også skifte sanger ved hjelp av volumknappen. Hold den inne litt opp eller ned for å skifte tilbake eller frem.

 

Det eneste minuset ved denne telefonen er at den er relativt dyr. Om du vil ha en telefon som er mer vennlig mot lommeboken, kan søstermodellen Sony Ericsson K750i kjøpes i butikkene for rett over 3000 kr uten minnekort.

 

Men gjør man det må man kjøpe ekstra minne, overgang til hodetelefoner og andre ørepropper enn dem som følger med; altså blir det dyrere enn W800i...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Er det noen av telefonene som også kan fungere som USB-disk?

Det er ikke mange, men Nokia N-Gage og 3300 (tror jeg) har den muligheten... Utdaterte telefoner altså.

 

Dette avanserte operativsystemet gir også brukeren til å innstallere egne mp3-spillere etter eget ønske, som gir brukeren muligheter langt utenfor hva andre telefoner kan tilby. Dette bør altså være et pluss.

På Siemens er det også mulig ved hjelp av JAVA. Da bruker JAVA-spilleren de innebygde kodekene til telefonen, og gir deg et nytt grensesnitt...

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar
ser ikke helt hvordan noen kan mene at noen av disse telefonene skal kunne ta opp noe kamp mot ipod.

Det som ble sagt over din post var at dama hans prøvde hans W800i... De pluggene som følger med W800i er faktisk grisebra (spesielt i forhold til prisklassen) og VANNVITTIG mye bedre en standard ipod headset.

 

 

 

 

Fin test amobil, men DERE ER NØDT TIL Å PÅPEKE AT DETTE IKKE KAN MATCHE STAND ALONE MP3 SPILLERE!!!!!! :no:

 

Dette har jeg sagt og diskutert gang på gang.... Det er så mye fler muligheter og bedre lyd på en stand alone..

 

(forresten noen som vet utgangseffekten på W800i?) 10mW eller noe?

Lenke til kommentar
Dette har jeg sagt og diskutert gang på gang.... Det er så mye fler muligheter og bedre lyd på en stand alone..

Jasså...

 

Bortsett fra muligheten til flere låter så ser jeg ikke den helt store forskjellen mellom f.eks. en iPod mini, Zen micro eller en W800i. Og jeg har alle 3 i vennekretsen og har prøvd dem alle.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...