Gå til innhold

Flere modeller fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregd sier jeg :)

 

Får da være måte på lanseringer da!

Hehe, vi har da nok av disse first end korta.

 

Men vis denne modellen er bedre en 6600GT og har stor ytelse forandringer så kan det være en "must" for HTPC, men så lenge det ikke er noe spesielle G-7 serien med CineFX 4.0 motoren til denne pris så er er jeg ikke villig å betale 1500kr

Lenke til kommentar

:roll: Blæææ. Jeg blir oppgitt av den navngivingen. Nvidia velger nok en gang å bruke ATI sitt toppserie-etternavn "XT" som navn på den dårligste GPUen i en serie. Som om det ikke var kaos nok fra før. Dette lukter bare av utnytting av uvitende kunder. (akkurat som X800GT) Blææ!

 

Forøvrig greit med mer valgfrihet, altså ennå en ny modell, hvis de bare kunne navngitt det på en konsekvent og beskrivende måte som gjør at folk umiddelbart skjønner hvor bra GPUen er sammenlignet med andre.

Lenke til kommentar
:roll: Blæææ. Jeg blir oppgitt av den navngivingen. Nvidia velger nok en gang å bruke ATI sitt toppserie-etternavn "XT" som navn på den dårligste GPUen i en serie. Som om det ikke var kaos nok fra før. Dette lukter bare av utnytting av uvitende kunder. (akkurat som X800GT) Blææ!

 

Forøvrig greit med mer valgfrihet, altså ennå en ny modell, hvis de bare kunne navngitt det på en konsekvent og beskrivende måte som gjør at folk umiddelbart skjønner hvor bra GPUen er sammenlignet med andre.

Helt enig. Det får da være måte på hvor mange forskjellige navn de skal bruke. De forvirrer jo bare de som skal kjøpe de uansett. De burde navngi kortene så det er helt klart hvilke kort er hva.

 

Fatter ikke hva som er så vanskelig med å la kortene hete, f.eks X800 Gold, x800 Silver, x800 Bronze.

Lenke til kommentar
Jeg spurte i en annen tråd, og jeg spør igjen, fikk nvidia noen gang fix på avlasting for decoding av HQ-video på 6xxx-genrasjonen? BLe jo lenge lovt at det kommer snart, bare en driveroppdatering til osv. Men kokte det bort i kål?

 

AtW

Syntes jeg hørte noe om dette selv, og lurer på det samme... ingen som vet?

Lenke til kommentar

Ser for meg nvidia-toppane rase over at ati lanserer ati x800 gt, og dermed tenker; "they want war? We'll give them war!!"

 

Kjem sikkert til å ta ei stund før dette gir seg, men for oss som følger med er det jo ikkje så veldi gale..

 

Einaste er at det skurrer litt i auga med dårlige kort som berer xt- og gtnamn.

Lenke til kommentar

Syns vi bør ha følgende regler:

 

1: Man tar PATENT på et navneoppsett og dersom en konkurrent benytter det kan man saksøke det ned i grusen!

 

2: Et firma som har PATENT på et navneoppsett er forpliktet til å benytte dette de neste 3 årene, og evt. avsporinger åpner for at konkurrenter kan saksøke firmaet ditt ned i grusen!

 

Dette skal jeg legge frem for ISO/IEEE-gjengen og tvinge dem til å lage en standard for navnefordeling på produkter...orker ikke mer :no:

Lenke til kommentar

Dette begynner rett og slett å bli tåpelig... Fatter ikke hvorfor de gidder en gang. Det må jo etterhvert bli fordyrende med såpass mange forskjellige kort som er nesten det samme også. Eller er det såpass mange forskjellige feil på produskjonen av de høyere korta som gjør at de kan ha så mange forskjellige lavere kort?

 

Skulle ønske det kom et skikkelige tredje-alternativ til ATI og Nvidia på 3D-markedet slik at vi kan heller velge kort fra en mer seriøs produsent enn de to barnehagene der...

Lenke til kommentar

Mange som kjøper rallemikk kort trur eg.

 

Såg på Steam/Valve sin sånn raporteringslink (som eg ikkje har akkuratt no...)

 

Mange med 256-512 mb ram også

 

 

Edit:

 

Fant sida igjen...

 

 

http://www.steampowered.com/status/survey.html

 

 

 

ATI Radeon 9600 Series 69,792 9.69 % 

ATI Radeon 9800 Series 68,652 9.53 % 

NVidia GeForce FX 5200 Series 57,876 8.03 % 

NVidia GeForce4 MX Series 46,283 6.42 % 

NVIDIA GeForce 6600 39,776 5.52 % 

ATI Radeon 9200 Series 36,296 5.04 % 

NVidia GeForce4 Series 35,055 4.87 % 

NVidia GeForce2 MX Series 23,075 3.20 % 

NVidia GeForce 6800 GT 19,974 2.77 % 

NVidia GeForce FX 5600 Series 17,875 2.48 % 

ATI Radeon 9500/9700 Series 16,729 2.32 % 

NVidia GeForce 6800 15,796 2.19 % 

NVidia GeForce FX 5500 13,061 1.81 % 

NVidia GeForce FX 5700LE 12,463 1.73 % 

ATI Radeon X300 Series 11,464 1.59 % 

NVidia GeForce FX 5700 Series 11,310 1.57 % 

ATI Radeon 9550 (RV350LX) 11,246 1.56 % 

Unknown 10,499 1.46 % 

ATI Radeon X800 9,876 1.37 %

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...