Gå til innhold

Firefox taper terreng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Firefox og liker den ikke, den har ikke så mange egenskaper som Avant Browser har. Ja, jeg vet Avant er IE basert, men jeg er ikke på så mange nettsider som er tvilsom og jeg har godt med brannmur og anti-virus/adware/spyware programmer.

 

Mulig jeg er en smule naiv, men det driter jeg i :)

Lenke til kommentar

Nå blir jeg ofte kritisert for å være for kritisk, men pytt sann. Jeg finner det noe merkelig at programmer.no først slår opp at Firefox visstnok skal ha gått forbi IE i markedsandel, for 8 dager senere å hevde at IE har økt markedsandelen marginalt fra 86.5% til 87.2%. Det er ett og annet som ikke rimer her, så jeg vil anbefale en liten gjennomgang og kvalitetssikring av nyhetene før de sendes ut. Slike selvmotsigelser kan få konsekvenser som at programmer.no ikke blir tatt seriøst, eller enda verre at programmer.no mister besøkende.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Firefox og liker den ikke, den har ikke så mange egenskaper som Avant Browser har. Ja, jeg vet Avant er IE basert, men jeg er ikke på så mange nettsider som er tvilsom og jeg har godt med brannmur og anti-virus/adware/spyware programmer.

 

Mulig jeg er en smule naiv, men det driter jeg i :)

Brannmur hjelper lite mot IE-hull, gitt ;)

 

Men for guds skyld, bruk hva du liker best. Personlig liker jeg firefox best (skriver dette fra Deer Park alpha 2 - det som skal bli 1.5. Micket solide greier, virker noe raskere til å rendre, støtter vistnok en del nye techs, og er dønn stabil (som det skal være)). For oss Linuxbrukere er Cairo-støtte en stor nyhet, som betyr "renere" fonter ol.

 

Regner med at firefox kommer til å øke en del mer etter at denne blir sluppet ferdig :)

Lenke til kommentar
Cairo er jo langt fra stabilt enda.

Hvilke ustabiliteter snakker du om? Utenom at Cairo kan være litt sakte til tider har jeg ikke merket noe som trekker ned på Cairo.

For det første så ligger den fremdeles i CVS. Har kompilert Cairo flere ganger og det er ikke alltids det går så bra ;) (mye feil i CVS versjonen iallefall)

 

Så har vi små bugs her og der, og som du sier så kan den være litt treig.

 

Synes også libsvg-cairo er veldig ustabilt til tider.

 

Men dette ordner seg sikkert når de gir den ut.

 

Kanskje det er bare meg som er vant til at ting skal fungere 110% :)

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på at tidligere Firefox statistikk har vært helt nøyaktig. Har på følelsen at det kan skyldes at Firefox hadde en rekke patcher som kom tett på hverandre, og at statistikken har tatt med nedlastning av folk som benyttet full nedlastning av de nye versjonene (når de bare ville oppdatere).

 

Jeg husker at Firefox sin oppdateringsfunksjon ikke ville kjøre når du prøvde det innenifra programmet. Når sånne glipper skjer er det vel bare naturlig at folk ikke gidder å vente til serverne skal gi ordentlig respons, og heller tyr til nedlastning av full installasjons filsettet.

Lenke til kommentar
Er ikke så sikker på at tidligere Firefox statistikk har vært helt nøyaktig. Har på følelsen at det kan skyldes at Firefox hadde en rekke patcher som kom tett på hverandre, og at statistikken har tatt med nedlastning av folk som benyttet full nedlastning av de nye versjonene (når de bare ville oppdatere).

Som sagt tidligere, nedlasting av nye Firefox-versjoner med Firefox telles ikke!

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, nedlasting av nye Firefox-versjoner med Firefox telles ikke!

Javel, så om jeg går til Mozilla sine websider og laster ned den nyeste versjonen som jeg så installerer, så telles ikke den med? Jeg vet om mange som ikke har fått med seg oppdateringsfunksjonaliteten i FireFox, og derved har gjort nettopp dette.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, nedlasting av nye Firefox-versjoner med Firefox telles ikke!

Javel, så om jeg går til Mozilla sine websider og laster ned den nyeste versjonen som jeg så installerer, så telles ikke den med? Jeg vet om mange som ikke har fått med seg oppdateringsfunksjonaliteten i FireFox, og derved har gjort nettopp dette.

Det var det jeg tenkte på med mitt tidligere innlegg. At oppdateringsfunksjonen haltet en periode. Lurer på om den gjør det ennå, fordi jeg gadd ikke stresse med å prøve en funksjon Mozilla uviklerne ikke fikk til i tidligere versjoner. Noen som har fått den til å fungere, og fra hvilken versjon av? Eventuellt hvis serverne fungerte dårlig så påpek om dette var årsaken til nedlastningproblemet.

 

Enig i at statistikken må bli unøyaktig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...