Gå til innhold

Opera Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer ganske bra her på min CF62, men programmet bruker 15 sekunder på å starte og jeg får "Telefonen har gått tom for minne" når jeg prøver å laste forum.hw.no men begge deler er fordi telefonen suger :)

 

Det at opera sin server kutter ned på sidene er genialt og gjør at surfing av mange flere non-wap sider blir mye mer aktuellt.

 

EDIT: Du kan også lett slå av visning av bilder eller sette på høykvalitet på bildene.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Fungerer ganske bra her på min CF62, men programmet bruker 15 sekunder på å starte og jeg får "Telefonen har gått tom for minne" når jeg prøver å laste forum.hw.no men begge deler er fordi telefonen suger :)

Samtidig er det telefonen fra Siemens med dårligst JAVA-ytelse... :roll:

Lenke til kommentar
En nettleser som er kompatibel med enkle og rimelige mobiltelefoner, vil kunne brukes av de som ikke har så mye oversikt på mobilfronten.

Jeg føler meg litt diskriminert her :p Føler jeg har god oversikt på mobilfronten selv om jeg bare har en middels gammel og middels bra telefon (SE T610).

 

Størrelsen på Opera Mini er 99 kb, som betyr at det ikke koster mange kronene å laste det ned.

Opera mini kommer i to utgaver. Det er en lo-fi versjon til de svakeste mobilene, og en hi-fi versjon til de kraftigste. Min T610 fikk automatisk lo-fi versjonen. Den tar 61kB hos meg. Både nedlasting og surfing gikk glimrende hos meg, selv med bare 372kB ledig minne. (PS. kiloByte skrives med liten k og stor B.)

 

En ulempe er imidlertid at på hver nye amobil-side man klikker, fylles den første delen av siden med den samme menyen som på forsiden. Dermed må man bla seg forbi den samme regla for hver side man skal se på. Det er allikevel ingen tvil om at det er hendig å ha menyen lett tilgjengelig når man surfer rundt på siden.

Det er noen få innstillinger i nettleseren. Blandt annet en avkrysningsboks for "Hopp direkte til brødtekst". Hvis du krysser av her så slipper du hele regla med menyer før du kommer til selve innholdet på sida.

 

Edit: Det at Opera mini er gratis kunne vært poengtert i introen (ikke bare i en bisetning i konklusjonen).

 

Forøvrig må jeg si meg knallfornøyd med nettleseren. Null problemer og jeg har fått mer nytte av telefonen min enn jeg hadde trodd når jeg kjøpte den. Det eneste jeg savner er "full screen" noe som fungerer med andra java-programmer, men ikke med Opera Mini. Her er både den vanlige menylinjen nederst i displayet på telefonen, og den øverste statuslinjen (batteristand, dekning osv)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
En nettleser som er kompatibel med enkle og rimelige mobiltelefoner, vil kunne brukes av de som ikke har så mye oversikt på mobilfronten.

Jeg føler meg litt diskriminert her :p Føler jeg har god oversikt på mobilfronten selv om jeg bare har en middels gammel og middels bra telefon (SE T610).

 

Størrelsen på Opera Mini er 99 kb, som betyr at det ikke koster mange kronene å laste det ned.

Opera mini kommer i to utgaver. Det er en lo-fi versjon til de svakeste mobilene, og en hi-fi versjon til de kraftigste. Min T610 fikk automatisk lo-fi versjonen. Den tar 61kB hos meg. Både nedlasting og surfing gikk glimrende hos meg, selv med bare 372kB ledig minne. (PS. kiloByte skrives med liten k og stor B.)

bra noen med t610 faktisk får saken til å funke. her tryner den over en lav sko.

har sikkert noe med utgaven av firmware som telefonen har da.

skulle fått den oppdatert men jeg vet jaggu meg ikke om jeg gidder. kansje heller skifte til en annen :p

Lenke til kommentar
På min 6230 funka det uten problemer. Kan nå lese amobil.no på mobilen! Knall :thumbup: (ikke at jeg kommer til å gjøre det alt for ofte, for å bruke pcen er hundre ganger lettere :p)

Får opp "kan ikke koble til tjeneren" på min W800.

Kommer inn på andre sider med GPRS,som f.eks. google-søk.

Får samme feil på min K750i :(

Lenke til kommentar

Dette skal jeg prøve!

Skal bare finne mobben først, nå.. :ermm:

 

Om den er fire-fem ganger raskere enn nokia, burde den være ca. ti ganger så rask som Siemens. Min CX70 bruker langt over to minutter på å laste opp siemens egen hjemmeside. Håper det går lettere med Opera Mini.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...