Gå til innhold

GeForce 7800 GT er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ser 7800gt har 7 vertex shader.. hvor mange har 7800gtx?

 

og 6800gt/ultra? er det 6?

GTX har vel åtte. 6800Ultra og GT har 6. En ting som blir påpekt er at folk henger seg for mye opp i hvor mange pipes og shaders gfx kortene har. 7800 serien er foreksempel ikke 4 pipes bedre enn 6800 serien, men ennå bedre siden arkitekturen på hver Quad pipe er blitt bedre. (eller noe sånn :hmm: )

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Skulle likt å se at kortet ble enda billigere. Men fortsatt et veldig bra kort med tanke på pris/ytelse. Tar vel ikke lange stunden før vi får se 7800 gt kort i underkant av 3K tenker jeg.

 

Men det jeg virkelig ser frem til er r520. Har tro på at den kommer til å knuse 7800 serien til nvidea ganske så kraftig. Men det må man jo nesten forlange også, med tanke på at kortene kommer såpass mye senere.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Skulle likt å se at kortet ble enda billigere. Men fortsatt et veldig bra kort med tanke på pris/ytelse. Tar vel ikke lange stunden før vi får se 7800 gt kort i underkant av 3K tenker jeg.

 

Men det jeg virkelig ser frem til er r520. Har tro på at den kommer til å knuse 7800 serien til nvidea ganske så kraftig. Men det må man jo nesten forlange også, med tanke på at kortene kommer såpass mye senere.

Ja, vi får se, synes egentlig nvidia har tatt seg kraftig sammen etter 5xxx-serien, samtidig har også ATI ihvertfall fått litt mindre tungvint driver-oppsett, det er godt å vite at ting går framover :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er tallene fra Anandtech mye dårligere for 7800Gt kontra GTX og andre kort i forhold til andre nettsteder? ifølge anandtech kan jeg konkludere med at GTX gir mer for pengene enn GT utgaven.

Helt enig, her må det være innstillingene/driverne som spiller oss et puss. Sammenlign for eksempel disse to testene av 7800GT SLI mot 6800Ultra i SLI i Doom 3 1600x1200 med 4xAA. I det ene tilfellet banker 6800Ultra dritten ut av 7800GT, i den andre er det omvendt:

 

8276.png

 

doom3-oc.gif

 

(Den første er fra www.anandtech.com, den andre fra www.techreport.com.)

 

Min intuisjon er at dette kan gå i 7800GTs favør, altså at anandtechs test er misvisende. Den ser ut til å være i konflikt med de andre... Men jeg er ikke sikker.

 

Edit:

Det ekstreme misforholdet er enda tydeligere hvis man sammenligner med Firesquads test av Splinter Cell: Chaos Theory:

 

8279.png

 

sc1600.gif

 

- Altså forholdet mellom GT og GTX ser ikke ut til å være så ekstremt som det virker hos anandtech, og 6800Ultra skorer heller ikke så høyt...

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...