Gå til innhold

Mor leser dine SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å lese meldinger til ein liten pjokk går greit, men når barnet er litt eldre lukter det overbeskyttande.

Har ei vennine med sånne foreldre, skikelig overbeskyttende. Og moren hennes leser meldingene hennes hvis hun legger fra seg mobilen et sted i huset.

 

Glad foreldrene mine ikke er sånn, jeg vet at mamma kunne lest om hu ville men sånn er hun ikke. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes folk som snikleser andres meldinger bør skamme seg. Sniklesing ville jeg reagert kraftig på dersom jeg hadde blitt utsatt for det. Samme hvor uskyldig meldingene er, og om det gjelder mor-barn. Sniklesing av SMS ser jeg på som like mye innvadering av privatlivet som å sniklese dagbøker.

 

Ellers så synes jeg forslaget til barneombudet var bra: Les meldingene sammen med barnet, (dersom man får lov selvsagt).

Lenke til kommentar

Mor er jeg ikke så bekymret for men denne artikkelen var litt skummel.

 

Min samboer glemte nemlig å lukke nettleseren etter seg og ikke bare var den artikkelen oppe da jeg kom hjem men også siden hvor man kunne få tak i programvaren for å få frem slettede sms.

 

Djesus jeg ble litt nervøs nå. Er det mulig å få sett alle sms jeg noen gang har skrevet ved hjelp av et slikt program? Hvor mange meldinger kan det være plass til på et slikt lite kort? Kan man få frem sms man skrev i fjor liksom?

 

Jeg tror jeg skal skaffe meg et nytt sim kort i morgen jeg....

Lenke til kommentar
Mor er jeg ikke så bekymret for men denne artikkelen var litt skummel.

 

Min samboer glemte nemlig å lukke nettleseren etter seg og ikke bare var den artikkelen oppe da jeg kom hjem men også siden hvor man kunne få tak i programvaren for å få frem slettede sms.

 

Djesus jeg ble litt nervøs nå. Er det mulig å få sett alle sms jeg noen gang har skrevet ved hjelp av et slikt program? Hvor mange meldinger kan det være plass til på et slikt lite kort? Kan man få frem sms man skrev i fjor liksom?

 

Jeg tror jeg skal skaffe meg et nytt sim kort i morgen jeg....

HAr du gjort noe gæli nå eller? :roll:

Lenke til kommentar
Djuice jeg ble litt nervøs nå. Er det mulig å få sett alle sms jeg noen gang har skrevet ved hjelp av et slikt program? Hvor mange meldinger kan det være plass til på et slikt lite kort? Kan man få frem sms man skrev i fjor liksom?

Kortet har bare plass til noen få meldinger (10-12-14 eller noe i den duren). Når man får meldinger på mobilen så havner de i telefonminnet så lenge det ikke er fullt. Dvs. bare et fåtall meldinger havner på SIM-kortet. I tillegg så overskrives gamle meldinger etter hvert som plassen trengs til nye meldinger. Dvs. at det er svært få meldinger som kan gjenopprettes.

 

En annen ting er at du kan jo holde telefonen innen rekkevidde og ikke la den slenge hjemme på stuebordet når du har sagt at du skal være borte noen timer.

Lenke til kommentar

Som de fleste andre her inne så har jeg en mor som ikke hadde klart å finne frem på min mobil. Ikke enda i alle fall. Nå har nå hun fått fattern til å vise henne hvordan hun kan se MMSer, og hun driver og sender vitser frem og tilbake med noen av sine venninner. Men, det er Nokia hun har, og hun hadde ikke klart å rote frem noe som helst på min samsung.

 

På den andre siden er jeg 26 år gammel, og har flyttet hjemmefra for flere år siden, så jeg tror ikke det er den aller største faren for at muttern hadde drevet og lest mine meldinger, om hun så hadde kunnet dette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...