Gå til innhold

Skrivernytt fra Lexmark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kunne gjerne vært opplyst i artikkel om hvor mange blekkpatroner skriverne benytter. Selv om de fleste Lexmark produkter bruker få patroner vanligvis. Synes at mange blekkpatroner er greit for utskriftsøkonomien.

Vet ikke helt om det har så mye å si. HP for eksempel "jukset" jo ved å ikke fylle de helt opp. Er også forskjellig hvor mye blekk de forskjellige printerene bruker.

Men helt ærlig, så vet jeg ikke forbruket til Lexmark.

Lenke til kommentar
Det kunne gjerne vært opplyst i artikkel om hvor mange blekkpatroner skriverne benytter. Selv om de fleste Lexmark produkter bruker få patroner vanligvis. Synes at mange blekkpatroner er greit for utskriftsøkonomien.

Vet ikke helt om det har så mye å si. HP for eksempel "jukset" jo ved å ikke fylle de helt opp. Er også forskjellig hvor mye blekk de forskjellige printerene bruker.

Men helt ærlig, så vet jeg ikke forbruket til Lexmark.

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg tror egentlig at G mente hvilket antall blekkpartoner skriverne bruker, ikke hvor mye blekk de bruker. :yes:

Lenke til kommentar

Ja, mulig jeg forklarte meg litt dårlig/komplisert.

 

det jeg mente er at prismessig så vet jeg ikke om det er så mye billigere med flere patroner, i og med at enkelte produsenter jukser med resultater. Så teoretisk er det kanskje mulig at Lexmark sine patroner ikke blir så mye dyrere? Teoretisk.

Lenke til kommentar
Skriver du ut i farger er det dyrest dersom du ikke har seperate patroner, vel eneste unntaket er derom du er såpass "heldig" at all fargene blir tomme omtrent samtidig. Men skriver bra det gjør lexmark.

Det var nok dette dilemmaet jeg siktet til. Flere patroner for hver farge gjør at du for eksempel kan bytte Cyan når den er oppbrukt og slippe å kaste fargene Magenta, Gul og Svart samtidig.

 

Ellers finnes det mange fotoskrivere med ekstra antall fargepatroner i forskjellige muligheter (etter hvilken modell). Noe som kan gjøre at du får ennå bedre resultater på fargene. Her holder vel Lexmark seg ofte til primærfargene Cyan, Magenta, Gul og Svart har jeg inntrykk av, og Lexmark kommer med veldig mange modeller som kun har enten kombinert patron av alle primærfarge eller kombinert patron på Cyan, Magenta og Gul, men en ekstra patron for Svart alene.

 

Noen andre produsenter har jo "eksperimentert" ved å lansere skrivere som har Grønt blekk, Rødt blekk, spesiellt Sort Foto blekk med mer som egne patroner i tillegg til de andre. På dette området er ikke Lexmark blandt de innovative. Det er vel helst Canon og Epson som kniver om slike forbrukere har jeg inntrykk av.

 

Canon slår ofte de andre på utskriftshastighet. Epson har satset ekstra på sånt DuraBrite blekk. Nå er det en stund siden jeg var i butikken og kikket på utvalget så det har sikkert kommet noe nytt og spennende som har gått meg hus forbi. :!:

 

Synes ofte Canon kommer bra ut for pris per farge (for separate blekktanksystemer), de ligger ofte på rundt hundrelappen per tank. Dette kan også ha forandret seg uten at jeg er klar over det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...