Gå til innhold

Radeon X800 GT-kort lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekkert med dobbel DVI. (Eneste er at de burde satt TV-ut øverst i stdedet for mellom DVI-portene)

 

Prisen var litt vel stiv, men det har vel mye å gjøre med at det er helt nytt og dermed en introduksjonspris. Regner med den kommer til å falle betydelig i løpet av 2-3 måneder.

 

Viftekjølingen var ikke så veldig stor så det går sikkert an å bytte den ut med passiv kjøling på en enkel måte.

 

Ingen ekstra strømkontakt er bra! Da slipper man å tenke på det problemet.

Lenke til kommentar

Synes det er tåpelig av ATI å benytte GT-betegnelsen på kortet, da nVIDIA allerede har en grafikkbrikke ved navn GeForce 6800 GT. Trodde virkelig at ATI hadde lært av det nVIDIA fikk pepper for da GeForce FX-serien var aktuell. (XT-kort fra nVIDIA var de dårligste kortene for å skape forvirring rundt XT-kort fra ATI som var ATI sine toppkort).

Lenke til kommentar
Liker heller ikke at det kjører ut GT...  :roll:  Det er Nvidia sitt navn..

Akkurat som Xt var ATi sitt navn.

Har nvidia brukt XT i de siste to generasjonene? Nei...

 

Synes X800GT er et meget forvirrende navn... De burde ha gitt kortet X700GT eller noe sånt

Lenke til kommentar
Raptor' date='08/08/2005 : 14:58']
Liker heller ikke at det kjører ut GT...  :roll:  Det er Nvidia sitt navn..

Akkurat som Xt var ATi sitt navn.

Har nvidia brukt XT i de siste to generasjonene? Nei...

Det er sant. nVIDIA fikk mye pepper for det, og de lærte. Og da kan man jo forvente at ATI ser det samme, og ikke tråkker i samme salaten som det nVIDIA gjorde den gangen. Utrolig klønete av ATI.

Lenke til kommentar
Liker heller ikke at det kjører ut GT...  :roll:  Det er Nvidia sitt navn..

Nå begynner det å bli mange kort i x800 serien...  ;)

 

x800

x800gt

x800xl

x800pro / vivo

x800xt

x800xtpe

 

:hmm:

Så var det det å kategorisere de riktig da :)

 

Rangert fra bunn til topp:

 

 

X800 VE (Very extreme bad and underclocked edition)

X800SE

X800GT

X800 128/256

X800 Pro

X850 PRO

X800XL

X800XT

X800XT PE

X850XT

X850XT PE.

 

Tror dette stemmer bedre i alle fall :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært bra å få "standardisert" betegnelsene, så blir det lettere for kjøpere å se pris/ytelsesklasse uavhengig av produsent. ATI prøver vel med sitt GT kort å indikere at det skal konkurere med kort i nVidia's 6600GT klasse, og har visst gjort en dårlig jobb med det? Jeg ser for meg en uerfaren kjøper sammenligne X800GT med 6800GT. Og da ligger vel ikke ATI kortene så godt ann, nå senkes jo prisene på 6800 serien også.

Lenke til kommentar
Tviler på at det har mer enn 12 pipelines...

Hvilket? X800GT? Det har 8 pipelines.

 

Nå får jeg ca 4100 i 3DMark 05 med mitt 6600GT, dog litt overklokket.. Spør du meg så ville prisen ha avgjort litt hvilket jeg ville ha kjøpt, eller egentlig ikke.. 6600GT har shader 3.0 mens X800GT bare har v2.0.. good luck X800GT

Lenke til kommentar

Takk for rangeringen av kortene fredriku. Takk til Simen1 for påminnelsen om nye lanseringer.

 

Enig i at dual DVI er interessant, og med en AGP versjon kombinert med dual DVI så hadde det kanskje blitt en vinner for enkelte type brukere. AGP er ikke død hos meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...