Gå til innhold

Disc Stakka lagrer 100 plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan velger man hvilken cd/dvd som skal spyttes ut? Via programvare på pc'en?

Sakset fra artikkelen:

 

"Systemet kommer med programvare for indeksering og søking blant platene. Når platen man søker er funnet, mates den ut av boksen for innsetting i datamaskinens eller spillkonsollens CD/DVD-leser."

Lenke til kommentar

Man har jo slike systemer for biler (rack med 5+ CD´er), og de kom på markedet for 15 år siden (?). Det stemmer liksom ikke helt at man ikke kan ha noe tilsvarende for PC.

 

Tenk så deilig å ha alle CD´er og DVD´er allerede i systemet, så slapp man å skifte spill-disk når man skal spille et nytt spill. Det ville ha vært en bedre løsning enn en "no CD-crack".

Lenke til kommentar
Tøff dings, dog dyr hvis man ser på hva det koster å lagre hver enkel plate : 11Kr / stk.

Da er nok en gameldags Cd-futural løsningen : 120plater for 249kr : ca 2,075pr plate.

Ja, personlig har jeg et regneark med innholdet på hver DVD og så ligger de i numerisk rekkefølge i en skuff (hver DVD får et nummer). Går veldig for å finne fram, selv om det er litt mindre hightech.

 

AtW

Lenke til kommentar
Man har jo slike systemer for biler (rack med 5+ CD´er), og de kom på markedet for 15 år siden (?). Det stemmer liksom ikke helt at man ikke kan ha noe tilsvarende for PC.

 

Tenk så deilig å ha alle CD´er og DVD´er allerede i systemet, så slapp man å skifte spill-disk når man skal spille et nytt spill. Det ville ha vært en bedre løsning enn en "no CD-crack".

Hehe, snakker du om harddisker her? :). Noe som forøvrig ikke er så mye dyrere enn dette produktet. (400 for 100 ok dvdplater, 1100 for greia, 1500 for ca 450 GB).

 

AtW

Lenke til kommentar

Det jeg siktet til, var et system som man plasserte i bagasjerommet, med 5 CD´er i. Så kunne man styre denne enheten fra CD-spilleren i bilen, og da hadde man altså 5 CD´er å velge sanger fra. Jeg regner med at antallet CD´er ble utvidet etter hvert.

 

Dette er noe jeg så at en fyr hadde, og det er ganske mange år siden jeg så det (15 år? 20 år? Jeg husker ikke... :blush: )

Lenke til kommentar
Det jeg siktet til, var et system som man plasserte i bagasjerommet, med 5 CD´er i. Så kunne man styre denne enheten fra CD-spilleren i bilen, og da hadde man altså 5 CD´er å velge sanger fra. Jeg regner med at antallet CD´er ble utvidet etter hvert.

 

Dette er noe jeg så at en fyr hadde, og det er ganske mange år siden jeg så det (15 år? 20 år? Jeg husker ikke... :blush: )

Tenkte mer på den andre setningen din:

 

"Tenk så deilig å ha alle CD´er og DVD´er allerede i systemet, så slapp man å skifte spill-disk når man skal spille et nytt spill."

 

Da falt tankene mine over på en HD ganske fort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det jeg siktet til, var et system som man plasserte i bagasjerommet, med 5 CD´er i. Så kunne man styre denne enheten fra CD-spilleren i bilen, og da hadde man altså 5 CD´er å velge sanger fra. Jeg regner med at antallet CD´er ble utvidet etter hvert.

 

Dette er noe jeg så at en fyr hadde, og det er ganske mange år siden jeg så det (15 år? 20 år? Jeg husker ikke... :blush: )

jeg har cd skifter i min 19 år gamle mercedes 230E, den er orginal og plass til 5 cdr..

Lenke til kommentar

:w00t: For en genial ekstern lagringsenhet:

  • Bare 4kg tung
  • Bare like stor som et minitower
  • Kapasitet: 65GB (CD) 470GB (DVD)
  • Pris: ca 1200kr + ca 500kr for platene = ca 1700kr
  • Søketid: Sikkert bare noen tusen millisekunder
  • Lesehastighet (52x/16x): Ca 10-20 MB/s
  • Sikkerhet: Writeprotected
  • </ironi>

*holde seg til ekstern harddisk med:

  • ca 0,5kg
  • Mye mindre enn minitower i hvertfall
  • Kapasitet: opp til 500GB
  • Pris: ca 1300kr for 250GB, ca 3500kr for 500GB
  • Søketid: vanlige 12-14ms
  • Lesehastighet: ca 40MB/s
  • Brukervennlighet: Både lese og skrivetilgang

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Tomshardware har myst på'n

 

Imation Disc Stakka: Automated CD, DVD Storage and Retrieval

 

The Disc Stakka from Imation is an excellent product for anybody who has a large collection of CDs and/or DVDs. The OpdiTracker software has excellent ergonomics. Storing 100 discs can be a little fastidious, but once you're done it's a real treat to sit back and let the carousel do your bidding. The time savings is undeniable. It takes a total of no more than 15 seconds to find and eject a disc. And the unit operates very quietly. All you could ask for to make this a perfect product is for the disc drive to be built in. 

 

As for the price, it's a tad high in our opinion at $149 (169 euros).

Lenke til kommentar

Jeg holder meg til god gammaldags harddisk. Skal små datamengder flyttes på så brenner jeg heller ut en ny dvd. Og er det noe jeg kommer til å bruke flere ganger så hender det at jeg skriver på dvden hva det er og ofrer et cover på den. Ellers går de som regel i bosset.

Lenke til kommentar

Det er visst flere meninger om denne boksen.

Jeg er av dem som mener at denne boksen i det minste burde kunne lese CD/DVD plater.

Jeg fortår ikke helt dere som setter dette opp mot kjøp av harddisk.

Poenget er jo at man ofte har en del ting på DVD/CD, og da er en slik løsning en god ide, så lenge den også kan spille av platene.

Det er ganske slapt å levere en slik boks uten noen lesemulighet.

CD-veksler til stereoanleg på 100 CDer er jo f.eks. ikke noe nytt...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
:w00t: For en genial ekstern lagringsenhet:
  • Bare 4kg tung
  • Bare like stor som et minitower
  • Kapasitet: 65GB (CD) 470GB (DVD)
  • Pris: ca 1200kr + ca 500kr for platene = ca 1700kr
  • Søketid: Sikkert bare noen tusen millisekunder
  • Lesehastighet (52x/16x): Ca 10-20 MB/s
  • Sikkerhet: Writeprotected
  • </ironi>

*holde seg til ekstern harddisk med:

  • ca 0,5kg
  • Mye mindre enn minitower i hvertfall
  • Kapasitet: opp til 500GB
  • Pris: ca 1300kr for 250GB, ca 3500kr for 500GB
  • Søketid: vanlige 12-14ms
  • Lesehastighet: ca 40MB/s
  • Brukervennlighet: Både lese og skrivetilgang

Når er vell ikke dette ment som en ekstern lagringsenhet, men en mulighet til å organisere cd-plater.

 

Men hvor praktisk den er, blir en annen sak. En godt organisert cd-mappe vil da fungere like godt, til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...