Gå til innhold

Slagord mot Rockstar Games (PS2/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk, spillmediet er relativt nytt og film fikk nok noen runder med kjeft før det ble akseptert. Nå har de både sex og dreper folk på lerretet uten at folk blir sjokkert, så det er bare snakk om tålmodighet før folk slutter å klage på slike ting i spill.

Endret av Campari
Lenke til kommentar

Jeg er så lei av slike som peace-a-holics, eller hva faen de kalte seg, som ikke kan ta et spill for et spill. Også Bully, da, som nesten er som en remake av "Skool Daze". Her er det ikke noe med å mobbe andre, tvert i mot kan man ta igjen på mobberene. Hvis de virkelig vil protestere mot et spill, kan de protestere mot "Ethnic Cleansing", som inneholder rasefiendlighet så det holder.

Lenke til kommentar

De av oss som har opplevd litt (eller mye) mobbing vet at det strengt tatt ikke er et veldig hyggelig emne å spøke med. Når barneskolebarn har det så j%vlig på skolen at de later som de er syke, "forsover" seg flere dager i uka, og vurderer å ta livet av seg er det lite å lage underholdning av. Et av problemene med dataspilllmediet er at det _må_ være underholdning, og om det skal selge, _bare_ underholdning. Andre medier kan dermed ta for seg vanskelig problematikk spillmediet, i alle fall slik formen er i dag, bør holde seg unna.

 

Likevel. La oss i det minste se et ferdig produkt før vi protesterer. Jeg vil være svært forsiktig med å kritisere noe jeg ikke vet hva er, og tror nesten jeg vil påstå at folk som gjør nettopp det er hyklere eller fjols.

Lenke til kommentar
De av oss som har opplevd litt (eller mye) mobbing vet at det strengt tatt ikke er et veldig hyggelig emne å spøke med. Når barneskolebarn har det så j%vlig på skolen at de later som de er syke, "forsover" seg flere dager i uka, og vurderer å ta livet av seg er det lite å lage underholdning av. Et av problemene med dataspilllmediet er at det _må_ være underholdning, og om det skal selge, _bare_ underholdning. Andre medier kan dermed ta for seg vanskelig problematikk spillmediet, i alle fall slik formen er i dag, bør holde seg unna.

 

Likevel. La oss i det minste se et ferdig produkt før vi protesterer. Jeg vil være svært forsiktig med å kritisere noe jeg ikke vet hva er, og tror nesten jeg vil påstå at folk som gjør nettopp det er hyklere eller fjols.

Tja, er litt enig der. Men leser du hva de sier, så har denne personen i Bully problemer med ignorante lærere også. Mange jeg kjenner som blir mobbet, og læreren gjør ikke en dritt med det. Hvordan skal man da få en bedre skoledag, enn ved å banke dritten ut av de som mobber deg? Nå er det kanskje satt litt på spissen, og litt urealistisk, men hva annet skal man gjøre når ingen tar deg på alvor, og de som jobber mot mobbing på skolen bruker fritiden sin for å demonstrere og gi spillet mer PR? De frustrerte folka burde heller bli mobbevakter på skolene. Da burde det bli litt mer fart i sakene. Dessuten har jeg ikke så stor tro på at data- og tvspill har så stor innflytelse på barn og unge som folk vil ha det til. Greit nok at en liten håndfull mennesker har gjort noe som kan knyttes til et spill, men hva betyr det? At spillet er farlig, eller at visse mennesker ikke har klart å oppdra barnet sitt godt nok?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...