Gå til innhold

Windows Vista krever ny skjermtype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visma var egentlig et fetere navn, ja... Dvorak-tastatur, eller?

 

Det er et latterlig krav. Skal liksom Microsoft gjøre hva de vil med nyhetene man leser, for eksempel... Hva vil de egentlig bruke det til, som ikke kan gjøres før signalene går til skjermen?

 

Nei, nå regner jeg plutselig Vista som uaktuelt igjen. Jeg håper det blir dårlig, så jeg ikke går glipp av noe, og så folk ikke blir lurt til å oppgradere. Det vil si, folk blir lurt uansett, og med et dårlig produkt blir vel det litt tristere for dem...

Lenke til kommentar

har ennå ikke fått med meg hva som er så bra med vista iforhold til xp.

 

xp fungerer kjempefint, og eneste forandringen er tydeligvis bare gui. Artig å se at micro$oft prøver å hamle opp med mac idesign, og ikke legge til flere funksjoner. De har jo omtrent avlyst alt av nye funksjoner.

 

(satt litt på spissen)

Lenke til kommentar
xp fungerer kjempefint, og eneste forandringen er tydeligvis bare gui. Artig å se at micro$oft prøver å hamle opp med mac idesign, og ikke legge til flere funksjoner. De har jo omtrent avlyst alt av nye funksjoner.

Det er nyheter i Vista også, og hvis du følger med i forumet her og andre steder vil de bli trukket frem over tid, men noen gedigen forskjell som Windows vs Linux vil du selvfølgelig ikke finne.

Lenke til kommentar

Nei, Windows Vista krever ikke ny skjermtype, men kommer til å støtte denne teknologien, som det forøvrig har ligget informasjon om på Microsoft sine websider i noen måneder nå. Vista vil fremdeles støtte analoge skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere inntrykk av at Longhorn/Vista var/er mer en version for begrensing av brukerens kontroll og muligheter til selv og bestemme over egne data ol. For ikke og si at de vil gi programleverandør, musikkselskap osv. gode muligheter til og begrense mulighetene til og installerer, sikkerhetskopiere, bruke programvare/cd/dvd osv. DRM kommer for fult og er (om jeg ikke husker feil) allerede en del av de nyeste brikkesettene til Intel samt dobbelkjerne prosessorene, PentiumD 8xx serien.

 

Min nesten Windows version blir, Windows XP 64bit. Windows Vista har til gode og komme med noe som frister meg nok til at jeg vil gi avkall på alle mine rettigheter til og selv bestemme hvem som skal kunne lese dokumenter jeg selv skrive på min pc, eller for den saks skyld om jeg skal kunne kopiere inn min nyinnkjøpte cd på HD...

 

Edit:

roac

Et trykk på p_edit.gif er en bedre idè enn og poste to innlegg etterhverandre ;)

 

Edit2:

DRM-støtte i Pentium D og i945 (artikkel fra hw.no)

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Min nesten Windows version blir, Windows XP 64bit. Windows Vista har til gode og komme med noe som frister meg nok til at jeg vil gi avkall på alle mine rettigheter til og selv bestemme hvem som skal kunne lese dokumenter jeg selv skrive på min pc, eller for den saks skyld om jeg skal kunne kopiere inn min nyinnkjøpte cd på HD...

Du har like gode muligheter til å sette filrettigheter med NTFS på Windows Vista som du har på Windows XP.

Lenke til kommentar

Ehem, nei...

Jeg tenker ikke på t.d. iTunes sin kopibeskyttelse, eller den du finner på diverse andre media du kan finne på nettet (og til en viss grad på kjøpte media). Jeg tenker på at de vil generere en unik ID for din PC og sperre diverse data til din pc. Dvs. at om du kopierer inn en musikk cd på din pc, vil denne bli "beskyttet" med denne ID nøkkelen og du vil ikke ha mulighet til og spille denne på noen anne pc.

 

:hmm: Klarer ikke huske navnet på denne teknologien, men de har byttet navn på den noen ganger grunnet mye negativ omtale.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke på t.d. iTunes sin kopibeskyttelse, eller den du finner på diverse andre media du kan finne på nettet (og til en viss grad på kjøpte media). Jeg tenker på at de vil generere en unik ID for din PC og sperre diverse data til din pc. Dvs. at om du kopierer inn en musikk cd på din pc, vil denne bli "beskyttet" med denne ID nøkkelen og du vil ikke ha mulighet til og spille denne på noen anne pc.

Slikt blir da ikke nytt i Longhorn, det har da vært med fra Windows Media player i en eller annen utgave? Jeg tviler sterkt på at Microsoft klarer å modifisere APE-filene mine slik at jeg ikke får tatt dem med meg til PCen min på jobben.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om og endre filene du allerede har lagret.

Fant navnet btw. Palladium (som vel var første navnet de brukte på systemet), de har nå døpt det om til Next-generation secure computing base, les mer her

 

[mod modus]

Selv om du svarer på flere innlegg kan du samle dine svar i et innlegg

[/mod modus]

 

Edit:

Info siden til MS

 

Noen artikler hos hw.no

¤Exit Palladium, NGSCB?

¤EFF kritiserer sikkerhetsbrikker

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om og endre filene du allerede har lagret.

Fant navnet btw. Palladium (som vel var første navnet de brukte på systemet), de har nå døpt det om til Next-generation secure computing base, les mer her

For meg ser det ut bare som en utvidet utgave av EFS, og i så fall ser jeg ikke helt at det er noe som det verdt å lage mye støy om, men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Det undrer meg ikke akkurat at Microsoft har startet med dette, tror nok jeg personlig kommer til å drøye den veldig kraftig før jeg tar en overgang til Vista om det da ikke blir gjennom en linux distro som støtter emulering av operativsystemet til for eksempel spilling.

Jeg gidder rett og slett ikke å tillate et stort konglomerat som microsoft å begrense mine brukerrettigheter , det blir jo mer og mer tydelig hvordan de ønsker å benytte seg av monopolet sitt og hvilken rettning det går, nei nå er det på tide å satse på linux her i gården i alle fall.

Lenke til kommentar

Håper vi kan få vite på en enkel måte om de nye monitorene har slik støtte slik av brukerne kan boikotte det ved kjøp av ny PC. Jeg klarer meg fint med dagens DVI standard på flatskjermer (skjønt jeg ikke har anskaffet meg skjerm med DVI grensesnittet ennå).

 

Hva var navnet, eller hva kommer barnet til å hete da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...