Gå til innhold

Mob.no - epost for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aktivert min også. (uten varsling)

 

Jeg liker konseptet og har tro på at de luker bort mange av småfeilene i løpet av kort tid. (betatestingen burde vel vært noen uker lengre før lansering).

 

Det med æøå ordner seg vel snart, varsel om vedlegg også.

 

Det å sende like mye tekst som en full SMS eller MMS over e-post vil koste henholdsvis 0,10 og 0,02 øre.

En liten skrivefeil fant jeg i artikkelen ;) Tallene skal vel byttes om her så ordet "henholdsvis" stemmer over ens med rekkefølgen på SMS og MMS.

 

Men jeg lurer på en ting: Finnes det støtte for RSS på mobiler? Og på mob.no? I så fall trenger man ikke varsling til dyre 1,50 men bare et raskt blikk på nettleseren i blandt for å se om det har kommet noen oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Hvor har du det fra?

Har det noensinne vært noen "gratis" tjenester som det ikke har kommet reklame på selv om det ikke er lovt til å sende reklame på sms uten eiers samtykke.

Lenke til kommentar
Kan du koble til vha POP eller IMAP ?

Om man har tilgang til en webserver med php er det ikke noe problem å lage seg sin egen wapside (eller legge inn en av de mange php wapmail programmene som finnes på server med php støtte) som gir forbindelse til både imap og pop. Vil nå anbefale imap så får man mulighet til å lagre utgående mail på imapserveren også.

Men det var dette med sikkerhet da. Man får ikke kryptert passord mellom telefonen og wapserveren. Dermed - hvis mailpassordet er det samme som man fx har på for shellinlogging er det fare på færde.

Jeg drifter egen mail og webserver. Dermed kunne jeg lage en wapmail klient som går rett på filsystemet og egen autentisering. Bruker da samme konsept som mange nettbanker - en lapp med masse pinkoder på - ny kode hver gang. (lappen klistres på baksiden av telefonen.)

Det er også sperret slik at man kun kan lese og skrive mail via wap. Det er ikke mulig å slette mailer.

 

 

MEN det evige problemet med wapmail er æ,ø og å! Det går fint å motta, men å sende blir alltid tull. Hvis noen har funnet en måte å sende disse tegnene fra telefon som input til php: Skrik ut!

Lenke til kommentar
Det var egentlig ikke spørsmålet mitt. Kan jeg koble til mob.no mailen via POP eller IMAP i Opera på PC'en min? Fordi jeg gidder ikke manuelt sjekke mail på en webside.

Hvis det er målet ditt så bruker du heller et tradisjonelt mailsystem med imap tilgang.

Så legger du inn et av de nevnte wapmail løsningene på en webserver med php støtte for å få waptilgang.

Skal du ha varsling på sms setter du mailserveren til å videresende kopi til mobilpostadressen hos telenor. Da koster varsling 1kr (mot mob.no's kr1,50)Netcom har sikkert noe tilsvarende.

 

Største problemet kan vel bli å finne noen som tilbyr gratis mail med imap om du ikke har dette gjennom jobb/skole/egen server

Lenke til kommentar

Spennende å se nye aktører med "nye" tjenester. Ihvertfall vil det sikkert også gjøre eksisterende tjenester bedre da aktørene sannsynligvis ser på hverandres produkter og plagierer littegranne.

 

Jeg lurer også på om det er noen form for reklamefinansiering som følger med som en ballast på tjenesten. :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...