Gå til innhold

Samarbeider om trådløst i fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DinoSauroMann:

Trodde ikke det var lov å bruke elektroniske apparater ombord på fly.

 

Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

 

Edit: Sorry skomleste atrikelen litt fort, det koster ja!

Endret av ConeX
Lenke til kommentar
Lurer på om de får internett på den nye Airbusen 380/A380, vet noen om de kommer til og ta betalt får og bruke internetten?

Det er opp til hvert enkelt flyselskap. Kanskje det blir gratis å bruke på første klasse.

 

Kvifor brukar dei ikkje satelitt? Korleis blir rekkevidden når det sendes frå bakken?

Hva er det du mener? De bruker nemmelig satelitt. WLAN er bare internt i flyet. Les mer om det her: http://www.connexionbyboeing.com/ Har du lest ariklen før du postet? ;)

Lenke til kommentar
Raptor' date='03/08/2005 : 11:14']
Lurer på om de får internett på den nye Airbusen 380/A380, vet noen om de kommer til og ta betalt får og bruke internetten?

Det er opp til hvert enkelt flyselskap. Kanskje det blir gratis å bruke på første klasse.

 

Kvifor brukar dei ikkje satelitt? Korleis blir rekkevidden når det sendes frå bakken?

Hva er det du mener? De bruker nemmelig satelitt. WLAN er bare internt i flyet. Les mer om det her: http://www.connexionbyboeing.com/ Har du lest ariklen før du postet? ;)

Jammen, siden Airbus er jo konkurenten til boing! Synes det høres mere ut som at de instalerer de bare på Boing flyene da! Det kan jo hende at Airbus har avtale med noen andre?

Lenke til kommentar
Raptor,03/08/2005 : 11:14]
Lurer på om de får internett på den nye Airbusen 380/A380, vet noen om de kommer til og ta betalt får og bruke internetten?

Det er opp til hvert enkelt flyselskap. Kanskje det blir gratis å bruke på første klasse.

 

Kvifor brukar dei ikkje satelitt? Korleis blir rekkevidden når det sendes frå bakken?

Hva er det du mener? De bruker nemmelig satelitt. WLAN er bare internt i flyet. Les mer om det her: http://www.connexionbyboeing.com/ Har du lest ariklen før du postet? ;)

Jammen, siden Airbus er jo konkurenten til boing! Synes det høres mere ut som at de instalerer de bare på Boing flyene da! Det kan jo hende at Airbus har avtale med noen andre?

Faktisk så bruker de internetteknologi fra Boeing på flyene til Airbus.

 

 

Flyselskaper som benytter teknologien inkluderer blant andre Lufthansa og SAS Braathens.
Feil. SAS Braathens tilbyr ikke internett, men SAS derimot. De tilbyr internett på de fleste av deres intercontinentale flighter.
Lenke til kommentar
DinoSauroMann:

Trodde ikke det var lov å bruke elektroniske apparater ombord på fly.

 

Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

 

Edit: Sorry skomleste atrikelen litt fort, det koster ja!

Ja, personlig har jeg heller liten tro på at fly ikke tåler mobiltelefoner, jeg kan rett og slett ikke tro at man har lov til å fly med noe som potensielt kan styrte om en person av flere hundre glemmer å slå av telefonen sin.

 

Ellers synes jeg prisen var drøy, men prisen er jo rimlig drøy på nesten alt du gjør på et fly, surfing kan sikkert gjøre reisen en god del mindre kjedelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har personlig prøvd WLANet ombord på Lufthansa (til Brasil) og det funker som f**** det! Linjen var ganske stabil men linjehastigheten gikk litt opp og ned. Men i det hele tatt, bare det å sitte i 30.000 fot på MSN og snakke med vennene dine (som selvfølgelig ikke tror på deg) er en opplevelse i seg selv...

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er verdt det å betale 200 spenn for internett på f.eks. en transatlantisk flytur.

 

Et problem er imidlertid strøm; Da jeg fløy over dammen for et par uker siden fikk jeg opplyst at strømkontakt kun var tilgjengelig på business-klasse (fikk nasket litt 110V på "kjøkkenet"). Vet ikke om dette gjelder alle flyselskaper...

 

Får håpe på bedre tilstander når jeg flyr tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

"Equipment having radio transmitters or receivers must always be switched off." Jeg får ikke dette helt til å stemme, men kanskje det blir tillatt med mobiltelefon også da?

Lenke til kommentar
Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

"Equipment having radio transmitters or receivers must always be switched off." Jeg får ikke dette helt til å stemme, men kanskje det blir tillatt med mobiltelefon også da?

Ja, og dette innbefatter vel også mobiltelefoner? De har jo både sender og mottaker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

"Equipment having radio transmitters or receivers must always be switched off." Jeg får ikke dette helt til å stemme, men kanskje det blir tillatt med mobiltelefon også da?

Ja, og dette innbefatter vel også mobiltelefoner? De har jo både sender og mottaker.

Ja selfølgelig, men utsagnet dekket ikke trådløst nettverk, som jo er det vesentlige i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...