Gå til innhold

Forstår ikke mobilspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En fersk undersøkelse viser at kun fem prosent av oss laster ned spill til mobilen. En av grunnene er at mange ikke skjønner hvordan det skal gjøres.

En av de andre dominerende grunnene tror jeg er min grunn: Jeg ser ikke hensikten med spill på mobil. Spilling mener jeg hører hjemme på stor skjerm med gode styreredskaper, og da duger ikke mobilen. En annen ting er at prisene på 30-60kr alt for høyt for noe så lite og dårlig.

Lenke til kommentar
En annen ting er at prisene på 30-60kr alt for høyt for noe så lite og dårlig.

Haha, du aner ikke hva du snakker om :D

 

Mobil-spill i disse dager er nokså avansert. Det finnes selvsagt dem som mekker sammen noe enkelt og gjerne bruker et brand for å tjene masse penger på lite jobb, men generelt tar det 6-10 måneder å lage et mobilspill og da har man en som koder, en som lager grafikk, opptil flere som porter til 60-70 forskjellige mobil-serier og deretter et QA-team som bruker en måned eller 2 på testing og re-testing :)

 

Og, la oss si du betaler 30 kroner for et slikt spill. Av det går ca 15 kroner til operatøren og 5 kroner til moms. Deretter går 5 kroner til de som driver tjenesten (Telenor, NetCom osv driver ikke slike tjenester selv). Da er det altså 5 kroner igjen til firmaet som lagde spillet. Hvis det er et brandet spill må de som lagde spillet dele med de som eier brandet (derfor er slike spill ofte noe dyrere, typisk 40-50 kroner).

 

Kan også legge til at her i Uk så koster et normalt mobil-spill 5 Pund, altså ca 56 kroner. Så Norge er nesten halv pris :)

 

En av fordelene er at du kan spille dem over alt, f.eks på bussen, toget osv.

Lenke til kommentar

Jeg skiter i hvor mye jobb som ligger bak. Poenget er at produktet er alt for dårlig i forhold til f.eks PC-spill. Oppløsningen er elendig, 3D-ytelsen elendig, spillbarheten er elendig, ikke minst på grunn av de elendige styremulighetene. Det er jo synd de jobber som f. for noe jeg ser på som nesten verdiløst, men det får bli deres sak. Samtidig selges det glimrende 2-3 år PC-spill til 49kr eller 99kr. Spill som langt overgår samtlige mobilspill.

 

Jeg har riktignok ikke sett alt av spill som finnes til mobiler, men jeg har i hvertfall sett og prøvd noen som venner og bekjente har kjøpt. Jeg er fortsatt ikke imponert.

Lenke til kommentar

Simen1: Enig med deg... Har aldri giddet å spille på mobilen. Er for dårlige knapper/joystick og kjipe spill. Selv N-gage synes jeg er utrolig kjedelig. Det mest fengende spillet jeg har prøvd på mobil er faktisk "Cave 2", mest sannsynlig fordi det kun styres med én knapp (hvilken som helst).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg skiter i hvor mye jobb som ligger bak. Poenget er at produktet er alt for dårlig i forhold til f.eks PC-spill. Oppløsningen er elendig, 3D-ytelsen elendig, spillbarheten er elendig, ikke minst på grunn av de elendige styremulighetene. Det er jo synd de jobber som f. for noe jeg ser på som nesten verdiløst, men det får bli deres sak. Samtidig selges det glimrende 2-3 år PC-spill til 49kr eller 99kr. Spill som langt overgår samtlige mobilspill.

 

Jeg har riktignok ikke sett alt av spill som finnes til mobiler, men jeg har i hvertfall sett og prøvd noen som venner og bekjente har kjøpt. Jeg er fortsatt ikke imponert.

Ja, synes det lider av det samme som stort sett alle mobiltjenester i verden, du får den samme tjenesten bedre og gratis på nett.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...