Gå til innhold

D-Link DGL-4300: Kraftig og stabil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg, og sikkert mange andre, kjem nok til å unngå D-Link-produkt dei neste kommande åra etter å ha vært borti DI-624+.. Den er så ustabil at den ikkje er brukande til bokstøtte eigang.. Trur det har vært ca. 50/50 oppe/nedetid på den sidan eg fekk den i hus i januar..

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med å forstå hva «Jumbo frames» er, eller i det hele tatt hva en god forklaring på «Ethernet frames». Jeg vet/tror det er en slags hardware-del av prosessen det tar å sende ei pakket over Ethernet, men resten er jeg heller usikker på. Den inneholder bl.a. MAC-adressen til sender og mottaker, og i denne framen, er det også en datadel inkludert. Om jeg har forstått rett, er det her dette med «Jumbo frames» spiller en rolle. For å sikre bakoverkompatibilitet, har denne datadelen en maksstørrelse på 1.500 bytes hos hardware med hastigheter på 10/100 mbit, samt enkelte med raskere støtte. «Jumbo frames» hever denne grensen til opptil 9.000 bytes. Hva så?

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med å forstå hva «Jumbo frames» er, eller i det hele tatt hva en god forklaring på «Ethernet frames». Jeg vet/tror det er en slags hardware-del av prosessen det tar å sende ei pakket over Ethernet, men resten er jeg heller usikker på. Den inneholder bl.a. MAC-adressen til sender og mottaker, og i denne framen, er det også en datadel inkludert. Om jeg har forstått rett, er det her dette med «Jumbo frames» spiller en rolle. For å sikre bakoverkompatibilitet, har denne datadelen en maksstørrelse på 1.500 bytes hos hardware med hastigheter på 10/100 mbit, samt enkelte med raskere støtte. «Jumbo frames» hever denne grensen til opptil 9.000 bytes. Hva så?

Maksstørrelsen på 1518 bytes på vanlige ethernetpakker er satt til denne størrelsen for å kunne oppdage eventuelle kollisjoner. En pakke er da pakket inn med informasjon om pakken, avsenderadresse, mottakeradresse, portnummer +++. Om man da bruker jumboframes vil det være en mindre del av trafikken som går bort til informasjon om pakkene. Da vil man kunne sende en pakke med ip-informasjon istedet for 6 pakker med ip-informajson i alle.

Lenke til kommentar
nmedaas: Hvor lenge hadde du den i hus da, fra januar til? Fikk du den bare reparert eller fikk du en ny på reklamasjonen?

Fekk den i hus i januar (hw rev. B2), klagde, og fekk ny (hw rev. H1) 22. februar. Den nye er også svært ustabil, og eg har sendt inn klage, og reknar med eg får ny, eller pengane igjen.

 

Opplever at den slår inn/ut med tre-fire sekundars mellomrom, og driv på sånn nokre timar før den enten koplar heilt ut, eller fungerar fint i nokre timar..

 

Opplever også at Centrinobaserte maskiner ikkje klarar å koble seg til det trådlause nettet, mens både macintosher og wintel-maskiner med andre nettverkskort klarar det fint..

Lenke til kommentar
når jeg bruker routeren på en 8mbit UPC linje får jeg bare 3-4 mbit, noe feil med min router eller er det noen innstillinger? når jeg ikke bruker routeren får jeg full hastighet.

Det kan være at routeren ikke har funnet ut hvilken hastighet du har. Om du har aktivert gamefuel bør du sette hastigheten du har på linja, og eventuelt deaktivere dynamic framentation.

 

Under testen hadde vi ingen problemer å nå 90 Mbps. Husk også at de du laster ned i fra har mye å si når det kommer til nedlastingshastighet.

Lenke til kommentar
når jeg bruker routeren på en 8mbit UPC linje får jeg bare 3-4 mbit, noe feil med min router eller er det noen innstillinger? når jeg ikke bruker routeren får jeg full hastighet.

Det kan være at routeren ikke har funnet ut hvilken hastighet du har. Om du har aktivert gamefuel bør du sette hastigheten du har på linja, og eventuelt deaktivere dynamic framentation.

 

Under testen hadde vi ingen problemer å nå 90 Mbps. Husk også at de du laster ned i fra har mye å si når det kommer til nedlastingshastighet.

har aktivert gamefuel og det, men må være noe galt med min router da siden jeg får så lav hastighet, når dere klarte 90mbit

Lenke til kommentar
Eg, og sikkert mange andre, kjem nok til å unngå D-Link-produkt dei neste kommande åra etter å ha vært borti DI-624+.. Den er så ustabil at den ikkje er brukande til bokstøtte eigang.. Trur det har vært ca. 50/50 oppe/nedetid på den sidan eg fekk den i hus i januar..

D-Link...

 

Har inne nettopp en slik DI-624+ på garantisak hos Ekspert. Halvt år etter at jeg kjøpte den. Måtte ha trådløst nett hvis jeg skulle ha noe, og fikk tak i den der til en grei penge på Ekspert.

Måtte restarte annenhver uke hvis den ikke skulle henge seg såpass at jeg måtte gjennopprette fabrikkinnstillingene... Tenkte at dette var normalt inntil jeg måtte restarte hver halvtime...

 

Enig med du... Har kjøpt meg en Philips trådløs router nå...funker knirkefritt så langt, men den D-Linken blir aldri kopla opp igjen...ikke annet enn for å teste hvis de påstår de har reparert den i hvertfall...

D-Link i det hele tatt kjøper jeg aldri igjen...ikke på mange år i hvertfall...uansett hva folk som tester en router et par sier om en slik...

Lenke til kommentar

Huff, hvorfor måtte dere skrive Stabil i overskrifta, ser jo ut som dere har fått betaling fra D-link for å skrive det, nettopp fordi dette merket har ord på seg for ustabilitet og det vil de sikkert gjerne gjøre noe med. Meget uheldig ordvalg når det gjelder dette merket. Og hvor lenge ble den testa?

Lenke til kommentar

th-3:

Det kan jo være at dei med DGL-4300'en har eit produkt som fungerar fint..

 

offtopic:

Ser det er nokre andre som har samme problem som meg.. Nokon andre som har hatt problem med DWL-900AP+ og DWL-2000AP+...? Eg går rundt fleire gonger i veka for å nappe strømmen på dei eg har på jobb, sidan dei låser seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...