Gå til innhold

Asus lanserer TV-kort med doble tunere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står ingenting om hvilke digitale signaler det støtter men hvis jeg skulle gjettet ville jeg gjettet på DVB-T (bakkenett) siden dette begynner å bli veldig utbredt i europa nå.

 

Har vært inne på sidene til asus og lest og det står faktisk ikke nevnt med ett ord hvilken digitalstandard den følger.

 

DVB-T er foreløpig ubrukelig i norge. Det er prøvesendinger på gang i Oslo men svjv så er det kun nrk1/2 og tv2 som sender. Det går også rykter om at når det digitale bakkenettet er oppe og kjører for fullt så vil det bli umulig å bruke annet utstyr enn det man får fra NorskTelevisjon.

Lenke til kommentar

Håper å se en test av kortet da.

 

De fleste av oss har ikke tid til å for mange timer TV, og derfor lurer jeg på om digitalt bakkenett åpner for mer selektivt kanalvalg. Kabel TV pakkene er jo fulle av kanaler som person B ikke nødvendigvis ønsker. Det bør snart komme pakker som kan skreddersys. Blir det mulig med digitalt bakkenett, eller må en bare sitte og håpe at bredbånd ISP'ene legger bedre til rette for skreddersøm, og eventuellt "pay per view" ?

Lenke til kommentar

Jeg syntes Norge ligger ett stykke bak singapore på kabel nett området. I Singapore kan du sette isammen endel mini og små pakker, pluss at du også i noen pakker har mulighet til å kun velge en og en kanal fremfor hele pakken. Dette har jeg ikke sett så mye av her i Norge egentlig, ihvertfall ikke som promoteres så mye da.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...