Gå til innhold

IE7 rydder bort konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh noes! Så rart.

Og så Microsoft da, de gutta er jo alltid så kjekke og greie.

 

Hrm. Det er jo mulig at dette er en beta bug.

Det er absolutt i MS' fordel å ikke være så åpenlyst konkurrent fiendlige. Jeg trur dette vil bli fiksa, kanskje til og med med en offisiell beklagelse fra MS, selv om jeg vil ikke sette penger på det.

Lenke til kommentar
Nå opplever mange testere at søkeverkøy til konkurrentene blir fjernet i nettleseren.

Hehe.. det er vel den eneste måten å få flere brukere til msn search.

 

Personlig syns jeg at det er en elendig søkemotor, og bruker konsekvent google - yahoo - alltheweb før jeg engang tenker tanken på msn search.

Lenke til kommentar

Så rart? yahoo og google og alt burde jo vere innebygget. Man tar jo med konkurentenes programmer med seg også, bare for og være snille! Det skulle bare mangle. Tenk om Google blei lei seg og gråter? Det kan vi ikkje ha noke av! :no:

 

 

 

Google får da vel til helvete mekke eit tillegg som funker i IE7.

 

 

Desverre, eg ser ikkje problemet.

Lenke til kommentar

Jeg klarer heller ikke å se et problem i dette. Når du laster ned internet explorer 7 så oppdaterer du ikke - du installerer en ny versjon. Med andre ord fjerner du internet explorer 6. Det er ikke akkurat en superond vri fra microsoft at du også fjerner tilleggene til internet explorer 6 da.

 

En lang rekke av disse plugins som kobler seg på internet explorer er jo spyware. Spyware er et av problemene Microsoft forsøker å reparere med internet explorer 7. Så hvorfor i alle dager skulle man komplisere saken med å forsøke å beholde ethvert plugin fra en tidligere versjon?

 

At noen plugins som ikke blir videreført er fra selskaper som konkurrerer med microsoft er en tåpelig vinkling på saken.

 

Jeg synes det er bra at Internet Explorer fjerner gammelt skrot, fordi det betyr at en lang rekke spy- og malware vil forsvinne fra maskiner rundt omkring. Noen nytteprogrammer også, men de kan alltids legges inn på nytt, noe som er mye enklere enn å fjerne spyware.

 

Uansett, hvis dere liker google, ta (nok?) en titt på nettleseren til Opera. I tillegg til å ha et valgfritt google-felt, kan man faktisk bare skrive for eksempel

 

g fn generalsekretær

 

rett i adressefeltet, så slår den opp søkeordene fn og generalsekretær på google, uten at man trenger å gå til google-siden først. Dette er svært forenklende når man blir vant til det, uten at man trenger et eget felt til det på skjermen.

 

.tommyb

Lenke til kommentar
En del brukere som har søkeverktøy fra Google eller Yahoo innebygd i Internet Explorer, opplever altså at dette er blitt fjernet etter oppgradering til IE7 beta.

Sikkert ille kverulant nå, men jeg leser artikkelen som at noen, ikke alle, får fjernet disse plugins'ene. Og at det dreier seg om en oppdatering, ikke en installasjon av et nytt program. Da kan/bør en forvente at de gamle innstillingene blir bevart.

 

Men jeg er enig med tommyb: bytt til Opera

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Opera er ekkelt med reklamen sin.

Ekkelt?

Første gang jeg har hørt .. hrm, lest noen kalle Opera reklamen ekkel.

Jeg bruker Opera med google reklame, ikke like pregende som den grafiske, kun den lille "stripa" øverst. Ser kanskje litt rart ut, men mye mindre enn den grafiske og slett ikke ekkel. IMHO

 

Internet Explorer 6.0  med Maxthon er bedre synes eg.

Maxthon funker etter install av ie7 også.

Ka e Maxthon? Bare et skall som kjører oppå IE?

En av grunnene til at jeg bruker Opera er sikkerhet.

IE m/Maxthon blir kanskje mer brukervennlig, men det kan vanskelig bli mer sikkert. (snakker ikke om nye IE7 nå)

Lenke til kommentar
Skyte seg sjølv i leggen?

 

Har for lengst bytta til Opera uansett, kjem nok aldri til å gå over til IE igjen.

Opera er ekkelt med reklamen sin.

 

Internet Explorer 6.0 med Maxthon er bedre synes eg.

 

Maxthon funker etter install av ie7 også.

Har ikkje slikt banner eg :)

 

Sikkerhet er, som olefiver eit meget viktig punkt, og når det er brukarvennleg og har ein drøss med funksjonar samtidig er det lite å klage på, bruker litt masse minne er einaste.

 

Å bruke IE eller IE med skall blir det samme, betre GUI er forskjellen.

 

Har ikkje fått mykje spyware med IE, det blir jo regulert av bruken, men når Opera har betre sikkerhet og i tillegg dei funksjonane det har så ser eg ingen grunn for å bruke IE.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Sikkerhet og IE kan diskuteres, men på hvilken måte olefiver?

Vel, en måte er som du sier. En annen er kanskje denne:

 

En liste av nyheter med IE sikkerhet som tema!

Økt risiko med utettet IE-hull

Sårbarheter truer i IE og Outlook

Flere kritiske sikkerhetshull i IE

 

Jeg kunne kanskje fortsatt lenge, men da er jeg bare teit.

 

Jeg har ingen liste over folk som har fått problemer med pc'en sin grunnet sikkerhetshull i IE, men hullene er der likevell, eller var der. Jeg gidder ikke følge så veldig mye med, men mange av dagens store, onde virus benutter/benyttet seg av IE-hull, så langt jeg vet...

 

Grunnen til av du ikke har blitt angrepet Basus er kanskje at du ikke har noe interessant eller at du har satt opp win bra med brannvegg og AV og det som værre er :)

 

Uansett var jeg ikke interessert i å starte en diskusjon om IEs mulige sikkerhetshull, jeg funderte bare litt over grunnene til å bruke et IE skall som Maxthon kontra Opera med den "ekle" reklamen.

Lenke til kommentar

Godt forståelig olefiver, selv liker jeg Opera pga. innebygd dowload manager og tabs. Sikkerhetshull som er kritiske eller bare er der er aldri en god ting, men jeg stiller meg alltid kritisk til hvorvidt sikkerhetshullene er av reell fare og tilslutt viser det seg at det er for det meste ulærde brukere som har problem med dette.

 

Dette igjen er jo selvsagt ikke en god ting, men for de mer lærde (folk som vet hva som er fornuftig bruk av PC) har aldri eller sjeldent problemer med slikt etter min erfaring.

 

Kan også si noe om selve emnet i tråden. :blush:;)

 

At diverse Toolbars blir slettet vil nok være for at de ikke er kompatibel eller for at betatestingen skal bare omgå selve oppgraderingen og ikke omhandle annet for å forminske betatestingsprosessen. Jo mer folk har lagt inn av slik, jo mer må utviklerne hos MS bruke tid for å omgå problemer som evt. kan oppstå eller blir rapportert, ved å fjerne slikt sparer de en god del tid.

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Skyte seg sjølv i leggen?

 

Har for lengst bytta til Opera uansett, kjem nok aldri til å gå over til IE igjen.

Opera er ekkelt med reklamen sin.

 

Internet Explorer 6.0 med Maxthon er bedre synes eg.

 

Maxthon funker etter install av ie7 også.

Har ikkje slikt banner eg :)

 

Sikkerhet er, som olefiver eit meget viktig punkt, og når det er brukarvennleg og har ein drøss med funksjonar samtidig er det lite å klage på, bruker litt masse minne er einaste.

 

Å bruke IE eller IE med skall blir det samme, betre GUI er forskjellen.

 

Har ikkje fått mykje spyware med IE, det blir jo regulert av bruken, men når Opera har betre sikkerhet og i tillegg dei funksjonane det har så ser eg ingen grunn for å bruke IE.

Kordan veit du at det ikkje er sikkerheitshol i Opera?

Kanskje i morgen kjem det ein nyheit på hw.no

 

- STORT sikkerheitshull i siste versjon av Opera.

 

Opera er trygt fordi ingen bruker det.

Maxthon fjerner reklamen fra websider kjapt og enkelt.

Lenke til kommentar

Istedet for å starte en Maxthon vs. Opera vs. FireFox nettleserkrig kan vi vel heller holde oss til temaet. Jeg er sikker på at det finnes en rekke tråder som passer bedre til slik diskusjon.

 

Til temaet: Må si jeg verken er overrasket eller forferdet over dette. Det er en ny versjon av nettleseren, og man kan ikke forvente at tidligere tillegsdeler vil fortsette å fungere.

 

Jeg ville heller ikke trodd eller forventet at det var noen mulighet for å bruke innebygget søking på andre søkesider enn MSN med IE7. Er vel uansett bare snakk om tid før man kan endre søke-feltet til å bruke Google med et eller annet verktøy.

Lenke til kommentar

for den vanlige bruker ville jeg ikke installert Betaversjon av IE 7 en gang. du vil jo få høy sikkerhetsrisiko om du bruker den. Microsoft sine programmer er jo kjent for å ha sikkerhetshull i bøtter og spann og litt til. dette vil helt sikkert bli oppdaget av hackere som sikkert vil begynne å utnyte disse hullene. ikke en gang Microsoft lager vel sikkerhetsoppdateringer til betaversjoner av programmene sine?

nå har jo IE i sin nye versjon fått noe som jeg har ønska meg i IE lenge, nemmelig Tabs, slik som vi har i Opera, Netscape, Maxthon, Firefox og MyIE, men for min del så synes jeg IE kom med Tabs for sent. jeg har bytta til Opera.

vi får se hva som skjer når den ferdige versjonen av IE 7 kommer. jeg tror nok at tilogmed jeg tidsnok kommer til å prøve IE 7.0 da jeg sikkert må installere den pga ny programvare som kommer.

Lenke til kommentar

Tror faren ved å bruke IE7 er relativt liten, selv om det muligens er stor sjanse for sikkerhetshull.

 

Poenget er at det er først og fremst er erfarne PC-brukere som vil bruke IE7. Erfarne brukere er også mer selektive mot hvilke sider de besøker og lignende. Det vil også være et _utrolig_ lite antall av verdens internettbrukere som bruker IE7 i forhold til andre browsere.

 

Altså sjansen for at man først skal finne sikkerhetshullet, så "finne" brukeren og så få han/hun inn på siden med ondsinnet kode blir i lengden mye mindre enn om man sikter til brukere av IE6 som ikke f.eks. har alle nye oppdateringer.

 

Men men, tror uansett det sikreste er å bruke FireFox eller Opera.

Lenke til kommentar

Så IE er dømt allerede? Det er unødvendig å forhåndsdømme en oppgradering i betafasen selv om det er MS som lager det. IE 7.0 Beta er for en spesiell gruppe nå og vil nok kanskje bli allmen etter hvert så det viser seg til å være mer stabilt og i sluttfasen som de gjorde med MSN 7.0.

 

Den vanlige bruker skal ikke ha tilgang til denne versjonen, den undergår testing av spesielle parter og folk som har tilgang til denne er ikke den vanlige warezgjengen som surfer overalt og laster ned hva som helst.

 

Det eneste jeg tror er godt for sikkerheten hos den vanlige bruker er å lære seg nettetikke, men forøvrig kan det være greit med Firefox eller Opera hos dem som ikke kan det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...