Gå til innhold

Blogging-guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan står det til med levetiden for en blogside hvis den er inaktiv, det vil si at forfatteren ikke vedlikeholder den? Kan du ramse opp noen fakta på de forskjellige blog-tilbyderne ?

 

Er noen blogger også åpne for at en kan legge filer der (så sant det ikke er snakk om piratkopiert material da selvfølgelig) ??

 

:roll:

Lenke til kommentar

Eg trudde ikkje at Blogger eller nokon av dei andre sletta inaktive bloggar. Dei har jo lesarar (i form av hits), så sjølv om bloggen ikkje er oppdatert på eit par år, betyr ikkje det at den kan slettast!

 

Nesten alle bloggar støttar opplasting av bilder, men ingenting anna. Einaste løysing (som eg veit) er å lasta ut filer til home.no, start.no, spymac.com, el.l. og så laga lenke frå bloggen.

 

Kanskje norges beste blogg (framleis i beta):

http://blogs.no

Lenke til kommentar
' date='03/08/2005 : 18:02'] Ack.. Blogg blogg blogg.. jeg blir kvalm..

Jaja, de fortsetter jo nettets trend om at alle skal fortelle masse uinteressante ting om sitt liv til verden (forsåvidt inkludert meg selv). Kanskje er det bare fint å få dette litt adskilt fra den "vanlige delen" av en hjemmeside?

 

AtW

Lenke til kommentar

Blogging gjer at folk som kan lite data får ut bodskapen sin, bilete og anna materiale på ein enkel og grei måte. Lesarar kan kommentera og koma med spørsmål, mens den som har satt opp bloggen blir redaktør.

 

For meg er det lett å sjå at dette er tiltrekkande for folk flest.

Lenke til kommentar

Utviklingen tar seg av problemet. Intetsigende og dårlig skrevet blogger vil dø ut, mens de som er verdt oppmerksomheten blir igjen. Jeg leser forsvinnende få blogger, og jeg har reagert på hva som delvis har vært et trend-diktert motefenomen blant ungdommer (altså blogger). Veldig plutselig skulle alle ha sin egen blogg, så å si over natten. Jeg synes ihvertfall det skjedde uhyggelig raskt. Har selvfølgelig prøvd det selv, men holder meg til å skrive dagbok for min egen del :)

Lenke til kommentar

2750 Smult er enda en norsk blogg-tilbyder. Vel, det er en plass hvor du enkelt kan opprette en egen hjemmeside, som inneholder en blogg. Så hvis du har noe på hjertet som ingen synes er interessant, er dette plassen. Det som skiller den fra andre sider er vel at du kan redigere "in-place" vha Javascript/Ajax, og at du også kan lage andre sider og har en gjestebok. Har laget en liten video som viser hvor enkelt det er.

 

Dette er min side, så jeg beklager hvis dette oppfattes som reklame.. Er egentlig bare ute etter folk som kan teste den litt, for å se hvordan den klarer seg ute i den virkelige verden. Også er det vel greit for andre å vite litt mer om hva som finnes der ute..

 

T-Man!

Endret av horetore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

"I'm so tired right now.....and quite full!!!! Had a long, yet very productive, day! Woke up extra early to go for my waxing appointment. Yep.....all to prepare for the cruise on Sunday! haha. Then went to the gym for an hour to workout on the stationary bike and elliptical. After a gruelling workout, I went out for lunch with my brother, who had a day off from work today."

 

..fra blog.com.. zzz.. zzz...zz....zzzzzz

 

Men det verste er, at dette er det mest spennende jeg fant sånn på direkten..

Lenke til kommentar
2750 Smult er enda en norsk blogg-tilbyder. Vel, det er en plass hvor du enkelt kan opprette en egen hjemmeside, som inneholder en blogg. Så hvis du har noe på hjertet som ingen synes er interessant, er dette plassen. Det som skiller den fra andre sider er vel at du kan redigere "in-place" vha Javascript/Ajax, og at du også kan lage andre sider og har en gjestebok. Har laget en liten video som viser hvor enkelt det er.

 

Dette er min side, så jeg beklager hvis dette oppfattes som reklame.. Er egentlig bare ute etter folk som kan teste den litt, for å se hvordan den klarer seg ute i den virkelige verden. Også er det vel greit for andre å vite litt mer om hva som finnes der ute..

 

T-Man!

Litt keisamt å lesa at du skriv lange tekstar (i den filmen), samt at det går klart fram at du ikkje meir enn 14 år...

Lenke til kommentar
Litt keisamt å lesa at du skriv lange tekstar (i den filmen), samt at det går klart fram at du ikkje meir enn 14 år...

Det er slik kritikk jeg er ute etter, takk. Jeg skal se om jeg får laget en ny video. Og jeg som er 14 år vet jo at det bare er andre som også er 14 år og usikre på seg selv i puberteten som har som forsvarsmekanisme å påpeke andres feil i håp om å bli godtatt av de med mopedlappen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...