Gå til innhold

Windows Vista Beta 1 klar onsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den første betaversjon skal kun være tilgjengelig for et utvalg av betatestere.

 

Bare jeg som leste denne setninga?

Tviler på at den blir offentlig tilgjengelig imorra med andre ord... :tease:

Neida, jeg leste det. De tar kanskje noen i slengen så det kan vel ta noen dager/uker før alle betatesterne kan laste den ned :(

Lenke til kommentar

Lurer på hvor stor Vista-kjernen blir.. :)

Samenliknet med feks Linux2.6.12 og NT-kjernen.

 

Det er kanskje litt vanskelig å samenlike med linux, da windows sin kjerne har innbygd grafisk drit, mens det er utenfor linuxkjernen (noe som gjør linux 23875 ganger bedre egnet til server, og gjør at om noe i linux(desktop) henger seg, kan man bare avslutte det grafiske, og gå tilbake til textmode, i windows låster ALT seg.)

 

Og, har Microsoft tenkt NYTT på noen måte, eller er det Windows XP Pro nr 2 (med mer inspirasjon fra os x), utgitt i en enda tregere og mer maskinvare krevende versjon?

 

Og når kommer windows til å ha en funksjon som linux har hatt i mange år, nemlig flere desktops?

 

Ja, jeg er linuxfan, som dere merker :p

Kjører Gentoo 2005.0 med Linux 2.6.12-gentoo-r6 :)

Lenke til kommentar

Høres spennende ut, ønsker at jeg var på på listen av beta-testere. Men jeg har nok ikke hatt nok tid pg.a studier osv.

 

Axentrix:

 

Greit du er Linuxfan, men hvor mye reell kompetanse har du for å uttrykke deg om Windows i serverversjon? Og hvilken versjon tenker du på? Hvis noe låser seg på en vanlig maskin uten to CPUer går alt rett vest, men i en maskin med to eller flere vil andre programmer tutle og gå.

 

Man kan si mye om serverversjonene til Windows, men jeg syns ikke de synspunktene som blir representert holder mål pg.a liten eller ingen erfaring av det respektive OS som f.eks Windows 2000 Server og nyere versjoner.

 

Økende krav til å kjøre et operativsystem ser jeg bare som en naturlig evolusjon, alt blir større og krever mer, noe mer unødvendig enn andre men likevel er det ikke noe rart at en ny versjon av Windows vil kreve mer enn før.

 

Flere desktops går etter nytteverdi og jeg tør å påstå at de fleste ikke har bruk for det, og hvis de ønsker eller trenger det kan de laste ned en tredje-parts programleverandør som har denne funksjonaliteten.

 

Skal innrømme at 2GB var vel litt mye, lurer på hva som er inkludert. :yes:

Lenke til kommentar
Skal innrømme at 2GB var vel litt mye, lurer på hva som er inkludert. :yes:

Ekstreme mengder drivere skal være årsaken til stor filstørrelse. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på størrelsen på operativsystemet? Windows 98 tok omtrent 500-600MB. På den tiden var det vel vanlig med rundt 6GB harddisk. Nå har omtrent alle 200GB plass tilgjengelig, og klager på 2GB? :roll:

Synes de godt kunne ofret rundt 10GB, dersom det hadde hatt noen hensikt (f.eks masse drivere).

 

Dersom dette stemmer lover dette ekstremt bra! :dribble:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...