Gå til innhold

iBook oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1024x768 er gunstig på en 12" 4:3 skjerm.. på en 14" derimot er saken helt annen.

 

Men selvfølgelig hadde 12,1" Widescreen med WXGA 1280x768 oppløsning vært å foretrekke, slik at man har litt å gå på i bredden. Det er ikke lenge før 1024x768 blir pensjonert som "standard" oppløsning.

 

Fin grafikkløsning til å være så liten som 12" da :cool:

Lenke til kommentar

På 12" er det som andre sier her helt perfekt. Men på 14" er det helt klart for lite. Særlig når Apple selv reklamerer med at 14" har større overflate...

 

Jeg skal bytte laptop i høst, og håpet på widescreen iBook, men jeg trodde egentlig ikke på det ryktet. Det er allerede alt for få forskjeller på iBook og Powerbook, bare dumt av Apple og fjerne en av de få store som er.

Lenke til kommentar
Dere skriver at de har blitt oppgradert, og hva de nye spesifikasjonene blir, men dere skriver ikke hva som var de gamle spesifikasjonene. Så da lurer jeg på: Hva er forskjellen på de gamle og de nye?

mindre ram, og ikke bluetooth med, samt dårligere grafikkort.

Lenke til kommentar

Har en 12" PB, og syntes 1024x768 er passe oppløsning der.

 

Når det gjelder bredskjerm på bærbare har jeg aldri skjønt poenget? Skal du bruke den til å se film så OK, men ellers?

 

Stort sett bruker jeg min bærbare til office og nettsurfing. Da er høyden viktigere? (Ok, i excel kan nok bredden være kjekk å ha)

Lenke til kommentar
Når det gjelder bredskjerm på bærbare har jeg aldri skjønt poenget? Skal du bruke den til å se film så OK, men ellers?

Da får man plass til 1280x768/800-skjerm, noe som betraktelig øker plassen man har til vinduene. At man får widescreen i film er bare en liten bonus...

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget i at de fortsatt bruker så ræva skjermer, greit en 12" er ok men 14" burde ha 1400x1050. Kan det være at de har en "overskuddslager" av de skjermene?

Det tror jeg ikke. Apple selger neppe slike systemer på spesifikasjoner, men på merkenavnet, kult-relgionen til MAC'ere og ryktet de har fra gammelt av om audio/video-redigering. Dermed kan de selge dårlig spesifiserte PCer (og dermed spare penger på produksjonen)

Lenke til kommentar

Men for å ikke helt miste topic; var vel ikke den helt store oppgraderingen. Greit med litt kjappere CPU og mer minnne, samt BT som standard. Men er vel egentlig bare kosmetiske forandringer. At 3dkortet er litt bedre er jo vel og bra, men sleng heller mer minne på det enn ny brikke, samt S-video ut.

Lenke til kommentar

Yes, da ble det nok en iBook på meg :D *vekke faren min og be han fikse en bedriftsavtale* :D

 

 

 

 

 

Tror jeg venter til i morgen :roll:

*håpe faren min sitt firma vil "sponse" meg*

 

*hoppe opp og ned av glede*

 

:w00t:

 

 

Edit:

Ser folk sier her det ikke er noe særlg som er oppgradert. Dette kan jeg si meg enig i, men det er massevis av penger å spare nå! Kun dette jeg har ventet på for å kjøpe mac

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...