Gå til innhold

Sleep 2.0 er sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig navn på enkelte programmer. Takk for at dere opplyser oss om programmer som flesteparten gjerne aldri har hørt om.

 

Funksjonene høres jo spennende ut, uten at jeg selv har kikket nærmere på det. At en ikke trenger å kunne Java er jo interessant, men hvor fleksibel kan du være når Java språket ikke nødvendigvis behøves?

 

Noen som har prøvd Sleep, og som kan si oss at det er bra?

Lenke til kommentar

Sleep er i bruk i IRC-klienten jIRCii, noe som har vist seg å fungere ganske godt. Før du leser videre vil jeg nevne at jeg er en del av jIRCii's utviklingsteam, og jeg er nok derfor ganske forutintatt når det gjelder både Sleep og IRC ;)

 

Sleep er et scriptespråk som hovedsaklig er ment å plugges inn i eksisterende Java-applikasjoner for å utvide disse med detaljert funksjonalitet som ellers ikke ville vært mulig uten omfattende utviklingsarbeid.

 

Sleep er som nevnt hovedsaklig inspirert av Perl, men har også knabbet litt fra flere andre språk.

 

Det som er bra med Sleep, er at det er et veldig rett-frem språk å lære seg. Syntaxen er veldig ren og enkel, funksjonsbiblioteket er lite og begrenset (men kan enkelt utvides ved å skrive egne "modules" i Java) og enkelt å huske. Hvis du kan Perl, Java, eller PHP, så vil du lære deg alt om Sleep i løpet av minutter.

 

Når man skal integrere Sleep i eksisterende Java-applikasjoner, så gjør man dette ved å skrive såkalte "bridges". Disse fungerer som en proxy eller mellomstasjon mellom applikasjonen din og Sleep. Det er svært enkelt å skrive bridges, og prosessen er veldig godt dokumentert.

 

Til slutt vil jeg nevne at man også kan benytte Sleep som en helt stand-alone script-parser på kommandolinja. I et slikt oppsett er Sleep svært godt egnet for å f.eks. teste Java-applikasjoner og klasser ved hjelp av HOES-funksjonaliteten ("Haphazard Object Extensions for Sleep").

 

Edit: kan legge til at HOES kan benyttes til å få tilgang til hele Java API'et også, slik at man har full fleksibilitet om det skulle være nødvendig. Les mer om HOES her.

Endret av Oracel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...