Gå til innhold

Sikkerhetshull i USB-drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
måtte jo komme liksom :p

 

litt offtopic: er det seriøst noen som blir redde når sikkerhetshull blir oppdaget?

Kanskje ikke akkurat dette, men nå finnes det definitivt sikkerhetshull i Windows som er hakket mer bekymringsverdig enn dette. Men direkte redd har jeg vel aldri blitt. :wee:

 

Enda litt mer off-topic: Er det noen spesiell grunn for hvorfor du konsekvent aldri bruker stor forbokstav? Har lurt på det en liten stund. :p

Lenke til kommentar

men om en person stikker av med din minnepenn, modifiserer den, og gir den

tilbake til deg vil jo du bruke den som normalt. men personen som stakk

av med minnepennen vil da få administrasjonstilgang til maskinen og kan da

gjøre som ønsket. han trenger med andre ord ikke å sitte der.

 

siden modifikasjonene er kun softwaremessig vil du ikke kunne se noe

på selve minnepennen heller.

 

kanske en ting å tenke på i disse dager som minnepenner eller usb keys er

så umåtelig populært? mange som tror at en minnepenn er helt ufarlig.

man kan ta med seg virus inn, og sensitive opplysninger ut. :whistle:

Lenke til kommentar

Det er vel enkelte bedrifter som kanskje er sårbare overfor utenforstående og sine egne ansatte. Det er nok mang en PC som står litt utsatt til tenker jeg. Tenk en USB enhet som har WLAN eller Bluetooth ... Da kan en vel hacke på litt avstand også, og kanskje slippe ørefiker eller å bli satt i fengsel.

Lenke til kommentar
måtte jo komme liksom :p

 

litt offtopic: er det seriøst noen som blir redde når sikkerhetshull blir oppdaget?

Kanskje ikke akkurat dette, men nå finnes det definitivt sikkerhetshull i Windows som er hakket mer bekymringsverdig enn dette. Men direkte redd har jeg vel aldri blitt. :wee:

 

Enda litt mer off-topic: Er det noen spesiell grunn for hvorfor du konsekvent aldri bruker stor forbokstav? Har lurt på det en liten stund. :p

Hehe. Vet ikke helt hvorfor. Jeg kommer liksom aldri på det :blush: Er så vant til at Word gjør det for meg :p

 

PS: Trenger jo ikke å bruke opp Skift tasten heller da :p

Endret av wil
Lenke til kommentar
Nei, sikker ingen. Sikkerhetshull er jo ikke farlige i det hele tatt.

sim gutten. Dette er ikke noe problem for deg for du bruker Linux. Dette hullet gjelder kun for Windows. Er ikke så lett å hacke Linux/Unix veit du.

 

PS: Hva er det jeg ser? er det en skrivefeil hos deg?

 

Denne f. eks: "Nei, sikker ingen"

Endret av wil
Lenke til kommentar

Se det, du fant en liten skrivefeil. Da er vel dagen din reddet. Du er vel kanskje ikke den første som skal begynne å hakke på andre sine skrivefeil, men deg om det.

 

Om du hadde tatt deg tid til å lese innlegget mitt skikkelig, så hadde du kanskje funnet ut at jeg siktet til sikkerhetshull generelt og ikke akkurat denne USB-greia.

Lenke til kommentar
sim gutten. Dette er ikke noe problem for deg for du bruker Linux. Dette hullet gjelder kun for Windows. Er ikke så lett å hacke Linux/Unix veit du.

 

PS: Hva er det jeg ser? er det en skrivefeil hos deg?

 

Denne f. eks: "Nei, sikker ingen"

For det første så bruker han ikke bare Linux, men GNU/Linux. Hackere gjør ikke ulovlige ting, meningen for ordet "hacket" betyr ikke "datainnbrudd", "Nei, sikker ingen" er en slurvefeil (han bommet på t-tasten).

Jeg tror du bør ta deg en ferie fra dette forumet wil, og spare oss all dritten du kommer med, du blir ikke populær av å ha høy "postcount". No offence.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...