Gå til innhold

Satser på 3G i smått


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mobilen der har vært i salg her i UK et halvår allerede, under navnet o2 X4

( http://www.gsmarena.com/o2_x4-1092.php )

 

Trist å si det, men det er en seriøst elendig mobil, i allefall med o2-software. Har ikke prøvd BenQ-versjonen.

Kjenner jeg O2 rett så har de gjort så mye tilpasninger og sperringer på den X4 at den sikkert ikke er noe imponerende. De er like ille som Vodaphone og T-Mobil på det område.

Siden BenQ muligens skal slippe den med full spec så er den nok noe bedre nå. Software messig burde den også være meget stabil siden O2 har hatt den en stund nå...

 

Liten kommentar til amobil. Dere kaller den skjermen for en realtivt simpel TFT-skjerm. Lurer på hva slags krav dere har for at en skjerm er god når en oppløsning på 176 x 220 piksler og 256K farger anses for simpelt.....

Lenke til kommentar

Heisann

 

Det er selvsagt et luksusproblem, men det er allikevel et faktum at 176 x 220 punkter er den dårligste oppløsningen man finner på 3G-telefoner i dag.

 

Et flertall av 3G-telefonene som produsentene har annonsert den siste tiden har hatt 240 x 320 punkters skjermer. I så måte legger BenQ seg i et lavere sjikt.

Lenke til kommentar

Men i et så lite format burde man kanskje ikke forvente noe høyere oppløsning? ;)

 

Synes dere generelt fokuserer for mye på skjerm-oppløsning... for brukere flest har det svært liten betydning, med mindre de er nærsynte og må holde mobilen helt inntil øynene. På normal avstand (ca 30 cm) ser de fleste skjermene perfekte ut :)

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt. Høy oppløsning er ikke et være eller ikke være. Om menyikonene har fine animasjoner i høy oppløsning er for eksempel knekkende likegyldig for den daglige bruk.

 

Men når det er sagt, så mener jeg at en overgang fra 176 x 220 piksler til 240 x 320 piksler virkelig gjør mirakler for telefoner når man skal bruke dem som kamerasøker eller til bilder. Se for eksempel på bildekvaliteten på en (EDIT: kremt, ikke K750i nei :)) S700i vs K700i.

Lenke til kommentar

Siemens har ikke solgt noe som helst. BenQ betaler ikke ett øre.

Siemens' mobildivisjon skal inngå samarbeide ("Joint Venture") med BenQ, et samarbeide der det faktisk er Siemens (moderselskapet) som spytter inn penger.

 

Vi får håpe på mer inspirasjon fra Siemens enn fra BenQ i det nye selskapet.

Lenke til kommentar
Siemens har ikke solgt noe som helst. BenQ betaler ikke ett øre.

:dontgetit: Øh. Oki. Whatever. Poenget mitt er bare at jeg ikke har spesielt stor tiltro til Siemens som kapteinen bak roret. De her jo lagd temmelig gode telefoner, men likevel slitt økonomisk. Da er det noe administrativt av noe slag som har slått feil, og jeg ville nå heller styrt båten sjøl hvis jeg skulle samarbeida med Siemens om mobiltelefoner...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...