Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne ha vært et alternativ - hadde det ikke vært for programvaren og at den låst til ens egen maskin. Disse ulempene synes jeg bør gjenspeiles i prisen som da altså var for høy etter min mening

Negativt er den slitsomme programvaren som følger med, at man ikke kan bruke spilleren på andre maskiner enn sin egen og at knappene er vanskelige å skille fra hverandre når spilleren ligger i lommen. Det hadde heller ikke skadet med radio/diktafon-funksjoner.

 

Synnes at dette er god grunn nok til at spilleren ikke skal anbefales, mange bruksområder som blir forkastet med en slik holdning som sony har, liker spesielt ikke det fakta at man ikke kan enkelt bruke spilleren med andre datamaskiner (netcafèer etc).

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt denne spilleren og er meget fornøyd. Kan rapportere om svært høy siklefaktor på denne spilleren :yes:

 

Er enig i at det ideelle er overføring av musikk med drag and drop, men Sony er ikke akkurat alene om å mangle dette. Man kan jo håpe på en firmwareoppdatering. SonicStage synes jeg fungerer ok, stort sett på linje med lignende programmer fra Creative. Skjønner ikke helt hva som menes med at man bare kan bruke spilleren på egen maskin. SonicStage kan lastes ned og installeres hvor det skal være og det er vel stort sett på disse maskinene man har mp3-samlingen sin. For meg er det ikke noe stort minus.

 

Det har blitt klaget på lavt volum på diverse forum, men det kan enkelt fikses ved å gå inn i vedlikeholdsmenyen.

 

Forøvrig en god annmeldelse som bifalles.

Sony HD5 anbefales absolutt :thumbup:

Endret av okvangar
Lenke til kommentar

Mine mp3-penger er låst fram til noen lager den rette spilleren med helt åpent filsystem. Dvs jeg vil legge inn rå mp3-filer som hvem som helst kan kopiere fra meg uten no DRM-pes.

 

Gi meg gjerne et program for å sortere og organisere filer og playlists. Men jeg SKAL ha muligheten til å gå inn manuelt og gjøre som jeg vil. Basta! :-)

 

Knut

Lenke til kommentar

Jeg HATER slike begreninsninger. Sony pleier stort sett å lage kvalitetsprodukter, men det at de er så utrolig sære ødelegger for dem! Skal ikke se lengere enn til digitalkameraene deres. Kameraene er veldig bra, men så insisterer de å bruke det dyre og håpløse memorystick minnet!

Lenke til kommentar

Lekker spiller, men det samme kravet om programvare for overføring av filer, jeg skjønner ikke tankegangen til produsentene, det må da være billigere å bare holde seg til samma systemet som minnepinner (husker ikke hva standarden heter forøyeblikket), da får man jo kompatibilitet med alle pc'er, både windows, linux og mac... Det enkle er ofte det beste...

 

Nei, jeg foretrekker iRiver H120 :) nix krav om programvare, fjernkontroll, og mulighet til å lese .txt-filer. Leste faktisk store deler av Harry Potter bok 6 på denne, yten problemer, men bokform var uansett langt mer behagelig :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

har hatt denne spillern i 2uker, og er veldig fornøyd! meget god batteritid, lekker +++

tar ca 3timer å lade den opp så varer batteriet 20-40 timer (kommer ann på volum osv.) lyden er god og enkel spiller. Programvaren er mer eller mindre bedriten, eks. hvis du har samme artist navn men med forskjell på STORE og små bokstaver så blir det noen ganger forskjellig artist =S + noen andre irritasjons momenter..

 

Men spillern er knall god, er veldig fornøyd :blush::love:

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt denne spilleren og er meget fornøyd. Kan rapportere om svært høy siklefaktor på denne spilleren :yes:

 

Er enig i at det ideelle er overføring av musikk med drag and drop, men Sony er ikke akkurat alene om å mangle dette. Man kan jo håpe på en firmwareoppdatering. SonicStage synes jeg fungerer ok, stort sett på linje med lignende programmer fra Creative. Skjønner ikke helt hva som menes med at man bare kan bruke spilleren på egen maskin. SonicStage kan lastes ned og installeres hvor det skal være og det er vel stort sett på disse maskinene man har mp3-samlingen sin. For meg er det ikke noe stort minus.

 

Det har blitt klaget på lavt volum på diverse forum, men det kan enkelt fikses ved å gå inn i vedlikeholdsmenyen.

 

Forøvrig en god annmeldelse som bifalles.

Sony HD5 anbefales absolutt :thumbup:

Problemet med SonicStage er at det IKKE lar deg laste ned musikken til annen pc, om det installerer det aldri så mange plasser. Så hvis du kjøper deg ny maskin, kan du bare glemme å legge musikken fra Sony`en over på den nye maskinen. Vet ikke hvordan det er med den nye spilleren, men jeg har nettopp oppgradert min gamle NW-HD1 til å spille MP3 (kostet ca 350,- med frakt), men den SonicStage tillater ikke at MP3-filer legges tilbake på maskinen. Det tar dessuten vvanvittig lang tid å over føre filene. Samme med ATRAC3 Plus. Det tok over 4 timer å konvertere 4GB med MP3 til ATRAC3 Plus. Skal du konvertere 20GB har du god tid til å regne ut hvor lang tid det tar. Når du da må gjøre dette omigjen når du har byttet pc, begynner du å lure på om det var så lurt å kjøpe Sony. Vet ikke hvordan det er med den nye modellen, men på den jeg har kan du ikke lade eller overføre filer uten dockingstasjonen. Dette er utrolig tungvindt, da du må ha lommene fulle av kabler, stasjon og strømforsyning. (I artikkelen står det at det er et pluss at spilleren ikke har spesialkabler, så da er det vel ikke slik med den nye spilleren). NW-HD1 har dessuten for lav lyd (med enkelte høretelelefoner) når den kommer fra fabrikken, men Serviceavdelingen AS kan fjerne sperren for deg, slik de har gjort på min.. Det eneste positive jeg kan si om spilleren jeg har, er at den har MEGET god lyd. iPod kan ikke sammenliknes. Så hvis du, som meg, synes lyden er det viktigste, så løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...