Gå til innhold

Introduserer Zen Sleek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det er 1,8" eller 2,5" harddisk på den?

 

Ellers så ser den jo ganske bra ut, Creative har tradisjonellt hatt gode programvareløsninger på Zen-serien osv. Prisen er litt høy ennå (fra ca 2400kr), men alt i alt ser det ut som en bra spiller.

 

JohndoeMAKT: Jeg tipper at det er snakk om plast med metallfarge. (Nesten som champagnebrus vs. brus med champagne-smak)

Lenke til kommentar
og en design i aluminium og hvitt

Betyr dette plast i matt sølv eller virkelig aluminium?

Zen Xtra hadde ekte alu.deksel så det kan jo tyde på at de ikke velger den billigste løsningen her heller. Dessuten ser det mer ut som alu. enn som plast på bildet.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er 1,8" eller 2,5" harddisk på den?

 

Ellers så ser den jo ganske bra ut, Creative har tradisjonellt hatt gode programvareløsninger på Zen-serien osv. Prisen er litt høy ennå (fra ca 2400kr), men alt i alt ser det ut som en bra spiller.

 

JohndoeMAKT: Jeg tipper at det er snakk om plast med metallfarge. (Nesten som champagnebrus vs. brus med champagne-smak)

Personlig synes jeg creatives programvareløsninger er elendige (om du snakker om PC-delen ihvertfall). Håper dette er en mindre variant av zen touch, som jeg egentlig synes er en meget god spiller på alle plan, utenom størrelsen.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Endelig en spiller med god plass OG RADIO uten at det koster bilen og halve huset... Prisen synker vel litt etterhvert... så jo ok ut også.. blir spennende å se test. En ting som teller på slike spillere, som man ikke får inntrykk gjennom specs er hvor mye de tåler av bank... teller litt for meg, trening og div misting tar på!

Lenke til kommentar
Endelig en spiller med god plass OG RADIO uten at det koster bilen og halve huset... Prisen synker vel litt etterhvert... så jo ok ut også.. blir spennende å se test. En ting som teller på slike spillere, som man ikke får inntrykk gjennom specs er hvor mye de tåler av bank... teller litt for meg, trening og div misting tar på!

Da bør du ikke investere i en harddisk spiller. De tåler minimalt med risting og falle i gulvet o.s.v.

 

Minnebrikke er tingen for deg. :thumbup:.

 

De tåler en del mer.

Lenke til kommentar
Endelig en spiller med god plass OG RADIO uten at det koster bilen og halve huset... Prisen synker vel litt etterhvert... så jo ok ut også.. blir spennende å se test. En ting som teller på slike spillere, som man ikke får inntrykk gjennom specs er hvor mye de tåler av bank... teller litt for meg, trening og div misting tar på!

Da bør du ikke investere i en harddisk spiller. De tåler minimalt med risting og falle i gulvet o.s.v.

 

Minnebrikke er tingen for deg. :thumbup:.

 

De tåler en del mer.

Hvor lite tåler de egentlig av slike ting? Noen som vet noe sikkert, eller er det spekulasjon? Jeg har inntrykk av at HD-spillere faktisk tåler endel mer bank en folk tror.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvor lite tåler de egentlig av slike ting? Noen som vet noe sikkert, eller er det spekulasjon? Jeg har inntrykk av at HD-spillere faktisk tåler endel mer bank en folk tror.

Jeg har også det inntrykket. Dvs. ikke at de tåler bank, men at folk overvurderer hvor forsiktig man må behandle dem. Mange ser heller ikke forskjellen på hva disker er ment for å tåle. F.eks er en 3,5" disk ment for å stå i en stasjonær PC og ikke laget for å ha i lomma på joggetur. Folks inntrykk av hva disker tåler stammer nok hovedsaklig fra 3,5"-disker. En 2,5" er ment å ha i bærbare PCer og mp3-spillere, disse tåler mye mer påkjenninger: ca dobbelt så høy aksellerasjon "G-krefter" i følge spesifikasjonene. 1,8" disker er ment for ennå mer bærbart bruk og tåler ennå mer påkjenninger. De aller mest robuste diskene er de som er i 1"-formatet. De tåler svært mye mer enn stasjonære 3,5"-disker. Dette tror jeg ikke folk tenker på når de hører om mp3-spillere med små harddisker eller kommende mobiltelefoner med 1" harddisker og dermed forhåndsdømmer dem til å være "skjøre enheter" som blir ødelagt så snart man mister de i bakken.

Lenke til kommentar
Men når man skal velge mellom en skive som snurrer rundt og en liten kompakt brikke. Så er det jo smartest å velge det minnebrikke i forbindelse med trening f.eks.

Jeg synes jeg leste et sted at 1"-disken til Hitachi tåler 1000G under drift (mot 60G for vanlige 3,5"-disker). Jeg kan ikke se for meg noe trenings-scenario der man kommer til å utsette disken for 1000G. Fra ca 4GB og oppover så er det billigere å produsere en 1" harddisk enn like mye flash. Dermed kan det være lurt å velge harddisk for disse størrelsene. 1" finnes allerede i størrelser opp til 8GB (Seagate) og til neste år passerer de nok 10GB. Produksjnonskostnaden er flat for harddisker mens den er proposjonal med størrelsen for flash. Dvs. at det finnes et krysningspunkt for hva som er mest økonomisk, dette punktet ligger for tiden på ca 4GB.

 

1" disker er like små og lette som Compact Flash minnekort så størrelsemessig er de også veldig like.

Lenke til kommentar
Men når man skal velge mellom en skive som snurrer rundt og en liten kompakt brikke. Så er det jo smartest å velge det minnebrikke i forbindelse med trening f.eks.

Jeg synes jeg leste et sted at 1"-disken til Hitachi tåler 1000G under drift (mot 60G for vanlige 3,5"-disker). Jeg kan ikke se for meg noe trenings-scenario der man kommer til å utsette disken for 1000G. Fra ca 4GB og oppover så er det billigere å produsere en 1" harddisk enn like mye flash. Dermed kan det være lurt å velge harddisk for disse størrelsene. 1" finnes allerede i størrelser opp til 8GB (Seagate) og til neste år passerer de nok 10GB. Produksjnonskostnaden er flat for harddisker mens den er proposjonal med størrelsen for flash. Dvs. at det finnes et krysningspunkt for hva som er mest økonomisk, dette punktet ligger for tiden på ca 4GB.

 

1" disker er like små og lette som Compact Flash minnekort så størrelsemessig er de også veldig like.

Gode nyheter. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...