Gå til innhold

Fuglene hermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Mener det har vært nevnt en god stund at fuglene har begynt å plukke opp lyder fra andre. Mener jeg har hørt snakk om en fugl som plystret "Barbie Girl" når den (låten) var på topp. Riktignok er det, ihvertfall i det vestlige Norge der jeg er fra, Svart-trosten (eller bare "trasten") som er dyktigst på imitering av musikk. Såvidt jeg forstår samler disse på forskjellige lokkerop for å lokke hunnene til seg, og i fugleverdenen er det gjerne den fuglen med den særeste fuglesangen som plukker damene.

Lenke til kommentar
huff tenk å hatt en fugl uten for soveromms vindue som konstant hermer på den utrolig irriterende moped frosken. huff :nei:

Grøss! Man kan få mareritt av den grusomme frosken. At folk virkelig kjøper noe sånt spetakkel er en gåte for meg. Noen burde innført miljøgebyr for støyforurensing på den saken, 10 kr per visning per seer.

 

Var det ikke en lignende raport fra danmark for noen år siden. Småfuglene i en hel by hadde begynnt å herme etter den gamle standard meldingslyden til nokia. Folk trodde de fikk meldinger i ett kjør.

Lenke til kommentar

Pokker, no blir det slutt med å sove med ope vindu.

Ellers kan det bli fort dette scenarioet:

Hører "telefonen" ringe

Tar den men det er det ingen som er i andre enden.

Blir fly forbanna over at nokon ringte til deg midt på natta, og ringer oppigjen siste samtale, for det må jo vere den idioten som ringte.

"Drite seg skikkeleg ut"

Lenke til kommentar
Pokker, no blir det slutt med å sove med ope vindu.

Ellers kan det bli fort dette scenarioet:

Hører "telefonen" ringe

Tar den men det er det ingen som er i andre enden.

Blir fly forbanna over at nokon ringte til deg midt på natta, og ringer oppigjen siste samtale, for det må jo vere den idioten som ringte.

"Drite seg skikkeleg ut"

Hehe, du har et poeng der :!:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...