Gå til innhold

R520 blir dual-slot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det nye ATI kortet blir dual slot så betyr ikke det at de sliter mot nvidias 7800, det blir litt for mye spekulasjoner synes jeg. De kan velge dual slot fordi de vet folk har plass til det, og da kan de ha en stille kjøleløsning som også kan brukes av de som vil overklokke det.

 

Synes det er ganske rart at de ikke har gått over til dual slot tidligere, kjøleren på x800 kortet mitt bråkte en del mer enn ATI Silencer 2 kjøleren som jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Det er på alle måter en fordel at vi ikke har den samme produsenten på førsteplass hele tiden, det skjerper jo konkuransen. Men R520 er vel veldig lik R500, så det ligger nok en tidlig nestegenerasjon på testbenken deres også. De ble vel helst tatt litt på sengen av nVidia, og må prøve å holde koken oppe litt imens de også.

Lenke til kommentar
Nvidia på sin side ligger på en kjernefrekvens på 430 MHz med sin nye GeForce 7800 GTX. Dermed får man nesten inntrykk av at ATI sliter litt med ytelsen på sin nye brikke, og må klokke denne maskimalt for å kunne kjempe mot Nvidia. GeForce 7800 GTX baserer seg igjen på en single-slot-løsning.

 

Eller, at de bare har gått inn for å KNUSE nVidia :green:

Lenke til kommentar
Nvidia på sin side ligger på en kjernefrekvens på 430 MHz med sin nye GeForce 7800 GTX. Dermed får man nesten inntrykk av at ATI sliter litt med ytelsen på sin nye brikke, og må klokke denne maskimalt for å kunne kjempe mot Nvidia. GeForce 7800 GTX baserer seg igjen på en single-slot-løsning.

 

Eller, at de bare har gått inn for å KNUSE nVidia :green:

tja :p

Lenke til kommentar

Eg synest ikkje dette ser bra ut for ATI i det hele tatt eg.

 

Det ryktes jo at nVidia har tatt høyde for å klokke 7800 Ultra så høyt som 800Mhz om nødvendig. Folk har jo allerede klart å overklokke GTX til 800Mhz. Dersom ATI må tyne R520 så mye for i det hele tatt å slå GTX, så tror eg nVidia kommer til å gruse R520 fullstendig med 7800 Ultra :tease:

Lenke til kommentar

Ddet er jo ingen hemmelighet at ATI har hatt det tungt økonomisk den siste tida. Jeg håper bare det ikke gjør utslag i at de pusher ut en ny GPU som ikke rocker. Svarer ikke 520 til forventningene får vi håper de klarer å holde hodet over vann til neste generasjon, men det blir vel neppe før om enda et år..

Lenke til kommentar
Det viktigste i følge mine begreper er at R520 kortet ikke har Cold Bug.. for jeg har nemlig tenkt å sette et DI rør på dette kortet når det enn kommer.. Så får vi bare håpe at dette kortet ikke sliter med samme kuldefrykten som 7800GTX kortet gjør..

'DI-rør' og 'Cold Bug' ?

Noen som forklare den litt nærmere?

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...