Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test, hadde faktisk denne maskinen inne på service i dag (installasjon av skriver mm.), men fikk uheldighvis ikke testet maskinen pga rabiat sikkerhetssystem som var lagt inn.

 

Men konstruksjonen fikk jeg et intrykk av. Selve kabinettet og skjermen var god, tastene og muse"matta" var god, eneste var at det er en liten luke under, antageligvis den for ekstra bateteri, virka litt plastikk og noe skjør, men alt i alt, en god pc, med god skjerm, men noe kjedelig innpakning.

Lenke til kommentar

HP har skjønt det egentlig..de har laget en maskin uten alt det skrotet som følger med mange av dagens maskiner (webcam, kortleser osv). Problemet er at den er så "traus" litt som en god gammel mercedes (gamle typen). Solid som fjell men en smule kjedelig :)

 

Jeg vurderte denne maskinen selv..men den mangler optisk drev og for meg virker den litt "stor" + at de tar seg fryktelig godt betalt for en slik maskin.

 

Jeg får lete videre...god test ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hører ikke slike testet egentlig hjemme på HWB.no? Dette er, som artikkelforfatter skriver flere ganger, en bedriftsmodell.

 

Meget bra test forresten, syns det kommer godt frem hva som er HPs sterke side; kvalitet. Digger de nye nc-maskinene fra HP, de er flere hestehoder foran f.eks. Dell i det som i bilverdenen kalles "opplevd kvalitet".

Lenke til kommentar

Veldig bra test dette her :) Synes artikkelforfatteren har gjort en grundig jobb og i tillegg satt seg godt inn i maskinens sterke/svake sider.

 

hce: Hva med å teste IBM x40/41? Jeg tror det hadde vært veldig interessant å lese om hvordan de to maskinene kommer ut mot hverandre.

Lenke til kommentar
hce: Hva med å teste IBM x40/41? Jeg tror det hadde vært veldig interessant å lese om hvordan de to maskinene kommer ut mot hverandre.

Vi ønsker såklart å teste det som finnes av modeller :) Men noen modeller er vanskligere å annskaffe enn andre. IBM X40 blir nok en litt gammel maskin å teste, men IBM X41 er jo veldig interessant, gjerne tablet-utgaven.

 

Spørsmål: Hører ikke slike testet egentlig hjemme på HWB.no? Dette er, som artikkelforfatter skriver flere ganger, en bedriftsmodell.

Du skal ikke se bort ifra at den dukker opp der også ;)

 

Av erfaring er også NC maskinen meget slitesterke.

Det var også mitt inntrykk, fra det øyeblikket jeg åpnet boksen. Blandt annet skjermen er utrolig stiv i forhold til alt annet jeg har vært bortpå.

Endret av hce
Lenke til kommentar
Til trådstarter:

 

Var viften konstant på eller stoppen den når den temperaturen ble passe lav? Gikk vifta under "normal" surfing og skriving?

Den stopper ikke opp, men går på et meget lavt nivå. Den holdt seg på dette nivået under vanlig surfing og kontorbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...