Gå til innhold

Dreper for mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett skrekkeksempel er de to 12 år gamle guttene som drepte sin klassekamerat fordi de ville ha tak i hans nye mobiltelefon. Et annet eksempel er den 14 år gamle gutten som endte med å drepe to jenter i en park, fordi de hadde splitter nye mobiltelefoner.

 

Say no more

 

Verden går sin gang.. Og gangen er fæl..

Personlig tror jeg ikke det er så alt for lenge igjen til menneskeliv blir verdiløst og vi ender opp med å drepe alle og en hver..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
ja, du vet det er noen mennesker som også dreper for små papir lapper med noen tall på og. Det mener jeg at er værre.

 

Men når det er snakk om barn, ja, så tror jeg ikke at denne verden kommer til åvære like fredlig, som den er nå!

Når vi er inne på hva barn dreper for, mener jeg å huske at det var noen unger som sloss med kniv da de begynte å krangle om et pokemonkort. Den ene ungen døde.

 

Vinterstid i korketrekkern i fjor, var det jo mange unger som ble frastjålet mobiltelefoner av andre unger som truet med kniv og softgun.

Har selv blitt utsatt for forsøk på frarøving av mobiltelefon. Dårlig forsøk dog.

Jeg satt og fikla med telefonen og så kom det en skikkelig stygg wannabe gangster og spurte om han kunne låne en melding av meg. Ja... Det funka ikke akkurat. Så på holdningen hans at han ikke var til å stole på. VOldelig var han også.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Vegard_: Mener du den gangen vi varpå fotballbanen med Peter?

I så fall; det husker jeg :hrm: Han ene sparka meg i ryggen..

 

Vel, barn er gale.. Og gale ungdommer er enda verre!

Lenke til kommentar

Ja, tragisk at får holde på slik og at ikke det ryddes mer opp i kriminaliteten (og økonomien) i det landet. Det har vel ikke vært bare bare å snu tankegangen til et helt folk fra kommunistisk til markedsøkonomisk.

 

ja, du vet det er noen mennesker som også dreper for små papir lapper med noen tall på og. Det mener jeg at er værre.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det ene er værre enn det andre. Et drap er et drap og penger er ekvivalent med varer og tjenester, f.eks en mobiltelefon. Utfallet er uansett det samme: At tyven får penger til å evt kjøpe en mobiltelefon (eller noe annet) eller at tyven får en mobiltelefon som han evt kan omsette til penger (og da kjøpe seg noe annet). Jeg synes begge deler er nøyaktig like gale drapsmotiver.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Ja, tragisk at får holde på slik og at ikke det ryddes mer opp i kriminaliteten (og økonomien) i det landet. Det har vel ikke vært bare bare å snu tankegangen til et helt folk fra kommunistisk til markedsøkonomisk.

 

ja, du vet det er noen mennesker som også dreper for små papir lapper med noen tall på og. Det mener jeg at er værre.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det ene er værre enn det andre. Et drap er et drap og penger er ekvivalent med varer og tjenester, f.eks en mobiltelefon.

Jeg mener også at et drap er et drap, men grunnen til drap kan jo være helt latter lig! Eller kanskje ganske riktig (ikke misforstå jeg mener ikke at det er riktig å drepe).

 

Du skylder på kommunismen? Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Du skylder på kommunismen? Eller har jeg misforstått?

Hehe.. Det ante meg at formuleringen min kunne trigge en "Che Guevara", men antagelsen din stemmer ikke. Jeg mener at problemene skyldes omveltninger og ustabilitet i styresettet og ikke akkurat hva det gikk fra eller hva det går mot. Men nå aner jeg at tråden er i fare for å spore av. Kommunisme etc. kan sikkert diskuteres i det vide og brede i PRS-delen av forumet, ikke her. (Det aner meg også at tråder om kommunisme i PRS-delen er mer en krigsslagmark og ikke så mye en plass man "løser" verdensproblemer så jeg bruker å styre unna disse)

Lenke til kommentar
Du skylder på kommunismen? Eller har jeg misforstått?

Hehe.. Det ante meg at formuleringen min kunne trigge en "Che Guevara", men antagelsen din stemmer ikke. Jeg mener at problemene skyldes omveltninger og ustabilitet i styresettet og ikke akkurat hva det gikk fra eller hva det går mot. Men nå aner jeg at tråden er i fare for å spore av. Kommunisme etc. kan sikkert diskuteres i det vide og brede i PRS-delen av forumet, ikke her. (Det aner meg også at tråder om kommunisme i PRS-delen er mer en krigsslagmark og ikke så mye en plass man "løser" verdensproblemer så jeg bruker å styre unna disse)

hehe, ok jeg skjønte ikke det, men takk for at du svarer på mitt innleg, så misforståelsen varer for lenge :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...