Gå til innhold

Nå krymper 3G-telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med størrelsen på både 3G og andre telefoner er ikke bredde, lengde og vekt, men tykkelsen. 2,5-3,5cm er alt for mye.

 

Brede og lange telefoner har plass til en stor skjerm og store gode taster selv for store fingre. En teknikk man kan bruke for å få ekstra lange telefoner er å bruke kamskjell-designet. Da får man plass til både en enorm skjerm og stort tastesett. Problemet blir som nevnt tykkelsen. Motorola har tydligvis skjønt dette så da skn vi bare håpe at flere følger etter.

 

Vekt synes jeg ikke er noe problem. Jeg kunne gjerne tålt at telefoner var 20% tyngre for å ha en metallramme som gjør de mer solide, f.eks innenfor plasten som brukes i dag. Tynne telefoner i bare plast tror jeg blir svært bøyelige og skjøre ting.

 

Siden jeg daglig omgås mye metall så vet jeg at jeg ikke hadde hatt noe problem med å akseptere mye mer enn vekten til Motorolas "scalpel" utført i massivt aluminium. (106x43x6,4mm i massivt aluminium veier ca 79 gram) En 5x2 millimeter tykk ramme rundt hele telefonen på innersiden av plasten ville da veid ca 8 gram. En helt akseptabel vektøkning etter min mening for å få en mer solid telefon.

Lenke til kommentar
Er det noe feil med skriftstørrelsen i artikkelen, eller er det meningen at det skal være så liten skrift?

Skriftstørrelsen ser helt OK ut her. (med Firefox 1.05 og Opera 8.0) Trykk ctrl og "+"-tegnet for å øke skriftstørrelsen et hakk. Eller hold inne ctrl mens du ruller på midttasten på musa.

Lenke til kommentar
Er det noe feil med skriftstørrelsen i artikkelen, eller er det meningen at det skal være så liten skrift?

Skriftstørrelsen ser helt OK ut her. (med Firefox 1.05 og Opera 8.0) Trykk ctrl og "+"-tegnet for å øke skriftstørrelsen et hakk. Eller hold inne ctrl mens du ruller på midttasten på musa.

Med min Opera 7 bruker artikkelen 2 ulike størrelser. Nederste delen bruker den mindre skriftstørrelse enn andre amobil-artikkler.

 

Kommer vel tilbake med tilbakemeldinger om artikkel når jeg har lest den :)

 

edit: Størrelsen var visst fikset nå. Den var i hvert fall rar i sted :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...