Gå til innhold

Omtale av Killer 7 (GC/PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel denne veien de utdøende konsollene må gå nå, lage spill hvor det er "meninga" at grafikken skal være fargeløs, kantete og uekte. :p

 

Høres nå fint ut at det er et spesielt spill. Bra det. Vi trenger noen nye enn at Mr. X skal ta over verden, eller at Aliens/Hellspawns skal... Ja, ta over verden.

 

Bare synd at det ikke kommer på PC. Ellerer det sagt noe mer om en eventuell PC-utgivelse?

Lenke til kommentar

Reagerer på at du gir Gamecube og PS2 versjonen samme karakter, da du selv i omtalen påpeker at cubeversjonen er SÅ MYE bedre. Greit nok at PS2-versjonen er dårligere på det grafiske plan (mindre effekter), noe som er helt naturlig fordi det er en svakere konsoll, men hvis frameraten er nede i 5-bilder i sekundet bør det gå ut over karakteren. Dette er for svakt. Samtidig lange lastetider. Lange lagretider. "Og så videre, og så videre. I det hele tatt". Hadde lyst å kjøpe spillet, fram til dette avsnittet. Men siden jeg er PS2-eier og ikke har planer om å kjøpe GC med det første, blir jeg ikke å kjøpe det. Selv om det ser ut som et utrolig bra spill, og får så god karakter som åtte.

 

At du samtidig hetser "disse fattige små" som kun tar seg råd til en konsoll hører ikke hjemme i en omtale. Usaklig. Nesten nede på fanboy nivå.

Lenke til kommentar

Å "bare ha råd til en konsoll" og "å ta seg råd til en konsoll" er ikke helt det samme. For min del holder det med 1 konsoll + pc. Jeg vet jeg går glipp av mange svært gode spill, men har samtidig mer enn nok. Hadde jeg hatt gamecube/x-box i tillegg hadde jeg bare fått dårlig samvittighet for at jeg spilte for lite ;)

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Jeg er enig med folket, PS2-karakteren burde settes ned et hakk hvis det er så stor forskjell.

 

Edit: Folk er ikke fattige, de bare syntes Nintendo er for barnslig for dem. Killer 7 og Resident Evil 4 kan umulig være "mandig" siden det er på GameCube :p

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar

Enig i alt hva Kent sier her, egentlig. Ligger på rundt en åtte for meg også foreløpig, vi får se hvilken vei det tar etter noen timer til. Rent subjektivt er nok dette en 9/10, men er nesten nødt til å ta hensyn til at ikke alle synes grafikken er så fantastisk som jeg synes, og at sikkert ikke alle vil synes humoren er så god som jeg synes og at ikke alle synes det er et mål i seg selv å klare svære komboer samt time pareringer ...

 

Det er vel denne veien de utdøende konsollene må gå nå, lage spill hvor det er "meninga" at grafikken skal være fargeløs, kantete og uekte.

 

Nei, det kalles art direction. De fleste spill har jævlig lite spennende art direction, i motsetning til denne lille røveren her. Se for eksempel Conker for et eksempel på et spill som ser jævlig ut til tross for at det er teknisk avansert. Årsak? Det er sinnsykt uinspirert og uinteressant å se på. Bluah.

 

Fantaboy: Du vil altså ikke spille det nå som spillet har fått gode karakterer av alle som har litt greie på spill? Hva skal du kjøpe istedet? Conker: Live & Refucked eller noe annet trygt og kjedelig møl? Prøv dette, du. Så kanskje du ser at du blir overrasket.

 

Hva angår dette med å ha flere konsoller: jeg har hatt alle tre konsollene en stund nå. Jeg fatter egentlig ikke hvordan jeg klarte meg uten. Det er en svært liten investering, og vips kan du velge fra øverste hylle på samtlige konsoller. Nå skal det nevnes at jeg stort sett bare eier spill som er eksklusive til de enkelte konsollene ... sier mye om hvor jævlig lite spennende multikonsoll-spill stort sett er.

Lenke til kommentar
Har anmelderen hørt mye på The Beatles i det siste? :hmm:

Og Elvis. Og Roxette. Og Everlybrothers (?). usikker på den siste :p

Bye Bye Love. Skrevet og komponert av Felice Byrant og Boudleaux Bryant, men antageligvis mest kjent med stemmene til Simon & Garfunkel. Korriger meg på PM hvis jeg skulle ta feil med fakta her.

 

Så setter vi stopper for off-topic-praten. :-)

Lenke til kommentar
Fantaboy: Du vil altså ikke spille det nå som spillet har fått gode karakterer av alle som har litt greie på spill? Hva skal du kjøpe istedet? Conker: Live & Refucked eller noe annet trygt og kjedelig møl? Prøv dette, du. Så kanskje du ser at du blir overrasket.

Jeg har faktisk smak! Vil jeg ha kompleks historie, spiller jeg MGS. Vil jeg ha et anderledes spill, spiller jeg Viewtiful Joe(DET er kunst ;) ). Og nei, jeg skal ikke kjøpe Conker, er ikke verdt mere enn 299,- . Sorry, men hvis jeg skulle ha kjøpt dette spillet, så måtte de ha endra på en del.

Lenke til kommentar
Fantaboy: Du vil altså ikke spille det nå som spillet har fått gode karakterer av alle som har litt greie på spill? Hva skal du kjøpe istedet? Conker: Live & Refucked eller noe annet trygt og kjedelig møl? Prøv dette, du. Så kanskje du ser at du blir overrasket.

Jeg har faktisk smak! Vil jeg ha kompleks historie, spiller jeg MGS. Vil jeg ha et anderledes spill, spiller jeg Viewtiful Joe(DET er kunst ;) ). Og nei, jeg skal ikke kjøpe Conker, er ikke verdt mere enn 299,- . Sorry, men hvis jeg skulle ha kjøpt dette spillet, så måtte de ha endra på en del.

Ja nå viste du hvem som er sjefen. Metal Gear Solid har ikke mye sofistikert eller kompleks historie. Den har twists and turns, ja, men det gjør den hverken interessant eller sammenhengende.

 

Ok.

 

Woohoo: Da må du følge bedre med :w00t:

Lenke til kommentar
Reagerer på at du gir Gamecube og PS2 versjonen samme karakter, da du selv i omtalen påpeker at cubeversjonen er SÅ MYE bedre. Greit nok at PS2-versjonen er dårligere på det grafiske plan (mindre effekter), noe som er helt naturlig fordi det er en svakere konsoll, men hvis frameraten er nede i 5-bilder i sekundet bør det gå ut over karakteren. Dette er for svakt. Samtidig lange lastetider. Lange lagretider. "Og så videre, og så videre. I det hele tatt". Hadde lyst å kjøpe spillet, fram til dette avsnittet. Men siden jeg er PS2-eier og ikke har planer om å kjøpe GC med det første, blir jeg ikke å kjøpe det. Selv om det ser ut som et utrolig bra spill, og får så god karakter som åtte.

Vel, ta i betraktning at jeg spilte gjennom nesten hele spillet på PS2 først. Jeg storkoste meg. Det var kun etter å ha sett GC-utgaven at jeg skjønte hvor mye bedre den var. De punktene hvor bilderaten skrenser ned på rundt fem bilder i sekundet, går dessuten ikke ut over spillbarheten i nevneverdig grad, de frustrerer deg ikke. Det bare føles desto bedre når de forsvinner (i overgangen fra PS2 til GC). Og, slikt burde strengt talt kunne vært luket ut om Capcom hadde anstrengt seg.

 

Det som derimot er langt mer frustrerende på PS2, er lastingen mellom områdene, spesielt når man etter å ha dødd må stege gjennom de samme rommene om igjen. Likevel anser jeg ikke dette for alvorlig nok til å trekke spillet ned en karakter.

 

At du samtidig hetser "disse fattige små" som kun tar seg råd til en konsoll hører ikke hjemme i en omtale. Usaklig. Nesten nede på fanboy nivå.

Jeg ser at dette kunne oppfattes slik. Det var dog humoristisk ment. :)

 

[iC,14/07/2005 : 00:24]Det er vel denne veien de utdøende konsollene må gå nå, lage spill hvor det er "meninga" at grafikken skal være fargeløs, kantete og uekte.

Fargeløs? Det må jeg si jeg stiller meg totalt uforstående til. Om noe er Killer 7 et svært fargefullt spill.

 

Men jeg må inrømme at jeg er litt skremt av kontrollsystemet. Og hvis anmelder leser dette; er det noen likheter mellom Killer 7 og P.N 03?

Jeg har dessverre ikke spilt P.N. 03, men likhetene synes ikke å være opplagte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...