Gå til innhold

Omtale av Space Invaders Revolution (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at de bestemte seg for den pretensiøse tittelen..

 

Hvor blir det av en anmeldelse av Bomberman DS? Spillet er utrolig flott, og støtter 8 player fra EN enkelt kassett(og da snakker vi ikke om ett brett, vi snakker om HELE flerspillerbiten.).

 

Mye mer verdt oppmerksomheten enn Space Invaders Revolution.

Lenke til kommentar

Respekten min for nintendo faller for hver nyhet de kommer med.. Før i tiden når N64 var det store, så jeg på nintendo som en konsoll der de bare leverte kvalitets spill. Spillene gikk gjennom en kvalitetsskjekk, var det ikke godt nok fikk de ikke lov å produsere det til nintendo konsollene.. Derfor det ikke var så mange spill som det var på PS1.

 

Nå når DS kom, har jeg merket at nintendo lager flere spill med dårlig spillbarhet og langt dårligere grafikk. Grafikk som hører bedre hjemme på GB Color om det ikke hadde vært for dobbel-skjerm funksjon. Se på f.eks Wario Ware spillet, ELENDIG grafikk. Ikke bare grafikk, men at de allerede har gidd det ut på Gamecube og GBA fra før av.

 

Nintendo sa også at nintendo DS ikke var en direkte oppfølger til Gameboyen (dette er jo greit) og at DS hadde litt eldre folk som målgruppe. HVORFOR, ja hvorfor, pokemon ett av de første spillene som blir lansert på den? Er det virkelig noen som er over 16+ som spiller dette spillet?

 

Jeg er rett og slett drit lei av at nintendo aldri kommer med nye spill men velger i steden å re-lansere gamle spill som folk allerede har spilt og er drit lei!

 

Jeg begynner å miste troen på den såkalte konsollen som visstnok revolusjonere hvordan spillene blir spilt i framtiden... Jeg vil nå heller sagt at PS3 og 360 er mer revolusjonerene enn Rev. er etter at nintendo gikk ut med at de ikke skulle ha HDTV support i deres maskin. Hva er det som er mer revolusjonerene enn å spille spill i høyere oppløsning enn de vi kan med dagens konsoller?

 

Joda, selvfølgelig har nintendo svaret. En kontroll som passer til ALLE spillene nintendo har laget siden NES. Selvfølgelig er dette et pluss for konsollen. Men det er LANGT fra noe revolusjonerene at vi kan få sjangsen til å spille de spillene vi har spilt mange ganger før ENDA EN GANG!

 

Jeg beklage til alle nintendo-fans dere ute for mitt negative og presemistiske syns på nintendo og deres neste konsoll. Jeg har vært nintendo-fan så lenge jeg kan huske, men etter at gamecube kom har mitt syn på nintendo generelt blitt dårligere og dårligere... Og ja, jeg kommer nok til å kjøpe de neste nintendo konsollene på grunn av zelda spillene. Men det er også den eneste grunnen...

Lenke til kommentar

Vel, du demonstrerer vel bare hvor lite oversikt du har.

 

Hvis du hadde tatt deg tid til å se etter, ville du sett at Space Invaders Revolution ikke utgis av Nintendo. Hvis du i tillegg hadde tatt deg tid til å spille spillene som har kommet på DS, ville du sett at det er mange gode spill der allerede, selv om den naturligvis trenger flere. Spill som Project Rub, Zoo Keeper, Yoshi Touch & Go, Polarium, Pac-Pix og Another Code er alle utviklet spesielt til Nintendos håndholdte, og de er alle underholdende og gode spill. I tillegg kommer gode titler som Need For Speed Underground 2 og Super Mario 64 DS, som riktignok neppe kan regnes som helt nyutviklede, men som okke som er artig å spille.

 

Jeg sier ikke at DS har et fantastisk utvalg av titler, men å påstå at alt kun er trist, er å gå vel langt.

 

WarioWare er for øvrig slett ikke et spill med svak grafikk, men et spill med en grafisk stil som blant annet innebærer enkelhet og cut-n-paste-baserte deler. Det er, med andre ord, en del av sjarmen. Spillet er dessuten IKKE gitt ut på GBA og GC før, alt i WarioWare Touched! er nytt og friskt.

 

På GameCube er situasjonen enda bedre. Maskinen har en haug med kvalitetsspill, så helt hva du klager over vet jeg ikke. Eternal Darkness, Metroid Prime, Paper Mario 2, Super Mario Sunshine, Zelda: The Wind Waker, Killer 7, Viewtiful Joe, Prince of Persia: Sands of Time, Pikmin, Resident Evil 4, F-Zero, Donkey Konga, Beyond Good & Evil, og så videre.

 

Revolution sin "revolusjon" vet vi for øvrig foreløpig ikke hva er enda, så følgende utsagn: "Hva er det som er mer revolusjonerene enn å spille spill i høyere oppløsning enn de vi kan med dagens konsoller?" faller på sin egen urimelighet. Snarere tvert i mot: Hva er det som er mindre revolusjonerene enn å spille spill i høyere oppløsning enn de vi kan med dagens konsoller?

 

Så, altså: Hadde du noen faktiske argumenter å komme med?

Lenke til kommentar
Hva er det som er mer revolusjonerene enn å spille spill i høyere oppløsning enn de vi kan med dagens konsoller?

Hva er "omveltende" med høyere oppløsning? Det har vi jo sett ved hvert nye grafikkort og konsoll. HDTV gjør ikke spillene dine bedre, bare dyrere og penere.

 

Og det var faktisk en gang i tiden da man klarte seg med sort og hvitt: Pong.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...