Gå til innhold

Dette blir prisen på 64-bit Sempron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei og nei AMD! De må snart lære seg å skille modeller på modellnavnet, slik de fleste produsenter av ulike varer gjør! Sempron 3300+ kan nå altså være både 32 og 64 bits, det er for dumt! De kunne hvertfall ha lagt på ett tall eller en bokstav eller noe, slik at det er mulig å identifisere dem. F.eks. 3300+ == 32 bits og 3350+ == 64 bits.

 

Og Sempron er en genial CPU; grei ytelse, lite varme og billig. :)

Modern likte den hvertfall godt... ;)

Lenke til kommentar
nei og nei AMD! De må snart lære seg å skille modeller på modellnavnet, slik de fleste produsenter av ulike varer gjør! Sempron 3300+ kan nå altså være både 32 og 64 bits, det er for dumt! De kunne hvertfall ha lagt på ett tall eller en bokstav eller noe, slik at det er mulig å identifisere dem. F.eks. 3300+ == 32 bits og 3350+ == 64 bits.

Enig, den nye 64-bits Sempron burde hete "Sempron 64" (som jeg iallefall kommer til å kalle den fremover).

Lenke til kommentar
Kun 64 dollar (eller ca. 500 kroner) for 64-bits Sempron 2600+, aner jeg en ny overklokkingsfavoritt? :cool:

 

Likevel den rimeligste 64-bits prosessoren så langt i historien :w00t:

Erfaringsmessig kan man vel gange anntall dollar med 10 for å finne norsk pris,har iallefall stemt bra tidligere .

Lenke til kommentar
Kun 64 dollar (eller ca. 500 kroner) for 64-bits Sempron 2600+, aner jeg en ny overklokkingsfavoritt? :cool:

men er det noen som gidder å overklokke sempron? Jeg holdt selv på med Celeron for ~6 år siden(+/- husker ikke helt), men trodde liksom tiden til billig CPUene var mer eller mindre over. Dengangen var ytelsesforskjellen mellom en Celeron som kjørte på 600 Mhz og en tilsvarende P2 minimal.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at de kommer til å fase ut 32-bits Sempron så snart som mulig, i og med at prisforskjellen er så liten. Denne minimale prisforskjellen gjør meg imidlertid litt mistenksom: Er hastighet og mengden cache den samme på 32- og 64-bit Sempron med samme modellnummer?

 

EDIT: Musty og Tordenflesk: http://theinquirer.net/?article=24544

 

*vinke farvel* :cry:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
EDIT: Musty og Tordenflesk: http://theinquirer.net/?article=24544

 

*vinke farvel* :cry:

Sokkel A forsvinner nok ikke selv om nå også AMD Sempron for sokkel A fases ut, ettersom denne sokkelen blir helt overtatt av AMD Geode NX-serien av prosessorer for det integrerte-markedet. Geode NX er forøvrig basert på K7-arkitekturen, tweaket for spesielt lavt strømforbruk.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...