Gå til innhold

Stortest av minnepinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok test, ja, men eg har ein kommentar.

Lokket på TwinMos'en kan være eit problem. Når du har tatt det av og på for mange gonger begynner det å bli slarkete. Når du til slutt mister lokket i golvet er det så sprø plastikk at den sprekker, og plutselig er du lokk-løs.

 

Nei, det er ikkje eit eigongstilfelle. Her eg jobber har halvparten av dei ansatte (ca. 60 stykk) TwinMos-penner, der halvparten av dei igjen mangler lokk. :dontgetit:

 

Det gjeldt forresten alle dei ulike versjoner (generasjoner) av TwinMos-pennen.

Lenke til kommentar
Ok test, ja, men eg har ein kommentar.

Lokket på TwinMos'en kan være eit problem. Når du har tatt det av og på for mange gonger begynner det å bli slarkete. Når du til slutt mister lokket i golvet er det så sprø plastikk at den sprekker, og plutselig er du lokk-løs.

 

Nei, det er ikkje eit eigongstilfelle. Her eg jobber har halvparten av dei ansatte (ca. 60 stykk) TwinMos-penner, der halvparten av dei igjen mangler lokk. :dontgetit:

 

Det gjeldt forresten alle dei ulike versjoner (generasjoner) av TwinMos-pennen.

Hmm... kanskje det var derfor TwinMos sendte med to ekstra hetter? :!:

 

oivind_dahle: Jeg er så lei av minnepinner at du ikke aner det! Ok, du ble kanskje litt mer lei av LCD-skjermer, men dog...

Endret av RBW
Lenke til kommentar
Et annet stort pluss med Corsair Flash Voyager er den gummibelagte kroppen. Man får inntrykk av at denne minnepinnen kan overleve det meste som måtte skje i et minnepinneliv.

 

Vel, kan den det? Om ikke, så er det jo ikke noe serlig pluss spør du meg. Gi den noen kakk med hammeren:) Neida, men det hadde jo vært interessant å se hvilken som tålte fall fra 5 meter, bli dyppet i vann (og tørket før bruk) og andre torturtester uten å bli ødelagt. Klarer dere å snekre sammen en slik test? Regner med dere får de brikkene og ikke må levere de tilbake.

Lenke til kommentar
Regner med dere får de brikkene og ikke må levere de tilbake.

Regner nok heller med at de pent må returneres til butikkene og at de blir solgt som demovarer.

 

Til resultatet av testen er det å si at det var forbausende store hastighetsvariasjoner mellom de treigeste og raskeste "pinnene".

Lenke til kommentar
Et annet stort pluss med Corsair Flash Voyager er den gummibelagte kroppen. Man får inntrykk av at denne minnepinnen kan overleve det meste som måtte skje i et minnepinneliv.

 

Vel, kan den det? Om ikke, så er det jo ikke noe serlig pluss spør du meg. Gi den noen kakk med hammeren:) Neida, men det hadde jo vært interessant å se hvilken som tålte fall fra 5 meter, bli dyppet i vann (og tørket før bruk) og andre torturtester uten å bli ødelagt. Klarer dere å snekre sammen en slik test? Regner med dere får de brikkene og ikke må levere de tilbake.

Helt enig der... Det er en relevant test...

Disse minnepinnene har gjerne et hardt liv og bør testes deretter...

 

F.eks kjøre over den med en bil etc...

Lenke til kommentar

yupp, bare tenk deg en minnepinne i bunnen av en sekk med 10 kilo tung matematikk over seg, for ikke å snakke om de som er laget til å henge på nøkkelhanken; hvor mange ganger har jeg ikke kommet hjem gjennomvåt. lommebok og mobil kliss våt (bor i Bergen selvsakt).

Endret av capy
Lenke til kommentar

Jeg eier en SanDisc Micro cruiser og kan garantere at dette skulle vært testens vinner!

 

Hvorfor? Jo, den er liten, rask og har overlevd i vaskemaskinen min på 60grader med forvask, presterte også å trå på den flere ganger. Fungerer like fint, tror denne pinnen er den eneste som ville ha overlevd en atomkrig :D

 

Hvem av de andre pinnene hadde overlevd noe sånt?! :hmm:

 

Har vanskelig for å ta testen seriøst når ikke dette er det viktigste kriteriet.. For dårlig av hw.no spør du meg :no:

post-107-1120832840_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

For de av dere som ønsker at vi hadde kjørt minnepinnene litt hardt, vi tenkte absolutt tanken. Grunnen til at det ikke ble gjennomført var tiden det ville ta.

 

Personlig hadde jeg planlagt en tur i fryseren for minnepinnene, grave dem ned, kaste dem ut fra stor høyde etc. Hvis jeg får tigget dem til meg igjen skal jeg alltids kjøre dem gjennom litt hardtesting.

Lenke til kommentar

He he, I varmen og sola leste jeg : Test av slikkepinner!

 

Så viste det seg at det var minnepinner, og jeg som gledet meg til en profesjonell test av diverse godsaker som kan nytes i varmen :whistle:

 

Flott test forresten, men som sagt det hadde vært mer passende med en test av ispinner!!

Lenke til kommentar

Dette var en fin og omfattende test.

 

Godt å se at så mange produkter med lignende spesifikasjoner blir testet opp mot hverandre. Har aldri hatt så stor bruk for slike minnepinner (FTP, 8cm cd'er o.l.), men hvis jeg skulle kjøpt en nå hadde det uten tvil vært Pretec sin.

 

Fin test :)

Lenke til kommentar
For de av dere som ønsker at vi hadde kjørt minnepinnene litt hardt, vi tenkte absolutt tanken. Grunnen til at det ikke ble gjennomført var tiden det ville ta.

 

Personlig hadde jeg planlagt en tur i fryseren for minnepinnene, grave dem ned, kaste dem ut fra stor høyde etc. Hvis jeg får tigget dem til meg igjen skal jeg alltids kjøre dem gjennom litt hardtesting.

Jo, skjønner problemet. Men leverandørene kunne subsidiert og dere kunne tatt litt av budsjettet deres. 10x200kr = 2000kr. (småpenger)

 

Det spiller vel egentlig liten rolle om det er noen MB/sek i forskjell mellom brikkene hvis de ikke tåler en "støyt". Surt å ha mistet data etter et uhell, faktisk mye surere enn forskjellen i overføringshastighet.

 

Nevner igjen at Sandisken er testens vinner :yes:

Lenke til kommentar
Hvis jeg får tigget dem til meg igjen skal jeg alltids kjøre dem gjennom litt hardtesting.

Hard ware test?

 

Notis #2 frå meg:

Har forresten kjøpt nokre Apacer Handy-penner, og dei verkar ganske så solid bygd. Hadde den stort sett i baklomma i lag med ei nøkkelknippe, og den tålte godt vekta mi (kring 100kg), ved fleire anledningar.. Einaste problemet var at den var litt for brei og tjukk (og litt for stor for min smak). Om USB-portane låg tett så kunne det bli så trang at "naboen" vart bøyd til sides.

 

Kor solid verkar Pretec'en, forresten?

Likte storleiken og utforminga på den. Har snart tatt livet av TwinMosen min, så eg må ha ein ny.

Lenke til kommentar
yupp, bare tenk deg en minnepinne i bunnen av en sekk med 10 kilo tung matematikk over seg, for ikke å snakke om de som er laget til å henge på nøkkelhanken; hvor mange ganger har jeg ikke kommet hjem gjennomvåt. lommebok og mobil kliss våt (bor i Bergen selvsakt).

Her er noen ekstremtester av Corsairen;

http://www.overclockersonline.com/index.ph...&num=241&pnum=6

http://www.bigbruin.com/reviews05/corsairvoyager/index2.php

Den tåler det meste !! Super minneplugg!! Jeg er fornøyd med min iallefall.

Lenke til kommentar

Tror det er en skrivefeil i artikkelen på siden om SanDisk Cruzer Micro, nederste avsnitt:

Medfølgende programvare

Corsair inkluderer programmet CruzerLock 2 for kryptering av data. I tillegg følger det med demoutgaver av PocketCache for sikkerhetskopiering og CruzerSync for synkronisering av Outlook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...