Gå til innhold

Test av Sony DSC-P200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P200 er en forbedring fra P150 når det gjelder grep, og skjerm. Store forskjellen er det ikke, men litt. Om det har noe å si..? Vel.. Går vel på noe av det samme som at har man D70 så er det ikke verdt å oppgradere til D70s. Kan bare oppgradere firmware for brøkdel av prisen..

 

En annen ting som jeg retter mot testeren av kameraet. Hvorfor i alle dager snakkes det fortsatt om at prisen på MS er så dyrt? Dette er tull å bruke, da Sony sine MS Pro har 25MB skrivehastighet, mot 10MB på feks Ultra 2 til Sandisk. Det er det tekniske, prisen er en annen ting, og 150-200kr forskjell fra CF eller SD er ikke noe når man bruker 4000kr på et kamera!

 

Se forøvrig annen diskusjon om dette:

 

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=430140&hl=

Lenke til kommentar
Fin test det. Velkommen til hw.no familie. :D

 

Ser ut som om Sony trengte ikke denne nye modellen i det hele tatt. Jeg har den "gamle" P150 og ser at den klarer seg ganske bra sammenlignet med P200.

Men, men.... de må melke litt mer penger....

Takk for det.

 

Nei, det er ikke så store forskjellene på de to kameraene når brikke og optikk etter alt å dømme er den samme. Så det er vel mest en liten oppgradering, og etter min mening ikke noe å kjøpe nytt kamera for. Med mindre man plutselig har oppdaget at manuell hvitbalanse er alfa og omega.

Lenke til kommentar
En annen ting som jeg retter mot testeren av kameraet. Hvorfor i alle dager snakkes det fortsatt om at prisen på MS er så dyrt? Dette er tull å bruke, da Sony sine MS Pro har 25MB skrivehastighet, mot 10MB på feks Ultra 2 til Sandisk. Det er det tekniske, prisen er en annen ting, og 150-200kr forskjell fra CF eller SD er ikke noe når man bruker 4000kr på et kamera!

Om det er noe å bry seg om er opp til hver enkelt å avgjøre. Om det er skrivehastigheten på kortet som er flaskehalsen vet jeg ikke. Jeg merket ikke stor forskjell på hastighet på et nyere pro kort og et eldre kort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...