Gå til innhold

Omtale av Pro Cycling Manager 2005 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra omtale! Beskriver spillet godt slik det er (uten at jeg har spilt dette årets utgave da).

 

En patch kom faktisk ut før denne omtalen ble lagt ut, der en rekke ting er fikset:

http://www.cyanide-studio.com/forums/viewtopic.php?t=40050

 

Men det mest positive med Cycling Manager er all entusuasmen blant spillerne. Ganske mange jobber hardt med å oppdatere databasene (bilder av rytterne, etappene, startkapital, trøyene, rytternes egenskaper osv). Gameplayet ble også forbedret til mye mer realistisk enn det var etter utgivelsen av fjorårets versjon. Det skjer helt sikkert også i år også. På forumet jeg linket til finner man det meste (når det kommer).

 

Stiller ingen spørsmålstegn ved karakteren, men etter å ha blitt kjent med spillet og etter noen oppdateringen fra Cynanide og spillerne vil nok spillet være verdt mer enn 7/10.

Er du ny for serien vil starten være vanskelig, men holder du ut vil du ikke angre.

 

Et av de få spillene jeg kommer til å spille i år, selv om jeg ikke følger med på sykling utenom Tour de France.

Lenke til kommentar

Et godt tips for å finne rimeligst pris, kan være å følge med på Gamer.no sin prisoversikt for Pro Cycling Manager 2005, som dere finner her: http://gamer.no/product.php?productId=33957&page=prices

 

Vi har ikke alle nøkkelbutikkene som selger spill i vår oversikt enda, men en god del butikker med ulik profil er med. Er i dialog med blant annet CDON, Gamesmix, Games199, PlayX og Spider-man for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Det er jo perfekt å lansere dette spelet under Tour De France, må vel vera ein baktanke med dette?

Nei det kan eg aldri tru! :p

 

Hugsar eg vart hekta på ein av forgjengarane. (Kva for ein har eg ikkje peiling på) Også der var det litt tungt å lære seg dei rette taktikkane og finessene i byrjinga, men når du fann ut delar av det, og stadig fann ut nye ting var spelet svært kjekt. Kanskje dette spelet kan vere verdt pengane? :hmm:

Lenke til kommentar
Ser meget bra ut, følger Touren hver dag og blir mer og mer interessert i sykling. Dette spillet må kjøpes!

Eg og men eg prøvde demoen og menyen sto på engelsk men når eg skulle

trykke på kva dei enkelte løpararne skulle gjere sto det på fransk og det einanste

eg viste var attacce :p.går det an å fikse dette? .Synest det er litt komplisert i starten

skulle ønske det var ein quide om spelet , men det står sikkert

når vi kjøper spelet

Endret av izoren
Lenke til kommentar

Fin omtale!

Selv ble jeg mektig interessert i sykkelsporten i fjorårets Tour de France, syns det er sinnsykt spennende. Liker ikke lagtempo da, syns det er kjedelig.

 

Prøvde demoen, som anmelder sa er det veldig vanskelig i starten. (ikke minst når det var på Fransk og jeg ikke klarte å finne Engelsk språk...).

 

Musikken var forferdelig og tilskuerne beveget seg ikke noe, noe jeg syns er litt negativt. (De beveger seg kanskje i fullversjonen).

 

Kan de forresten velte i dette spillet? Kan man risikere å få en massevelt i feltet for eksempel?

Er det med vind? Fordeler i motvind/medvind?

 

Skjønte ikke så mye egentlig, satte Kurt Asle Arvesen i spurt med en gang og visste ikke at jeg måtte gi han vann så.... :D

Ble forresten skuffet over at jeg ikke kunne finne Thor Hushovd i demoen.

(...Og at PCen klikka da etter en stund)

Lenke til kommentar

Til Strategy-player:

 

Tilskuerne beveger seg heller ikke i fullversjonen. Litt kjedelig er det, men ikke så farlig når syklistene tross alt beveger seg i fart. Er først og fremst for å spare maskinressurser. Og som utviklerne selv sa: "Bedre med 30 000 stillestående tilskuere langs veien, enn 1000 som beveger seg".

 

Ellers så kan man velte ja. Opptil flere ryttere samtidig. Tror dog ikke jeg har sett en skikkelig massevelt enda. Vind er også med, noe som spiller inn på farten og utholdenheten til rytterne.

 

God fornøyelse! :)

Lenke til kommentar
Thor Hushovd var med i demoen

Men det som irrterte meg est var det franske språket :mad:

Så at han var i demoen ja, men kunne visst ikke velge han... :no:

Forresten izoren, du kan faktisk endre på dette...

Gå inn på "options" og velg hovedalternativet som er helt til høyre. Deretter er det et sted der det står French.

Trykk på French, nå kommer det opp flere forskjellige språk å velge mellom,

velg det øverste alternativet, tror det er "anglais". (Det er engelsk på fransk....)

Trykk ok. Ps: jeg har selv lagt merke til at ikke alle menyene blir engelsk, men når du blir kastet inn i syklingen vil hvertfall alt der være engelsk....(du kan velge dansk og)

 

@ aiuL: Takk for at du svarte, meget takknemlig.

Kan være enig i det ja, men samtidig kunne det vært litt fint å se folk røre på seg akkurat ved mållinjene, og tenk så kult det kunne blitt hvis man risikerte at en tilskuer dyttet til en syklist :D (dette er jo ikke morsomt IRL, men håper du skjønner hva jeg mener). Men dette hører vel ennå fremtiden til. ;) .

 

Fint at syklistene kan velte, og at det er med vind, blir mye mer realistisk.

 

Skjønte litt mer i går forresten, en ting: artig!

Så forresten veldig dumt ut når de sykla i kjappe svinger.

 

To spørsmål til: Kan syklistene dine komme i dårlig form også, bli syke?

Er det i originalen med norske kommentatorer og et norsk språk ellers?

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...