Gå til innhold

Dell satser på støysvakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det er hvertfall bra at noen bruker BTX og tjener gode dB på det. Synd at det må en verdens krig eller to til å få selvbyggermarkedet bort fra bakoverkompabiliteten og utvalget hos stygge ATX. :mrgreen:

Hvor mye db mener du man tjener på btx da? for store kasser tror jeg personlig ikke at det har så veldig mye å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja det er hvertfall bra at noen bruker BTX og tjener gode dB på det. Synd at det må en verdens krig eller to til å få selvbyggermarkedet bort fra bakoverkompabiliteten og utvalget hos stygge ATX.  :mrgreen:

Hvor mye db mener du man tjener på btx da? for store kasser tror jeg personlig ikke at det har så veldig mye å si.

 

AtW

se på testen av mac som var nylig på hw.no. Der var mac g5'en delt inn i fire kjølesoner, jeg tror man har en del å tjene på å gjøre det slik.

 

(snu ramslots etc)

Lenke til kommentar
Ja det er hvertfall bra at noen bruker BTX og tjener gode dB på det. Synd at det må en verdens krig eller to til å få selvbyggermarkedet bort fra bakoverkompabiliteten og utvalget hos stygge ATX.  :mrgreen:

Hvor mye db mener du man tjener på btx da? for store kasser tror jeg personlig ikke at det har så veldig mye å si.

 

AtW

se på testen av mac som var nylig på hw.no. Der var mac g5'en delt inn i fire kjølesoner, jeg tror man har en del å tjene på å gjøre det slik.

 

(snu ramslots etc)

Man kan vel forsåvidt dele inn ting i soner med atx også? Se feks det nye P180-kabinettet.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATW, med BTX midi kan du kjøle CPU, GPU, NB og RAM med en 120mm vifte. Jeg husker ikke helt hvordan fullsize BTX ser ut, men regner med at det samme er mulig der. På ATX er det veldig få kabinetter (ingen?) hvor CPU vifte blåser ut av kabinettet uten å miste mye effekt, så du må vanligvis ha en bakre kabinettvifte+CPUvifte+GPUvifte (som resirkulerer sin egen luft)+kabinettvifte som blåser inn og skal du ha aktiv kjøling på RAM må du ha en egen til det.

 

Jeg får seriøst vondt hver gang jeg ser ATX fordi det begrenser kjøling så fantastisk mye.

Lenke til kommentar
Så ikke særlig oppgraderings vennlig ut :)

Veldig lite viktig for normale brukere av pc. Dell er geniale og billige for de som ikke bygger selv. Her på dette forumet får jeg et intrykk av at hvis du ikke kan bygge selv har du ikke rett til å eie en pc.

Jeg har selv bygd mine pc'r siden 1999 og greit nok det, men for ett år siden spurte min far meg om jeg ville bygge en maskin til han. Jeg regnet på dette og fant ut at til hans bruk (nettbank og office) sparte han faktisk nesten 1800kr på å kjøpe en dell maskin (dette inkluderer da lovlig programvare noe man må kjøpe utenom ved selvbygging + service ordningen og garanti)

Oppgradering er ikke så viktig når du får en pc til rundt 5200 kr.

Skal du ha ett nytt hovedkort, minne og HD koster det fort 3000 til 4000 uansett og da driter vel de fleste i det når de kan få en flunka ny en for rundt 5000, inkl. programvare og ny skjerm.

 

(jeg liker å bygge mine egne maskiner, men har respekt for de som ikke gjør det)

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Godt at Dell fokuserer mer på støysvake løsninger. :thumbup:

 

Nå er vel ikke Dell akkurat en av verstingene på støy fra før da men PC'ene deres er har etter mine erfaringer ikke vært direkte lydløse heller.

 

Edit: Endret litt på en klønete formulering. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...