Gå til innhold

Overklokker GeForce 7800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter hvert som kortprodusentene designer sine egne kjøleløsninger til GeForce 7800 GTX, vil vi trolig se enda høyere frekvenser enn dette.

 

Hvis vi ser på 6800 serien til nVidia, så sa komplett/gainward dette om 6800's kjøleløsning:

Hei.

 

Gainward 6800Ultra = nvidia fan + copper heat sink + Ganward red cover, Mycket mer effektiv än vår egen design faktiskt sier Gainward.

 

Gainward's 6800 Ultra ble derfor levert med standard nVidia kjøleløsning, og ikke Gainwards egen løsning med rød deksel og to vifter. Så jeg er litt tvilende til at vi får se 490Mhz med ny kjøleløsning, men time will show...

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

At Gainwards 6800GT-løsning ikke var den mest effektive er ingen stor nyhet, men de er ikke den eneste produsenten som designer kjølere. Jeg gjetter på at de nok har noe annet på gang også, i tillegg til en sannsynlig CoolFX-versjon.

 

Uansett, at kort med referansedesign kan klokkes såpass høyt tar jeg som en indikasjon på at 7800 Ultra ikke er så langt unna. :hmm:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Leadtek

Leadtek er en annen produsent som ikke nøyer seg med 430 MHz kjernefrekvens på sitt GeForce 7800 GTX. Denne produsenten har nå lansert en BIOS-versjon til sitt kort, som kjører kjernefrekvensen på 450 MHz og minnefrekvensen på effektive 1250 MHz. Heller ikke Leadtek har gjort noe med Nvidias referansekjøler.

 

XFX

En tredje produsent med et GeForce 7800 GTX-kort klokket høyere enn standarden er XFX. Deres 7800 GTX "Overdrive Edition" er i likhet med Gainwards kort klokket til 450 MHz for kjernen og 1250 MHz for minnet.

 

Dere mener vel Leadtek der det står Gainward?

 

Forøvrig var jo dette fint og flott..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte ATI RAge pro nå, og aldri mer ATI sier jeg! For et møkkakort  :roll:

Dette var når GF5200 var ganske nytt, og enda burde vært bra. Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg følte meg nesten lurt når jeg så hvordan det var. Derfor har jeg gått over til ati. Ati og nvidia lager sikkert like bra kort, men jeg føler at det er "tryggere" å kjøper noe jeg har gode erfaringer med.

 

Hadde sikkert vært motsatt, hvis jeg hadde trodd at jeg hadde kjøpt et high-end kort fra ati, som viste seg å ikke virke som forventet.

Men å diskutere dette, blir som å diskutere Intel vs AMD, Volvo vs Saab osv, dvs. basert på personelige erfaringer)

Men la oss sette punktum for OT snakket.

;)

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar
Leit for nVidia at Geforce 5200 FX var en eneste stor skuffelse for meg, hadde det ikke vært som det var, hadde jeg kjøpt dette så fort som fy...

Håper ATI kommer med noe tilsvarende snart  ;)

Du gidder ikke å kjøpe nVidia kort igjen fordi det low-end kortet du kjøpte (5200) ikke var noe bra?

 

Hva forventa du egentlig?

 

 

5200 er et low-end kort, som er ment for folk som pr. dags dato ikke spiller noe særlig, men som ønsker muligheten til å dra opp The Sims i lav oppløsning hvis man plutselig får litt lyst.

Dette kortet koster 500-600 kr..

Dette kortet var aldri et high-end kort når det kom ut heller, så jeg skjønner ikke hvordan du kunne ha blitt så skuffet over det. Du må da vite litt om det du faktisk kjøper?

 

7800GTX er et High-end kort, for folk som pr. dags dato krever det beste av det beste..

 

 

 

Dagens!

 

 

 

Edit: Dro til lunsj, og glemte å poste den, postet nå etter lunsj, og så at det var flere som hadde reagert på den uttalelsen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Jeg hadde vurdert denne om den hadde kommet med AGP, noe jeg har hørt den ikke skal. Må vente på en annen modell. Jeg tipper NVIDIA gjør en tabbe de vil angre på om de ikke lager en AGP versjon.

Skal ikke se bort ifra at det kommer en AGP versjon...

 

Husk at det tok to månder fra 6600GT var lansert på PCIe til det kom en AGP versjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...