Gå til innhold

Ny Windows 2000 oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan den bakes inn i en installasjons-CD ?

 

Ikke som jeg har funnet ut... Desverre :no:

 

 

Hvor mange oppdatéringer har det kommet for windows 2000 totalt? 250?

 

Det er nok mer enn det! Har ikke funnet ut akkurat hvor mange, for jeg gidder ikke telle og det står ikke spesifisert direkt antall noe sted. Hvis du ser på listen over fikser i SP4, er den temmelig lang. I tillegg kommer da fiksene fra SP1, 2 og 3!

Lenke til kommentar
Kan den bakes inn i en installasjons-CD ?

 

Ikke som jeg har funnet ut... Desverre :no:

 

 

Hvor mange oppdatéringer har det kommet for windows 2000 totalt? 250?

 

Det er nok mer enn det! Har ikke funnet ut akkurat hvor mange, for jeg gidder ikke telle og det står ikke spesifisert direkt antall noe sted. Hvis du ser på listen over fikser i SP4, er den temmelig lang. I tillegg kommer da fiksene fra SP1, 2 og 3!

Vil tro den kan slipstreames, det er bare å prøve "setup /s" når du har pakket ut oppdateringen. Men, jeg kan ikke garantere at det går da.

 

Siden dette er en samleoppdatering for SP4 vil det si at den krever at SP4 er installert, og følgelig er ikke oppdateringene i SP1-4 inkludert her, såfremt det ikke har kommet en nyere bugfix enn den som er med i SP4. Dette kommer også klart frem av nedlastingstørrelsen på beskjedne 30MB, mot SP4 som er på 129MB.

Lenke til kommentar
Kan den bakes inn i en installasjons-CD ?

 

Ikke som jeg har funnet ut... Desverre :no:

 

 

Hvor mange oppdatéringer har det kommet for windows 2000 totalt? 250?

 

Det er nok mer enn det! Har ikke funnet ut akkurat hvor mange, for jeg gidder ikke telle og det står ikke spesifisert direkt antall noe sted. Hvis du ser på listen over fikser i SP4, er den temmelig lang. I tillegg kommer da fiksene fra SP1, 2 og 3!

Vil tro den kan slipstreames, det er bare å prøve "setup /s" når du har pakket ut oppdateringen. Men, jeg kan ikke garantere at det går da.

 

Siden dette er en samleoppdatering for SP4 vil det si at den krever at SP4 er installert, og følgelig er ikke oppdateringene i SP1-4 inkludert her, såfremt det ikke har kommet en nyere bugfix enn den som er med i SP4. Dette kommer også klart frem av nedlastingstørrelsen på beskjedne 30MB, mot SP4 som er på 129MB.

Hvis man allerede har kjøpt en CD med SP4 innbakt, eller har slipstream'et SP4 på en slik CD selv, kan man da slipstream'e Rollup oppdateringen på denne ?

 

:roll:

 

Greit hvis noen som får det til forteller oss at det går, og eventuellt hvordan de gjorde det.

Lenke til kommentar

Tror den kan slipstreames!

 

En av parametrene som kan brukes er "integrate". Dvs samme som på XPSP2.

 

Du åpner da et kommando-vindu og finner fram til mappa med Rollup'en.

 

Der skriver du:

 

filnavn.exe /integrate:2ksource

 

f.eks.:

rollup.exe /integrate:c:\win2k

 

Se forøvrig Paul Thurrott's Supersite

 

Har ikke fått prøvd det selv ennå, men skal gjøre det snart :yes:

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
bare å bruke Nlite det å integrer pakken der det veit dere :)

Ikke benytt dere av det "self-extracting archive" i form av filen:

 

nlite1.0b5.exe på 969 kilobyte

 

Bruk heller:

nlite1.0b5i.exe på 1177 kilobyte, denne installeres når du starter den:

 

Denne er muligens trygg:

http://nlite.wiretapped.us/nlite1.0b5i.exe

 

Hjemmesiden til nlite er: http://www.nliteos.com/download.html

 

GRUNNEN - til at du ikke skal forsøke nlite1.0b5.exe er at den inneholder en trojansk hest eller adware ved navn Adware.TwoSearch.101

 

i følge Anti-trojan programmet TrojanHunter. ( http://www.misec.net )

 

Beskrivelse på uhumskheten:

"Adware displays popups with advertisements or hijacks your web browser to redirect you to pages with advertisements. Although not as dangerous as remote access trojans, adware can be annoying and hog your computer's resouces"

 

Lykke til (har ikke forsøkt slipstreaming selv ennå av Rollup oppdateringen med nlite enda).

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...