Gå til innhold

Lett Windows til Sør-Amerika


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kven i h**** betalar i dyre dommar (er nok ikkje billeg sjølv om den er billigare enn andre versjonar, som kostar opp mot ein årsløn) for eit OS som kun tillet 3 program samtidig, 800x600 i oppløsning osv, og berre Celeron/Duron-prosessor?

 

Kva med å skaffe seg ein gratis GNU/Linux-distro som ikkje begrensar PCen? Ubuntu kan jo bestillast gratis på CD om det er ønskeleg. Då får du i tillegg med haugevis av gratis programvare.

 

Uff nei, hadde eg først hatt ein PC av den ikkje alt for kraftige typen, så skulle eg jammen brukt eit OS som kunne utnytte det eg hadde, og ikkje begrense alt mogleg tull. Sjølvsagt prøver Microsoft å gjere dei avhengige av deira OS, og så seinare må dei kjøpe dyrare versjonar.

Lenke til kommentar

Nå skal du vite at Brasil og sør-amerika ellers er for U-land å regne. De har ikke teknologien vi er vant til, og langt ifra så god tilgang på ny hardware som oss. Det er nok heller ment som en tjeneste til de som ikke har store flotte PC'r. Kan du tenke deg, at for 3-4 år siden når jeg hadde kjæreste i Brasil, hadde de ikke GSM-nettverk der engang? De brukte fortsatt NMT-telefoner og personsøkere med tekst for å sende meldinger med. Økonomien der nede er så fullstendig herpa at en vanlig arbeider ikke bare kan gå på nærmeste webshop og bestille fete grafikkort og CPU'r. En tidligere president i brasil tømte kontoene til flere banker og sperret dem etterpå. Folk ble bare ranet rett og slett fra øverste hold, og ingenting ble gjort fordi han var presidenten. Ting er ikke som vi er vant til.

Like før hun flyttet til Europa, kræsjet økonomien og pengene hennes ble bare verdt halvparten over natten. Hun hadde 50000 spart opp, plutselig har hun bare 25000.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...