Gå til innhold

R520 utsatt igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teit spørsmål.

 

Men vil Hk med SLI kunne takle Crossfire?

Nei, foreløpig må du ha ATi chipset for å kjøre Crossfire. Gjenstår å se hvordan det fungerer i praksis, da Crossfire enda ikke er til salgs, , og vi har heller ikke sett noen reviews på det enda...

 

On-topic: Håper for ATi sin del at R520 ikke blir en "ny NV30" (masse forsinkelser grunnet high-end produkt på ny prosessteknikk)

 

As Patrick described, we’ve taken a cautious position to not to consider revenues in our Q4 for our 90nm line
Q4 Økonomisk begynner vel nå, og varer tre månder fremmover... Ergo ATi regner ikke med å få inntekter fra 90nm produkter før om tre månder, stemmer det så er ikke R520 til salgs før tidligst slutten av september.
Lenke til kommentar
Teit spørsmål.

 

Men vil Hk med SLI kunne takle Crossfire?

Antaglig ikke i utganspunktet, men det er nok bare et driver spørsmål. Jeg hjåper at ATI, Intel, nVidia og VIA blir enige om en slags felles standard for dual grafikk kort slik at alle oppsett kan fungere på alle hovedkort med 2 pci-E 16x sloter.

 

Angående topic så er ikke dette noe særlig negativt for verken brukerne eller ATI fordi det egentlig er snakk om å utsette lanseringen slik at kortene er i butikken når de lanserer (i følge the inq). Dette for å ikke være "dårligere" enn nVIdia. KOrtene blir altså tilgjenglige til ca samme tid som oprinnelig planlagt.

Lenke til kommentar

håper for ATi's del at Crossfire blir nForce4 SLI kompitabelt.

(med tanke på hvor mange som allerede har nForce hovedkort og har gode erfaringer med disse, så tror jeg det hardt skal gjøre seg å overtale folk til å evt. skifte HK (hvis de har SLI fra før da..)

Lenke til kommentar

Problemet til ATI er ikke ytelsen, men driverne. Jeg har ATI selv og elsker mitt X800 kort, men driverne er til å bli gal av. Håper dette vil forandre seg med neste generasjon, de klarer å lage bra kort så da mener jeg at de burde klare å lage bra drivere også (Bare se på problemene ATI har med BF2, irriterende).

 

Er i grunn litt skuffet over hvordan Crossfire vil virke, det var ikke så fritt som ATI sa det ville være før vi fikk se fakta, mulig dette vil forandre seg. Men jeg skal neppe ha meg to nye R520 kort for å kjøre Crossfire når de kommer ut, makan til pengesløseri skal man se lenge etter. De pengene skal nok sløses bort på en eller annen dual core CPU :dribble:

Lenke til kommentar

Uansett, akkurat no står eg ved ett veiskille, ATI eller Nvidia, det vil denne generasjonen kort gjøre.Den som kommer med det saftigste kortet får meg som kunde, eg har holdt stand med med mitt ATI R9700Pro kort i en liten håndfull år no :love: Men nå er det altså på tide å skille seg med dett vidunderbarnet. Eg venter spent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...