Gå til innhold

Introduserte 64-bits Celeron D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
64-bit er dermed på full vei inn i Intels budsjettserie. AMD forventes å introdusere 64-bit i sin konkurrerende Sempron-serie i midten av juli.

Endelig! Jeg synes det var på tide at Intel la litt press på AMD på dette området. AMD har jo drøyd ganske lenge med å gi Sempron 64bit støtte.

 

Edit: Selvfølgelig for å få unngå dagens deling av markedet der en del støtter 64bit og en del ikke gjør det. Det er uheldig for utviklingen av spill og programmer. Alle vil jo at programmer og spill skal være godt kompatible og da blir de 32bit siden langt i fra alle har 64bit. Legg merke til at jeg ikke ønsker 64bit til budsjettplattformer fordi behovet er der. For det er det ikke. Jeg ønsker det kun for å at alle skal kunne samle seg om en felles standard og fordi jeg vet at jeg kommer til å irritere meg over manglende 64bit støtte på gamle budsjett-PCer om 3-6 år fra nå, blandt annet fordi det da ikke vil finnes noen moderne OS som støtter 32bit lengre.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Vil se en Benchmark av Celeron D 3,2 64Bit og Intel P4E 3,2 64Bit ( husker ikke modell nummra! :D )

Ja, det hadde vært interresant å se benchmark på en haug med prosessorer i den prisklassen (ca 500-1000kr) med og uten 64bit:

Celeron 128kiB/D256kiB, Pentium4 1M, Sempron 256/512kiB sokkel A/754/939, Athlon64 0,5MiB sokkel 754/939.

Lenke til kommentar

Tror disse billige prosessorene kommer til å falle i smak hos mange Pc produsenter.

 

Ser for meg denne reklamen:Intel celeron 3.0Ghz med den helt nye 64bits teknologien.

Folk tror da at det er en kjempe bra prosessor og kjøper,..

 

Men det blir nok bra for de som skal ha en billig pc.

Lenke til kommentar
Tror disse billige prosessorene kommer til å falle i smak hos mange Pc produsenter.

 

Ser for meg denne reklamen:Intel celeron 3.0Ghz med den helt nye 64bits teknologien.

Folk tror da at det er en kjempe bra prosessor og kjøper,..

 

Men det blir nok bra for de som skal ha en billig pc.

Ja, og elkjøp vil vel benytte seg av dette, sammen med geforce 6200 med 512MB ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...