Gå til innhold

Omtale av Battlefield 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice omtale. Men syns bf2 burde få 10/10 på varighet.

Synes det er i litt få brett (selv om de som er har flere versjoner, og er meget solide) til å rettferdiggjøre 10/10 i varighet. Det kommer helt sikkert mange nye brett, men vi må nesten omtale spill slik de er nå. ;)

 

Mangel på co-op er også et poeng, som Djevlen sier.

Lenke til kommentar

Greit review egentlig, kan ikke klage på karakteren ihvertfall. Mine egne erfaringer er at meny systemet er litt knotete og ikke lar deg akkurat konfigurere alt..

 

Ellers så er ikke spillet så krevende man skal ha det til mener nå jeg, på min rigg som består av en xp2000+ cpu, 768 mb SDRAM og et R98000pro så kjører jeg flott i 1024x768x70hz med alt på medium og viewrange på full. (med flott så mener jeg 30fps ca uten tendens til hakking, selv på fulle servere)

 

Retail versjonen flyter faktisk bedre enn demo'n er min mening, uten at jeg har sammenlignet fps.

Lenke til kommentar

Hos meg så krasjer spillet til desktop etter noen minutters spilling på serveren. Får stuttering i lyden og bildet fryser og så krasjer det. Alt er helt flytende før det, og har prøvd 3 forskjellige drivere til det. Har et høyst oppegående system, bare at jeg har et x600 kort, som alikevel burde kunne dra det, og er støttet av bf2. :/

Spillet er jo genialt da, og er overlykkelig over å ha fått det allerede :p

Takk spaceworld :D

Men det var dette med krasjingen da....Som skjer bare når jeg er i multiplayer :S

Har sjekka, og mange med ATI kort har dette problemet.

 

Veldig bra review som sier det meste om spillet i grunn. Favoritter på server-lista er sårt savnet...

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Noe som burde vært med i omtalen (og som følgelig burde ha trukket ned) er den pill råtne "singleplayer muligheten". Selv om de i utgangspunktet er et multiplayerspill bør det følge med relevante muligheter til å øve seg mot bot'er i singleplayer. I BF2 har man bare muligheten til å øve seg med de små 16spiller kartene. Disse er det også bare 10 av, noe som virker litt lite, spesielt siden enkelte av dem ikke er spesielt gode maps. Hadde man hatt mulighet til å øve seg på alle kartene hadde SP vært fullstendig relevant, men slik det er nå er det vel rett og slett ordet uferdig det riktige å bruke. Havnet utviklerne i solid tidsnød?

 

En annen elementær feil er at det tilsynelatende mangler stinger kits eller annet relevant mobilt bakke-til-luft forsvar? Hva har de egentlig tenkt her? Det var ihvertfall godt at de ikke glemte å ta med vanlige geværer og pistoler. :roll:

Her kan vi bare håpe på at det kommer ut noen skikkelige mod'er etterhvert som tar disse feil/manglene til etteretning og lager en den forrykende opplevelsen man hadde forventet i utgangspunktet. Etter sigende eksisterer det planer om å lage tidenes beste war-multiplayer(Desert Combat) med BF2-engine og det hever forhåpentligvis standarden noen hakk igjen.

Lenke til kommentar

Nå har man vel mobile luft-forsvar kjøretøy i full versjonen tror jeg. Er enig i at det er dårlig at man bare kan spille småbrettene i singleplayer, dette blir nok en årsak til mye elendig flyging public.. (man kan bare lære seg å fly public, eller ved å starte en local server uten spillere)

Lenke til kommentar

Velskrevet og fin omtale, men var den ikke litt i korteste laget for et spill som er såpass omfattende? Skulle likt å visst mye mer om dette kommandørsystemet, hvordan det faktisk fungerer i praksis på public servere og naturligvis i klanmatcher. Rangsystemet er også interessant, og det hadde vært fint å fått servert litt mer erfaringer fra disse nye multiplayer konseptene. Det leder meg til hovedpoenget mitt, som er at anmelder kanskje ikke har fått nok tid med spillet før anmeldelsen måtte publiseres?

 

Skjønner at det er viktig å være relativt tidlig ute med en omtale for at den skal bevare sin nyhetsverdi, og det må vi forholde oss til, derfor har jeg et lite forslag. Hva med å ha en slags "sisteinntrykk" spalte i tillegg til "førsteinntrykk" (edit: eller heter det kanskje forhåndstitt) ? Dette kunne fungere som en slags endelig omtale av spillet, hvor man brukte den ekstra tiden (ca en måned etter omtalen?) til å reflektere litt over hvor bra spillet egentlig var, og naturligvis gi en dypere beskrivelse av enkelte elementer som tar tid å finne ut av. Jeg mener ikke at dette skulle gjelde alle spill, men i første rekke rene multiplayer spill og den type spill hvor opplevelsen ofte må modnes litt før man kan si hvor godt spillet virkelig er.

 

Dette ville vært veldig nyttig for de av oss som kanskje er litt usikre, og ikke har forhåndsbestilt spillet for et halvt år siden, men har tid til å vente litt før vi bestemmer oss for å kjøpe eller ikke.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Det leder meg til hovedpoenget mitt, som er at anmelder kanskje ikke har fått nok tid med spillet før anmeldelsen måtte publiseres?

Ja, det kreves feks. ganske så mye spilling for å lære alle klassene å kjenne, samt ikke minst å finne ut om de er riktig balanserte eller ikke. Ethvert MP av denne typen vil etter noen uker som regel måtte gjøre den første av mange kommende justeringer hva spesielt balansering angår. Et slikt spills kvaliteter/mangler kommer ikke ordentlig til syne før etter en tid.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt demoen (kanskje for mye). Og lest hva folk sier om retail versjonen.

Så er det enkelte ting som trekker ned på dette ellers så fantastiske spillet.

 

1. Multiplayer menyen lagger så mye at det er til stor irritasjon. <- Demo`en.

2. Jeg synes det er underholdende å av og til spille mot boter på lav vanskelighets grad kun for å leke litt overlegen og slippe å dø så fort. Gjorde det en del i BF:V... moro å fly med heli og sende en rakett opp i rompa på 4 fiender. At denne muligheten, altså spille på kart med fly og alt annet moro i singelplayer er borte ser jeg på som tragisk.

3. Det er like gøy som i pkt.2 å spille med en kompis mot boter. At Coop er fjernet er latterlig dårlig. Hvorfor? Hva er meningen?

4. Maskin kravene er litt drøye synes jeg.

5. Viewing Distance er alt for kort på max. Å se det gigant grå teppe under seg i flyet virker litt ...."teit". Mulig det er for å unngå taktiske fordeler. Men i slike høyder ser man jo så vidt hva som skjer der nede, kanskje ikke det en gang.

6. Autokill av repeat-TK`ere burde være med. kjedelig at de kun taper poeng v/punish, og kan ellers fortsette å MOSE ned sine lagspillere. Mulig d er med i full versjon..

7. Litt min egen feil kanskje, men har noen ganger problemed med å se om det er

friend or foe når jeg kommer med bombe flyet. De blå symbolene på medspillere er for svake eller usynlige på avstand. Og ser dem ofte for sent... = [Teamkill] :(

Står man veldig nært personen er symbolet OVER dem.... og kanskje ikke synlig på skjermen får man se langt oppover... er det kaos der er det lett å skyte på sin egene. :(((

I BF:V så man slikt lett på avstand og kunne mye lettere unngå TK, og dermed ikke så lett forpurre sin egen og andres spillglede. TK SUCK :)

8. Ved enkelte ganger har jeg "mistet" muligheten å se selv det... ser ikke flaggene en gang... alt er borte på skjermen... ser kun via kartet hvem som holder hvilket punkt og hvor spillerne er... DET ER INGEN KNAPP i menyen som sier hvordan man slår det på igjen som jeg kan se. GRRRRRRRRRH... restart :((((

 

Men alt i alt er det utrolig morsomt spill med stor variasjon. Grafikken er mere enn god nok til et slikt spill med så mye som skjer. :thumbup:

Endret av Darky
Lenke til kommentar

Darky, de fleste av dine irritasjonsmomenter er nok borte om en uke eller to for din del. Fullversjonen har ikke treig meny, ikke treig server-listing, det med at du ikke ser forskjell på friend og foe, er bare din mangel på oversikt som kommer med erfaring =)

Når du har en god commander får du nesten hvert 30 sekund en scan av hele mappet som viser hvor alle fiendene er. Dermed burde du lett kunne skjelne friend og foe. Bruker du radaren korrekt da, vil du vite hvor du skal bombe, og ikke. ;)

Teamkilling er vel noe som vil være tilstede i starten, men forsvinne etterhvert. I fullversjonen er det nå ikke enda en slay for teamkill.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...