Gå til innhold

Google innebygd i WinZip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja for de har sikkert iiiiingen baktanker med å tilby folk enorme e-post-kontoer heller ;)

 

Selvfølgelig vil de analysere mailen din for å bruke informasjonen.

Noen spesiell grunn til at du tror det? Selvfølgelig blir e-posten skannet, men det er for reklamen. Noe annet ville vært et brudd på amerikanske lover.

Lenke til kommentar

Google setter bare inn denne toolbaren fordi de skal få flere til å bruke den.

Det gjør mange andre selvskaper også bla. mange, mange adware selvskaper (men da kan man som regel ikke velge om man vil installere den)

 

Soms sakt syns jeg ikke dette er en riktig å lure brukere for at de skal installere den. Men jeg syns Google toolbaren er utrolig bra forde. Jeg liker f.eks. veldig godt å kunne skrive inn navnet på virmaet/organisasjonen i adr. linja, istedenfor å lete etter adressen og så taste den inn.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

nå har ikke jeg sett hvor åpenbart dette er, men så lenge man har mulighet til å sørge for at dette ikke blir installert ved et(?) tastatrykk, så ser ikke jeg noe galt i det, det er ikke lureri før folk bare trykker next next next osv osv, og da er det jo selvfølgelig ikke noe problem å lure inn programmvare...

de fleste vil jeg regne med at iallefall leser eller forstår det som skjer i dialogboksene, om de ikke leser lisensavtalen...

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du tror det?

Google lever av informasjon, informasjon er framtidens gull.

 

Man kan si mye om en person ved å analysere mailen til vedkommende. Særlig hvis man tilbyr en så stor lagringsplass at det for de fleste ikke er nødvendig å slette på lang tid. Eller som de selv sier ''..you should never have to delete mail and you should always be able to find the message you want..''. De har jo også med overlegg gjort det enklere å 'arkivere' e-post enn å faktisk slette...

 

Idag bruker de vel kun informasjonen til å serve deg annonser ut i fra hva slags mail du mottar, i hvilken grad dette indekseres og lagres eller bare gjøres løpende er uklart.

 

Du kan jo ta en titt på et par sider som stiller spørsmål ved google sine langtidsplaner og hamstring av informasjon via gmail:

 

http://www.epic.org/privacy/gmail/faq.html

http://www.gmail-is-too-creepy.com/

 

Personlig ville jeg aldri brukt gmail til personlige eller sensitive opplysninger. Og jeg ville heller aldri sendt slike opplysninger om meg selv eller mottakeren via e-post til noen som har en gmail-adresse. At mottakeren av mail godtar at den automatisk analyseres/indekseres o.l. er jo en sak, avsenderen derimot er jo ikke spurt om dette i det hele tatt.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Gikk opp fra CuteFTP Pro 6 til 7 forleden. Plutselig hadde jeg Google Toolabr i Internet Explorer. Kan ikke si jeg la merke til noe valg under installasjonen. Men den lå innebygget i CuteFTP.

Riktignok er CuteFTP en brillefin FTP-klient. Og Google er en super søkemotor. men dog...

Lenke til kommentar
Gikk opp fra CuteFTP Pro 6 til 7 forleden. Plutselig hadde jeg Google Toolabr i Internet Explorer. Kan ikke si jeg la merke til noe valg under installasjonen. Men den lå innebygget i CuteFTP.

Riktignok er CuteFTP en brillefin FTP-klient. Og Google er en super søkemotor. men dog...

ja, da er det en del verre hvis man ikke kan velge selv å fjerne det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...